Het is nu do maart 28, 2024 11:21 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 
Update op mijn Roestig kanon 
Auteur Bericht
Robert Blokker
Bericht Update op mijn Roestig kanon
Ola Mensen

In de vorige post had ik alleen maar fotos van het schild.
Ik heb nu het hele kanon gedaan en heb daar ook foto`s van. Ze zijn niet helemaal op een zonnige dag genomen maar ze volstaan. Tevens is in verschillende foto`s ook 1 van de figuurtjes te zien die ik ga gebruiken in dit project. Het is een klein beetje verbouwt MK35 figuurtje met een schep. De kleding die het bewuste figuurtje aanhad was voor het laatst in de mode in 1930 en ik heb hem er wat moderner uit laten zien (hoop ik) Door inplaats van een broek met bretels een T-shirt te geven en zijn hoofd met zeer ouderwets hoofddeksel te vervangen voor een verlinden hoofdje zonder hoofdbedekking.
Ok hier zijn de foto`s
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Meer foto`s van dit project zijn te vinden onder deze link
http://www.armorama.com/modules/photopost/showgallery.php?cat=12636&si=&page=2&sort=8&perpage=10&password=&ppuser=777&stype=0

Ok Ik heb zelf al een klein ideetje wat ik op de goeie man zijn shirt ga schilderen maar ik sta open voor suggesties. Iedereen die een leuk idee heeft voor op dat shirt laat het weten. Als er een is die beter of leuker is dan het idee dat ik nu heb word gekozen.

Alle feedback is welkom


vr jun 04, 2004 7:28 pm
Jurrie
Bericht 
Ziet er heel goed uit!

Kan je misschien het "rood" op/rond de banden nog wat verminderen, want dat is (mij) net iets te fel (ik heb het hier over het wiel dat nog aan het kanon vast zit!)

En roest op de rubber banden zelf lijkt me ook wat lastig;)

Maar ik vind die roest er echt wel cool uitzien!
Ben benieuwd naar het eindresultaat!

Jurrie


vr jun 04, 2004 7:54 pm
Robert Blokker
Bericht 
Ola Jurrie

Citaat:
Kan je misschien het "rood" op/rond de banden nog wat verminderen, want dat is (mij) net iets te fel (ik heb het hier over het wiel dat nog aan het kanon vast zit!)

Die kan van het wiel dat nog aan het kanon vastzit komt tegen een zijwand van de kuil te staan en zal zowat niet zichtbaar zijn. Verder zijn de rubber onderdelen van het kanon nog niet voorzien van verf ik heb nu alleen de metalen delen nog gedaan. Daarom zit er roest op de banden... is zo meteen niks meer van te zien.

bedankt voor je reactie

Greetz Robert


vr jun 04, 2004 8:12 pm
Rick
Bericht 
Vergaat rubber niet een beetje onder de grond?
Is alleen wel moeilijk na te maken.

Rick


vr jun 04, 2004 9:44 pm
Robert Blokker
Bericht 
Ola Rick

Citaat:
Vergaat rubber niet een beetje onder de grond?
Is alleen wel moeilijk na te maken.

Dit dacht ik eerst ook totdat ik research ging doen op dit gebied en kwam toen een paar opmerkelijke foto`s tegen die bewijzen dat dat meest niet gebeurt en dat heel vaak de banden er redelijk goed uitzien in tegenstelling tot het voertuig.
een paar foto`s om dit te onderbouwen:
Afbeelding
Bovenstaand voertuig heeft een behoorlijke tijd onder water gelegen niet echt de beste plek voor je voertuig.
Afbeelding
Het rubber van bovenstaand voertuig ziet er nog zeer goed uit voor zijn leeftijd nou zal deze ook niet begraven zijn maar toch
Afbeelding
hierboven nog een die ongeveer een jaar of 50 onder water heeft gelegen

Ik heb nog wel een paar voorbeelden maar over het algemeen als het voertuig niet volledig in de hens heeft gestaan zien de banden er vaak nog uit alsof even oppompen genoeg is om hem weer op de weg te krijgen

Greetz Robert


vr jun 04, 2004 11:53 pm
Rick
Bericht 
Ok het rubber mag blijven maar wat ik wel op alle foto's zie is dat de wielen vol met modder zitten mss een idee om ook toe te passen?

Rick


za jun 05, 2004 12:15 am
Robert Blokker
Bericht 
Ola

Citaat:
Ok het rubber mag blijven

Kijk daar ben ik nu blij om uberhaupt niet dat als ze niet mochten blijven dat ik er ook maar aan dacht om ze te veranderen :lol: :lol:

Citaat:
wat ik wel op alle foto's zie is dat de wielen vol met modder zitten mss een idee om ook toe te passen?

En dan spreken we over een ander stadium van het diorama bouwen waar ik nog niet aan toe gekomen ben. Zo gauw als het grond werk af is (volgende stap) word het model samengevoegd met het grondwerk en dan komt ook het gedeelte waarin de modellen zogenaamd worden geblend met de ondergrond zorgen dat ze goed bij elkaar passen qua weathering.

There is More to come

Greetz Robert


za jun 05, 2004 1:00 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group