Het is nu do apr 18, 2024 7:04 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 
Spleet in modelbouw 
Auteur Bericht
mr_fast
Bericht Spleet in modelbouw
Aloha,

Ik heb een vraag, ik ben bezig met mijn eerste kit en nu heb ik een lelijke spleet tussen het bovenstuk en onderstuk.
De puntjes vallen netjes in de gaatjes maar toch heb ik een spleet die ik niet zo mooi vindt. Is er een manier op deze spleet te dichten? ligt het misschien aan het merk kit? IK ben een beginner dus het zal ook goed aan mij kunnen liggen, heeft iemand tips?

Ik wil dit graag oplossen en zie jullie reacties graag tegemoet.

Groetjes Mark


za apr 30, 2005 12:37 pm
Moderator
Avatar gebruiker
Auke

Geregistreerd:
zo nov 28, 2004 7:42 pm
Berichten: 3246
Bericht 
Heb je misschien de braampjes niet goed afgeveild? Of juist teveel afgeveild? :lol: En van welk merk is de kit? Dat kan ook nog wel eens uitmaken...

Ironclad


za apr 30, 2005 12:54 pm
Profiel
Vozz
Bericht 
Je kunt die kier het beste dichten met putty van bijvoorbeeld Tamiya of Revell. Dit bijt niet uit en is goed verwerkbaar, ga niet met lijm klooien, dit levert lelijke resultaten...


za apr 30, 2005 2:21 pm
-Sniper-
Bericht 
misschien kan jer er iets overheen lijmen zoals tasjes camonet of jerrycan's


za apr 30, 2005 9:15 pm
mr_fast
Bericht 
Bedankt voor jullie feedback, ik zal deze week wat putty gaan halen en kijken of ik het dicht gesmeerd krijg.

Ik neem aan dat ik putty bij de modelbouwwinkel kan kopen, moet ik nog ergens op letten of zijn er geen verschillende soorten in?

Groetjes Mark


ma mei 02, 2005 11:57 am
crossbow
Bericht 
Mark,

Er zijn 2 types: een-component (Humbrol, Tamiya,...) en twee-component (milliput) putty's.

De een-component zijn goed voor kleine openingen, gemakkelijk aan te brengen, snel droog en bewerkbaar achteraf met schuurpapier of voor correcties, aceton.