Het is nu di apr 16, 2024 7:11 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 9 berichten ] 
decals academy 
Auteur Bericht
swinny
Bericht decals academy
Hallo

Ik wilde graag weten of ik misschien iets fout doe?

Als ik de decals van academy ga plakken , laat ik ze in een bakje lauw/warm water liggen voor ca 10 sec. en dan plak ik ze op de plaats.
ik dep het dan nog even met een keukenrol en klaar is het.
maar een dag later als ik het wil bekijken hoef ik maar te blazen en de decals vallen er weer af.

Ik ben dan voorzichtig en doe er dan een vernis laagje overheen en dan is het goed, maar dat zou toch eigenlijk niet mogelijk mogen zijn , dat ze er gewoon eraf vallen?

Kan best zijn dat ik iets fout doe en hoor het graag.


wo sep 21, 2005 2:27 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11906
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Door met de keukenrol te werken, trek je alle vocht weg onder de decals vandaan. Het beste is om voorzichitg met een doek (die absorbeert minder dan een keukenrol), het overtollige water te verwijderen rond de decal, maar vooral niet hetgeen er onder zit. Je haalt dan namelijk ook alle "plakkracht" weg.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


wo sep 21, 2005 2:30 pm
Profiel WWW
swinny
Bericht 
Bedankt Wilco

dat zou inderdaad een probleem kunnen zijn , zal het eens uit proberen.'
Dus er mag gerust wat water onder de decal zitten?

Bedankt,andy


wo sep 21, 2005 2:36 pm
Mario
Bericht 
Je kunt ook de producten Microsol en Microset gebruiken.
Die zijn speciaal bedoeld om decals piekfijn aan te brengen en te laten plakken.
Een van beide kan je zelfs laten wegvallen, want het neemt gewoon de functie van het water over (maar ik verwar beide steeds. Ik kijk vanavond wel). Het andere dient om de decal op het model te "lijmen". Heel doeltreffend en ook een fraai resultaat.

Hieronder wat een kennis van me (die me die flacons heeft leren kennen en het is een bijzonder vaardige modelbouwer) erover te melden heeft :

Eerst moet je de plaats waar de decal moet komen nat maken met MicroSET, met een penseeltje dat je daarna gewoon afdroogt.
Dan haal je de decal uit het water, verwijder hem van de draagfolie en je dept hem een beetje af op een propere doek. Vervolgens plaats je de decal op de juiste plaats, in de met MicroSET bevochtigde plek.
Een beetje laten inwerken, en daarna MicroSOL aanbrengen met een penseeltje. Deze actie zo vaak herhalen als nodig is. Vooral NIET trachten om de decal met een doek of vinger aan te drukken, het ENIGE wat je nu nog mag doen is gladstrijken (supervoorzichtig!!!) met het penseeltje. Als de decal goed staat, hem zeker nog een kwartier laten drogen vooraleer iets anders te doen. En echt droog en mooi gevormd is hij pas na een dag...

Je decal zal in het begin plooien vertonen, maar dat is normaal.


wo sep 21, 2005 3:30 pm
swinny
Bericht 
Bedankt mario

Dit is zeker de moeite waard om het te proberen.
Ik neem aan dat je microset of microsol bij de modelbouw winkel kunt krijgen?

Nog een vraagje:
Zie je er na de behandeling niets meer van , droogt het kleurloos op?

Alvast bedankt, Andy


wo sep 21, 2005 8:12 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11906
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Pas wel op d ebehandeling met microsol laat de decals heel makkelijk breken, zeker dunnere decals.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


do sep 22, 2005 8:12 am
Profiel WWW
Jurrie
Bericht 
Citaat:
Ik neem aan dat je microset of microsol bij de modelbouw winkel kunt krijgen?


Je moet wel een behoorlijke modelbouwspeciaalzaak hebben....niet bij de lokale top1toys die toevallig ook wat kits heeft... :D

En let idd op wat wilco zegt, je decals zijn zo door midden!

Jurrie


do sep 22, 2005 10:35 pm
swinny
Bericht 
Ik heb microsol geprobeerd en moet zeggen dat je er inderdaad zeer voorzichtig mee om moet gaan maar dat het me wel prima gelukt is.

Bedankt, weer wat bij geleerd.


wo sep 28, 2005 8:06 pm
Jurrie
Bericht 
Mooi :)

Jurrie


do sep 29, 2005 1:37 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 9 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group