Het is nu do maart 28, 2024 3:20 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Welke modelbouw constructies heb je al gemaakt?? 
Auteur Bericht
steunwieler
Bericht 
Dat dacht ik al :wink:


wo mei 05, 2004 12:39 pm
Robert Blokker
Bericht 
Ola Mensen

Ik sluit me aan bij de rij mensen die zeggen dat die lijst vrij lang zou worden.

Ik heb een aantal diorama`s gebouwt van Africa Korps dio`s tot een Ingegraven 88 bij Normandie. Een aantal Jeeps (Verschillende varianten van SAS tot Airborne) Verschillende Stug`s (blijft een mooi voertuig) 2 tiger 1`s. Ik heb verschillende Halftracks gebouwt (250`s, 251`s etc.) Enzovoorts
Waar ik nu mee bezig ben..
Jagdtiger met Eduard PE set
Dragon Sd.Kfz. 251 C Hanomag (een van de meest briljante kits die ik ooit gehad heb.
een serie dio`s met de PAK35
Een vignette met een Brits PIAT team (Market Garden)
2 Tiger crews die nog een verfje moeten hebben.

Dit was het wel ongeveer behoorlijke drukte op de werkbank :wink:

Greetz Robert Blokker


do mei 06, 2004 12:35 am
steunwieler
Bericht 
Dat zijn er inderdaad veel
Citaat:
Ik heb een aantal diorama`s gebouwt van Africa Korps dio`s tot een Ingegraven 88 bij Normandie.

is het Afrika-korps met een PAK 40 en een half-truck??
Meer informatie over een ingegraven 88 is zeker welkom :roll:


do mei 06, 2004 4:55 pm
Robert Blokker
Bericht 
Ola

Citaat:
Ik heb een aantal diorama`s gebouwt van Africa Korps dio`s tot een Ingegraven 88 bij Normandie.

Citaat:
is het Afrika-korps met een PAK 40 en een half-truck??


Nope Het is een Panzer4 Het type schiet me nu ff niet meer te binnen. Met een DAK crew die zit te lunchen. de tank staat op de helling van een oude krater (Die weer is volgewaaid) En de crew zit min of meer in de krater zelf en mooi in de luwte van de tank.

Citaat:
Meer informatie over een ingegraven 88 is zeker welkom

Het ingraven van een 88 was zeer populair in Afrika. Simpelweg omdat het profiel van het kanon zo hoog was. Zeker op de vlakke grond van de woestijn kon je zo`n ding zien uitsteken. Vaak als ze de tijd hadden groeven ze een stelling die zo diep was dat de loop van het kanon vaak maar 20 tot 30 Cm boven het grondoppervlak stond (in laagste positie) Een paar tentzeilen erover en voila. In Normandie werd dit ook gebruikt en veel van de kannonnen (van alle makelij) werden of in een bunker geplaatst of ingegraven. Het bestond uit een Kuil met daar in de 88 en een speciale Munitie bergplaats die bestond uit een nis die in de wanden van de kuil werd gegraven. het hele geheel werd dan voorzien van een wand van gevlochten takken (Als je BOB kijkt als ze die 105`s gaan uitschakelen geeft een goed idee van hoe dat eruitzag) Verder liepen er vaak twee gangen vanuit zo`n kuil. 1 liep naar een loopgraven stelsel die mogelijk ook uitkwamen bij andere kanonnen de ander was heel breed en liep geleidelijk aan omhoog naar grondoppervlak zodat de karretjest waarop de 88 normaal werd rondgereden er in en uit konden worden gehaald. Verder werd al het takken materiaal en bomen zo veel mogelijk uit het schots gebied van de 88 gehaald om er voor te zorgen dat ze daar niet tegen aan schoten.

Ik hoop dat dit genoeg informatie is over ingegraven 88 MM kanon

Greetz Robert


do mei 06, 2004 5:42 pm
steunwieler
Bericht 
Bedankt robert nu weet ik ook de functie


do mei 06, 2004 8:02 pm
Leroy
Bericht 
Ik ben nu van Plan een Sherman te gaan maken kunnen jullie mij mss vertellen hoe je roest en soort van grond achtig iets kan maken ? Of welke potjes ik daar voor moet gebruiken enzo. ??


do mei 06, 2004 9:11 pm
Robert Blokker
Bericht 
Ola Speirs

Citaat:
hoe je roest en soort van grond achtig iets kan maken ? Of welke potjes ik daar voor moet gebruiken enzo. ??


