Het is nu vr apr 19, 2024 4:06 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Dio: "Borrowed Goods" Airborne Jeep en Panzergrena 
Auteur Bericht
Robert Blokker
Bericht Dio: "Borrowed Goods" Airborne Jeep en Panzergrena
Ola Mensen

Ik heb een tijdje terug voor de Market Garden Campaign op Armorama een klein diorama gebouwt. Het was zaak in deze zogenaamde campaign dat er iets gebouwt werd dat te maken had met Market Garden. Het diorama dat ik gemaakt heb heeft zijn inspiratie onleent aan een foto die ik uit het Concord boek: German Armored Units at Arnhem september 1944 van Marcel Zwarts. Op een van de eerste pagina`s staat een Airborne Jeep in Duitse handen en de Duitsers die erom heen staan zijn net bezig een 37 mm PAK (PAK 35) erachter aan het koppelen. Hierbij volgen de foto`s:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Meer foto`s van onder andere het hele bouw project zijn te zien inder deze link:
http://www.armorama.com/modules/photopost/showgallery.php?si=&perpage=10&sort=7&cat=12421&ppuser=777&friendemail=email@yourfriend.com&password=

Ik hoop dat ie in de smaak valt. Zoals ie op de foto`s staat hier moeten er nog wel wat decals op maar die moet ik nog even maken.

Greetz Robert


do mei 06, 2004 12:48 am
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11906
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Uitstekend diorama Robert. Ziet er heel mooi uit. Complimenten

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


do mei 06, 2004 8:15 am
Profiel WWW
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Heel erg mooi Robert! Ik hoop dat jullie ons in de loop van de tijd kunnen verblijden met nog meer modelbouwprojecten uit jullie Market-Garden project!

Superwerk!


do mei 06, 2004 8:32 am
Profiel
Robert Blokker
Bericht 
Ola Mensen

Bedankt voor Jullie Replies en complimenten.

Ik denk zeker wel dat jullie in de toemkomst wat meer van de Market Garden Campaign te zien zullen krijgen. Ook van mensen buiten Nederland die meegedaan hebben aan onze neerlandsche Groupbuilt/campaign

Greetz Robert Blokker


do mei 06, 2004 2:35 pm
Dean
Bericht 
Zozoz apart dio, maar heel intressant


do mei 06, 2004 2:36 pm
steunwieler
Bericht 
heel mooi!!
P.S. ik ga later ééntje maken over de slag in Bastogne; het zit in een grote doos met dingen in dus dat kan wel wat worden.


do mei 06, 2004 4:57 pm
IA002
Bericht 
Werkelijk schitterend!


vr mei 07, 2004 8:06 pm
Danny Wennekes
Bericht 
Nogmaals Robert...Schitterend !

Help ons ff...hoe heb je de structuur van de grond (het zand) gemaakt ?


vr mei 07, 2004 9:10 pm
Robert Blokker
Bericht 
Ola Mensen

Bedankt voor de replies en complimenten.

Danny.
De ondergrond is eerst opgebouwt uit piepschuim. Vervolgens een goed laag plamuur er over heen. Vervolgens terwijl dit nog nat is heb ik er Schelpen zand over heen gestrooid (Schelpenzand is minder grof dan gewoon zand) en er in gedrukt. Dit is ook het moment dat ik wielsporen maak en dergelijke omdat met dat zand je wielen niet vast komen te zitten in het plamuur zodat je alles er weer aftrekt. Toen alles droog was heb ik met verdunde houtlijm zand aan gebracht op de plakken waar het nog niet goed was en daarna gewoon alles gespoten in verschillende aarde kleuren.

Greetz Robert


za mei 08, 2004 2:12 pm
Jurrie
Bericht 
Ik heb deze idd al eens eerder gezien...Het ziet er nog steeds goed uit man :lol: !

Jurrie


za mei 08, 2004 7:25 pm
Reinout
Bericht 
Mooi dio! Mooie weathering ook. Alleen jammer van het rechtervoorwiel :-)

Is dat een Airborne jeep? :?: Ik zie namelijk dat je de jerrycan en de band die normaal bij Willy's achterop hangen eraf zijn, net als het gereedschap en de handvaten opzij.


zo mei 23, 2004 3:55 pm
Rick
Bericht 
Ja dit is een airborne jeep het diorama is nagemaakt van een foto over arnhem.

Rick


zo mei 23, 2004 4:59 pm
Jurrie
Bericht 
En hoe heb je dat gras BTW gedaan?

Jurrie


zo mei 23, 2004 7:34 pm
Reinout
Bericht 
Jurrie schreef:
En hoe heb je dat gras BTW gedaan?

Jurrie


Ben ik ook nieuwsgierig naar :)


zo mei 23, 2004 8:26 pm
Robert Blokker
Bericht 
Ola Mensen

Bedankt voor de replies en antwoorden.

Reinout
Citaat:
Alleen jammer van het rechtervoorwiel

Ik neem aan dat je hiermee doelt op dat wiel wat nog een beetje zweeft. op het moment dat ik deze foto`s nam zat nog niks definitief op de grondplaat vast. De Jeep zelf staat hier niet precies in zijn wielspoor dat ik gemaakt had wat het zwevende gebeuren verklaart.

Citaat:
Is dat een Airborne jeep:?: Ik zie namelijk dat je de jerrycan en de band die normaal bij Willy's achterop hangen eraf zijn, net als het gereedschap en de handvaten opzij.

Dit is juist doordat de Jeeps in de Glider moesten werden heel veel dingen eraf gelaten. Zoals je ziet is het Reservewiel tussen de Bumper en de gril geplaatst en zitten de gereedschappen (pikhouweel en schep) voorop de "verkorte" bumper. Vrijwel alle externe onderdelen zijn eraf gehaald. Dit alles had als uiteindelijk doel dat ze makkelijker in de Glider pasten en ook wat lichter waren. Noot ik spreek hier wel over de Standaard Airborne Jeep want de Abulance Jeep had een inklapbaar Stretcherrek achterop. Sommige Jeeps hadden een rek achterop (inklapbaar) waarop een zogenaamde Pannier basket op stond. Dit was een gevlochten rieten mand. De radio versie had op de spatborden en achterop rekjes voor de batterijen en voorop de Bumper Draadspoelen. Ik kan zo nog wel even doorgaan want er zijn behoorlijk wat aanpassingen geweest aan de Airborne Jeeps. Omdat op de foto niet precies duidelijk was heb ik de Standaard Airborne Jeep gemaakt.

Jurrie en Reinout
Citaat:
En hoe heb je dat gras BTW gedaan?

Het gras is niet zoveel speciaals. Ikheb bij een modelspoor winkel een zakje Bush Graanveld gehaald. Dit zijn lange sprietige vezels. Eerst heb ik een laag verdunde houtlijm aangebracht (50% Water 50%houtlijm) en hier heb ik het gras gewoon overheen gestrooid een beetje erop blazen dan komt het wat omhoog te staan. Ik heb het persoonlijk niet al te hoog laten komen omdat ik het idee wou geven dat er al wat mensen overheen gelopen hadden. Vervolgens het gras samen met de base in de panzergrijs gespoten als primer. En vervolgens de weg afzonderlijk spuiten en daarna het gras in verschillende kleuren groen en later nog met een mist van Zandkleur

Ik hoop dat dit antwoord is op al jullie vragen als er meer zijn hoor ik het wel

Greetz Robert


zo mei 23, 2004 10:12 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group