Het is nu do maart 28, 2024 9:33 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 
Metalen delen: welke lijm moet ik gebruiken? 
Auteur Bericht
IA002
Bericht Metalen delen: welke lijm moet ik gebruiken?
welke lijm kan ik het best gebruiken om metalen onderdelen welke bij de bouwdozen worden bijgevoegd tegenwoordig te lijmen met elkaar alswel met plastic onderdelen? Ik gebruik normaal Revell contacta Professional maar de metalen onderdelen laten snel weer los...


vr dec 10, 2004 10:48 am
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
2 componenten lijm die niet agressief is voor plastic. Vaak wil secondenlijm ook goed werken.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


vr dec 10, 2004 11:07 am
Profiel WWW
Rick
Bericht 
Dit staat ook wel bekend als superlijm en is eigenlijk CA (Cyanoacrylate) lijm. Zelf raad ik degene van loctite aan die je in gel ov vloeibare vorm kan krijgen.
Het nummer is dacht ik 425 en te koop bij de beter DHZ zaak.

Rick


vr dec 10, 2004 7:35 pm
Jurrie
Bericht 
Ja, ik gebruik dan ook secondelijm..

Pas wel op met dit spul, is niet echt vriendelijk materiaal

Jurrie


vr dec 10, 2004 11:10 pm
Danny Wennekes
Bericht 
Tien - seconden - lijm (CA lijm). Met een tandenstoker aanbrengen en heel voorzichtig zijn. Spuit een druppel op een glazen ondergrond en doop hier de tandenstoker in. vervolgens met de tandenstoker even het te lijmen voorwerp aantippen, lijmen en enkele seconden later zit het vast.

De Contacta lijm heeft geen nut voor dit doel. Deze is gebaseerd op het samensmelten van plastic onderdelen en .... ijzer, koper, messing etc smelten niet zo makkelijk als plastic met dit goedje.

Dus 10 seconden lijm...pattex, bison, loctite....whatever, ik gebruik ze zo'n beetje allemaal...'t is maar net wat 't meest dichtbij verkrijgbaar is :lol:


vr dec 10, 2004 11:35 pm
IA002
Bericht 
Bedankt heren!


zo dec 12, 2004 11:14 am
Mr_Flibble
Bericht 
Ikzelf gebruik Zap-A-Gap secondelijm uit de modelbouw en RC hobby winkel. Potje is alleen een beetje onhandig in het feit dat je iedere keer het tuitje opnieuw moet doorprikken.


ma dec 13, 2004 10:25 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group