Het is nu do apr 18, 2024 12:27 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 
[diorama] DISTRACTION greta`s revenge 
Auteur Bericht
Robert Blokker
Bericht [diorama] DISTRACTION greta`s revenge
Ola

Het leek me wel aardig om eens een oud stukje werk van me te plaatsen. (het is ongeveer 2 jaar terug gemaakt en een van mijn eerste projecten die ik heb gemaakt nadat ik een paar jaar eruit was) Ik heb deze destijds gemaakt voor de winterwedstrijd op Armorama.com waar hij 3e werd:

De Titel is zoals je boven kan lezen DISTRACTION Greta`s Revenge. En bijbehorend zit een stukje "fictief" verhaal. :
Afbeelding
“In de verlaten ruines van Stalingrad loopt een Russische sluipschutter rond. Stap voor stap beweegt hij zich voort tussen de puinhopen van de vernietigde binnenstad van wat ooit zo`n prestigieuze stad was nu zijn alleen de ruines nog over. Minutieus bekijkt hij elke centimeter van de omgeving op zoek naar die ene Duitse soldaat die met zijn gedachte in de mess is waar zijn kameraden lekkere warme koffie drinken en sigaretten roken zonder hun handen eraf te vriezen.

Plotseling stopt de sluipschutter hij kijkt weer, Ja hoor zijn ogen bedriegen hem niet net binnen het bereik van zijn geweer ziet hij het silhouet van een Duitser die de wacht houdt in een oud kapotgeschoten huis. De rus stopt, Hij heft het vizier op ooghoogte, hij richt, houdt zijn adem in en schiet. Met een krakend schot verlaat de kogel het geweer en het silhouet tuimelt omver. Net als de sluipschutter er naar toe wil gaan om te kijken of er nog souvenirs over zijn klinkt er nog een droge knal tussen de ruines. De Russische scherpschutter valt neer.... neergeschoten in het hoofd...... om er nooit meer achter te komen wie hem neerschoot.

Van onder een deken op de stoep net naast de ruïne kruipt een Duitse scherpschutter omhoog en hij loopt naar het gebouw waar zijn kameraad net is neergeschoten. Hij loopt naar binnen en kijkt in een vrolijk lachend gezicht. Hij zet de paspop weer overeind en klopt de sneeuw eraf. Hij hangt de witte deken waar het lachende gezicht op is getekend weer recht en hij zet er een helm vol met kogelgaten op.

Zonder nog een woord te zeggen loopt hij terug naar zijn eigen schuilplaats, hij pakt de deken gaat er weer onder liggen en hij wacht op zijn volgende slachtoffer dat afgeleid zal worden.’’


Voor zover het verhaal, hier zijn wat meer foto`s:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Leuk om te vermelden is dat ik een collega modelbouwer uit rusland heb gevraagd hoe je DISTRACTION in het Russisch schrijft en dat is precies wat er op het Straatnaambord staat dat er ligt.
Alles van dit diorama is 100% Scratchbuilt van de Posters tot aan de Scherpschutter dummy etc. Wapens komen uit de scrapbox.

Het hele proces staat onder deze link beschreven:
http://www.armorama.com/modules.php?op=modload&name=Sections&file=index&req=viewarticle&artid=167&page=1

Ik hoop dat jullie hem leuk vinden ik ben er nog altijd trots op Iets van werkelijk helemaal niets maken is makkelijker dan het lijkt.

Greetz Robert


di mei 18, 2004 4:37 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11906
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Inderdaad Robert, iets waar je trots op mag zijn. Het is een puik stukje werk.
We zien zo langzamerhand al aardig wat mooie diorama's lang trekken op dit forum.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


di mei 18, 2004 5:06 pm
Profiel WWW
Antwerp X
Bericht 
Magnifiek! Dit diorama heb ik al meerdere malen bewonderd op armorama, origineel en mooi uitgevoerd!


di mei 18, 2004 5:10 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Inderdaad heel erg mooi, en zo'n stukje verhaal erbij doet het ook altijd erg goed!
Ga vooral zo door!!!


di mei 18, 2004 5:51 pm
Profiel
Jurrie
Bericht 
Top stuk! Ziet er verbazingwekkend goed uit!

Jurrie


di mei 18, 2004 7:01 pm
steunwieler
Bericht 
Zeer mooi!!
Echt een prachtstukje dat er mag zijn!!


wo mei 19, 2004 12:41 pm
maximus-belarus
Bericht 
Prachtig diorama!

Ik zou het niet beter gekunt hebben... :oops:


za dec 16, 2006 6:25 pm
Reinout
Bericht 
Je hoeft niet elke topic die zo oud is naar boven te halen hoor :idea: :wink:


za dec 16, 2006 8:19 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 8 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group