Ik zal eerst met het makkelijke beginnen (ik vertel je over mijn manier het is dus niet DE manier het is MIJN manier)
Modder en grond op tanks. Wat ik altijd doe is het volgende. Ik neem gewoon doodnormale Plamuur. het soort dat je in een grote tube koopt voor weinig geld bij de Doe het zelf zaak. Ik doe wat van dat spul op een stukje aluminium folie en vervolgens mix ik er een stevige hoeveelheid static grass doorheen. ik geef het geheel nog een kleurtje door er een paar grondkleuren Acrylverf (tamyia) doorheen te mengen. Vervolgens komt het moment dat je het aan gaat brengen op je voertuig Dit doe ik het liefst met een tandenstoker omdat je er zo fijn mee werken kan.
Het resultaat was bij mij ongeveer dit:
Afbeelding
Afbeelding

Stof kan gedaan worden door middel van Airbrushen of heel licht drybrushen. Ik heb niet zo lang terug de wereld van de Pigmenten ontdekt en dit is voor mij nu HET middel om stof te maken. even wat onderzoek doen naar Pigmenten loont en je kan ze op 100 manieren gebruiken.

Roest is een punt apart. Je weet zelf ook dat roest vaak een heel ruw oppervlak heeft en dit is heel moeilijk na te maken. Hiervoor gebruik ik ook pigmenten resultaat:
Afbeelding
Wat je wel kan doe door middel van verfen is roeststrepen die vaak onder metalen uitsteeksels zitten zoals haakje. Je heb dan vaak een klein roodbruin streepje eronder zitten. Dit kan je doen door met een roestbruine kleur (ik gebruik humbrol enamel) te verdunnen 80% terpetine en 20% verf) en een mooi smal en recht streepje te trekken.
Een voorbeeld van zo`n Roeststreep is hier te zien op een foto die ik heb genomen van 1 van de 17 ponders die bij Hotel Hartenstein staan:
Afbeelding

Ik hoop dat je wat met deze informatie kan en als je vragen heb gewoon vragen.

Greetz Robert


do mei 06, 2004 11:08 pm
Marco
Bericht 
Bedankt Robert voor de info, als ik ga beginnen met het schilderen van mijn u-boot, zal ik je advies gebruiken voor de roest.


di mei 11, 2004 10:13 pm
Desiree
Bericht 
Ik ben vandaag begonnen met modelbouw.
Ik ben erg enthousiast erover, alleen het geduld laat nog een beetje op zich wachten.
Ben nu bezig met een Spitfire.


zo mei 16, 2004 11:09 pm
Jurrie
Bericht 
Desiree schreef:
Ik ben vandaag begonnen met modelbouw.
Ik ben erg enthousiast erover, alleen het geduld laat nog een beetje op zich wachten.
Ben nu bezig met een Spitfire.


Ow, leuk ja:D Ja, je moet idd een beetje geduld hebben, maar als het resultaat eenmaal goed is heb je het er wel voor over;)

Ben benieuwd naar pics als het klaar is ofzo!

Greetz,

Jurrie


ma mei 17, 2004 10:29 am
Robert Blokker
Bericht 
Ola

Citaat:
Ik ben vandaag begonnen met modelbouw.
Ik ben erg enthousiast erover, alleen het geduld laat nog een beetje op zich wachten.
Ben nu bezig met een Spitfire.


Ah weer iemand die het duistere hol der modelbouw ingetrokken is. Zoals Jurrie al zei modelbouw is een geduldig iets. Zoek eens het internet af naar referentie foto`s van Spitfires of bekijk de modellen van Mal Mayfield op Armorama eens. Hij is helemaal spitfire gek en maakt de meest briljante modellen.
Ik kijk er naar uit m in progress foto`s te zien van dit model... By the way welke spit heb je??

Greetz Robert


ma mei 17, 2004 2:25 pm
Desiree
Bericht 
Ha! mijn spit is zo scheef als wat dus jullie moeten echt wachten op mijn volgende project.


ma mei 17, 2004 3:05 pm
Jurrie
Bericht 
Desiree schreef:
Ha! mijn spit is zo scheef als wat dus jullie moeten echt wachten op mijn volgende project.


Scheef:S? Hoe krijg je dat voor elkaar:S..Het bouwen zelf is toch niet extreem moeilijk:(?

Jurrie


ma mei 17, 2004 5:26 pm
Desiree
Bericht 
Het plakken wel, en ik moest het nog even uitzoeken hoe je het goed moet doen.
Ik heb nu ook al mijn tank af.


ma mei 17, 2004 5:28 pm
Jurrie
Bericht 
Desiree schreef:
Het plakken wel, en ik moest het nog even uitzoeken hoe je het goed moet doen.
Ik heb nu ook al mijn tank af.


Owke, picspicspics:D

Jurrie


ma mei 17, 2004 8:48 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group