Het is nu vr maart 29, 2024 3:03 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
[Diorama] Bocage 
Auteur Bericht
Robert Blokker
Bericht 
Ola Reinout

Dat begint er al netjes uit te zien. en ben zekers benieuwd naar het verdere werk.
Die boom die links van je tank staat ziet eruit alsof ie begroeid is met Klimop heb je dit bewust gedaan?? Je bosjes zijn mooi gelukt.

Vraagje over de tank is die al geverfd?? hij ziet er vrij donker uit. Kan aan de foto`s liggen maar op mij heeft het de impressie dat ie nog geen verf gezien heeft. Als dat wel zo is dan is ie nog erg schoon. een beetje weatheren met Pigmentjes wat washes en filters en hij zou er al een stuk levendiger uit moeten zien.

Ga vooral zo door ook met foto`s posten is altijd interessant.

Greetz Robert


do mei 27, 2004 2:06 am
Reinout
Bericht 
Over die tank gesproken. Die is geverfd met OD van Tamiya. Er is echter iets misgelopen met de verf. 't Trekt dus op niets en ik heb mijn verfborstel eraan kapot gekregen. Door de vele strepen (die ik altijd verkrijg met borstels) en zo ben ik aan 't uitkijken naar een airbrush. De donkere kleur is ook doordat ik 't geheel gefotografeerd heb toen net een grijze wolk passeerde :)

Die ene boom is inderdaad begroeid met klimop. Eerst was ik van plan bruinachtige kruiden (oregano) erop te gooien, maar heb die uiteindelijk gemengd met groene (peterselie dus), om dit effect te krijgen.

Ik heb overigens een hoop draad gevonden tussen mijn moeder haar bloemschikgerief. Dit lijkt verdacht veel op die haren van verfborstels :-) Heb die gisteren ondergedompeld in een pot groene verf, is echter nogal donker, zodat ik sffs eens ga kijken achter een spuitbus "loofboomgroen".


do mei 27, 2004 8:36 am
Robert Blokker
Bericht 
Ola

Citaat:
Heb die gisteren ondergedompeld in een pot groene verf,

Gewone modelbouwverf of heb je eerst een verdunning gemaakt van de verf?? Als je het eerst stevig verdunt dan krijgt het een lichtere kleur. Meer natuurlijk. Een ander probleem dat optreedt als je onverdunde verf neemt is dta de haren aan elkaar gaan plakken en dat is niet wat je wilt.

Citaat:
ben ik aan 't uitkijken naar een airbrush

Zou ik altijd doen. Als je zeker weet dat je serieus doorgaat met modelbouwen is dit een apparaatje waar je nog een paar jaar (mits goed onderhouden) plezier van gaat hebben. Je hoeft niet meteen te beginnen met een superdure Airbrush (Harder en Steinbeck Evolution bijvoorbeeld) maar een Badger of een Aztek zijn mooie en betaalbare beginners airbrushes. Zorg wel dat je een Airbrush met Compressor koopt want sommige hebben van die gasbusjes erbij zitten. het probleem hiermee is altijd dat ie leeg is op het moment dat jij dat niet gebruiken kan (zoals midden in het spuiten van een voertuig)

Succes verder met je dio en post alle progress.

Greetz Robert


do mei 27, 2004 2:06 pm
Reinout
Bericht 
Kheb een probleempje... Ik legde die laag gips op diorama, maar dat was bijna direct droog! Ik wou dus zand erover strooien en aanduwen met keukenrolpapier, dit ging nog net, maar die struiken erin plaatsen was al te laat, gips was al hard :?


vr mei 28, 2004 2:33 pm
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht 
Ik zie dit topic nu pas, dus vandaar dat het misschien wat laat over komt. WILLEN JULLIE IN HET VERVOLG GEEN FOTO'S POSTEN DIE BREDER ZIJN DAN 600 PIXELS. Anders post je de link maar.

Met vriendelijke groeten,

Jeroen Koppes
Administrator

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


vr mei 28, 2004 2:56 pm
Profiel WWW
Robert Blokker
Bericht 
Ola

Citaat:
heb een probleempje... Ik legde die laag gips op diorama, maar dat was bijna direct droog! Ik wou dus zand erover strooien en aanduwen met keukenrolpapier, dit ging nog net, maar die struiken erin plaatsen was al te laat, gips was al hard


Geen nood.... In dit geval heb je altijd nog de goede oude Houtlijm. Voor die Struiken gewoon puur gebruiken en op je base plakken
Je kan nog een laag plamuur erover smeren En dan alsnog gras en zand toevoegen. Je kan ook nog Houtlijm verdunnen 50% water 50% Houtlijm en je grassies en sand toevoegen.
Er zijn nog zoveel opties.

Greetz Robert


vr mei 28, 2004 4:03 pm
Reinout
Bericht 
Jeroen schreef:
Ik zie dit topic nu pas, dus vandaar dat het misschien wat laat over komt. WILLEN JULLIE IN HET VERVOLG GEEN FOTO'S POSTEN DIE BREDER ZIJN DAN 600 PIXELS. Anders post je de link maar.

Met vriendelijke groeten,

Jeroen Koppes
Administrator


Ok, ik zal erop letten ! :idea:


vr mei 28, 2004 7:02 pm
Reinout
Bericht 
Afbeelding


vr mei 28, 2004 7:12 pm
Reinout
Bericht 
Die 2 voorste hoopjes zitten niet vast. Mijn ma had een "cadeautje" mee voor mij, dat ik zeker ging kunnen gebruiken voor mijn diorama. Mos in "legerkleuren"... 't Was heel goed bedoeld, alleen zit ik met een lente/zomer dio, terwijl zij met bruine kleuren aan kwam gedragen :?
Misschien dat ik er enkele die nog een groene schijn hebben integreer, om haar te plezieren :)


vr mei 28, 2004 7:16 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 10 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group