Het is nu vr apr 19, 2024 4:10 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
[In Progress] - [Zvezda 1/35 BT5 tank] 
Auteur Bericht
Jurrie
Bericht [In Progress] - [Zvezda 1/35 BT5 tank]
Hallo allen,

Ik ben momenteel met een BT-5 tank van Italeri/Zvezda bezig. Ik knip/plak de updates even van een ander forum, dan weet je hoe het komt als er rare dingen in staan ;).

---------------------------------------------

Begonnen aan mn BT-5 tank van ZVEZDA. Ik moet zeggen, ik heb er slapeloze nachten van. Wat een K*T kit! Ik zou em alleen kopen als je een beetje gek bent van Russische armor ofzo, maar als je gewoon een kitje wil kopen voor de lol, koop deze niet.

Ik denk dat ik liters/meters plamuur moet gaan gebruiken om dit op een BT-5 te laten lijken. Behalve het feit dat niets past, is het wel een geinig kitje.

Om mijn vege lijf te redden van comment heb ik niet teveel detailshots, dan vallen de lijmvlekken niet op die in woedebuien zijn aangebracht :lol: :. Ook moet ik nog wat wielen rechtbuigen e.d.

De doos:
Afbeelding

Kit tot nu toe:
Afbeelding

Afbeelding

Rotkit, maar wel een grappig onderwerp! Ik wil er uiteindelijk een whitewash overheen gooien, en samen met een T-60 en een ZIS-5V truck in 1 dio gooien.

Greetz & tot de volgende update!

Jurrie


do jun 08, 2006 10:26 am
Jurrie
Bericht 
Hoi mensen,

Weer even een update. De "bouw"fase is bijna af. Ik moet alleen nog wat beugels aan de zijkant monteren + nog een luik aan de voorkant ;) en even checken wanneer ik de tracks monteer (voor/na/tijdens spuit enz :P)

Daarna kan de "plamuur"fase beginnen ;).

Body:
Afbeelding

Turret:
Afbeelding

Body en turret:
Afbeelding

En een laatste foto voor deze keer:
Afbeelding

Greetz ;)

Jurrie


do jun 08, 2006 10:27 am
Jurrie
Bericht 
Weer even een update.

Hier en daar wat geplamuurd, niet helemaal goed weggewerkt zag ik, maar daar verzin ik wel wat op :roll: ...

Heb er inmiddels een kleurtje op gedaan. Wielen ook geverfd. En was al een beetje bezig met een wash :).

Binnenkort ff decalletjes erop (+wat detail verven), beetje bij-pin-washen, en dan ff kijken wat ik verder ga doen met wheateren.

Beetje brakke pics, maar het gaat om het idee. Volgende keer weer betere I hope... :)

Na base-paint. 1 rij wielen is hier nog niet geverfd (inmiddels wel)
Afbeelding Afbeelding

Beetje (pin)washes, denk dat het bij de laatste foto wel een beetje te zien is:
Afbeelding Afbeelding

Tevens ben ik aan de volgende kit begonnen:
Afbeelding

Tot de volgende update,

Greetz,

Jurrie


do jun 08, 2006 10:27 am
Jurrie
Bericht 
Even een update. Ik heb weer wat nieuws geprobeerd : - ), namelijk chipping. Ik had dit ook ooit eerder eens "per ongeluk" vrij aardig gedaan op een tank, maar ik wilde het nu "expres" :P redelijk doen.

Dus het is mn eerste poging tot fatsoenlijk chippen. En dat ziet er als volgt uit:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding AfbeeldingAfbeelding

Wat vind ik er zelf van: ik vind een aantal chips wel aardig gelukt. Ook een aantal wat minder:P. Vind het een aardige poging, maar ik denk dat ik nog wel beter kan. Ik vind het goed genoeg om het zo even te houden, en met de rest van de wheaterstappen los ik eventuele foutjes wel op / verdoezel ik ;)

Next step? Volgens mij moesten er nog lijnen om de koepel die ik vergeten ben de schilderen : - ). Ik ga daar maar es ff naar kieken. Daarna wat roeststreepjes vanaf wat klinknagels naar beneden trekken (al een beetje geoefend, ik denk dat het moet lukken), daarna wat regenstrepen en dan nog wat pigments met een klein beetje modder. En de tracks uiteraard.

Is het wat?

Jurrie


do jun 08, 2006 10:27 am
Jurrie
Bericht 
Nog een paar chips; vind deze nog wat minder gelukt eigenlijk :S...

Ook de naad op de loop weggehaald en decals aangebracht (met wat micro set en sol, het was op de foto nog niet helemaal opgedroogd..).

Dus moet straks weer een paar chips op de decals maken ;).

Decals, met gratis vingerafdruk..zucht, dat fix ik wel weer. Naadje op loop is bijna weg. nog beetje schuren en dan spuiten. Er zitten tevens nog een paar plekjes waar ik bij langs moet.
Afbeelding

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Kmoet maar ff kijken wat ik ermee doe. Misschien dat ik ff plekken bijspuit, bijwash en re-chip..Kweet het nog niet...

:(

Jurrie


do jun 08, 2006 10:28 am
Jurrie
Bericht 
Beetje bezig geweest met roeststrepen. Ik moet de loop + nog wat kleine plekjes ff bijspuiten :P.

Tevens moet ik waar iets meer roest zit, nog even wat meer kleurvariatie aanbrengen. Ook de uitlaat is nog niet af :). Echte in-progress pics dus.

Comment is echter wel welkom :)

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Greetz,

Jurrie


do jun 08, 2006 10:28 am
Jurrie
Bericht 
Hello,

Ff weer een update. Ik heb het volgende gedaan:

- Loop gespoten (na naadje weghalen)
- Rainmarks aanbrengen
- Modder aanbrengen (opgedroogd).

Pics:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Laat me ff weten hoe je erover denkt (rainmarks en modder), ik hoop dat ik wat met de comments kan. Alvast bedankt!

Greetz,

Jurrie


do jun 08, 2006 10:28 am
Jurrie
Bericht 
Even een paar pics van de "gefixte" modder. Ti's nu grotendeels zoals het hoort. Fijn dat MIG pigment + terpetine, t heeft nu ongeveer de oorspronkelijk bedoelde kleur :)

Het zijn nog een beetje brakke pics, maar ik denk dat het verschil tov de vorige foto's wel duidelijk is :).

De modderkleur komt denk ik het beste overeen met foto #1, alleen nog ietsje donkerder.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

BTW, uitlaat is nog in progress en ik heb denk ik 95% van de modder ge-mig-dingesed, maar misschien dat ik nog langs enkele plekjes moet :).

Op de zwarte randen van de wielen zelf hoort geen / nauwelijks modder te zitten, dit moet ik ook nog fixen :)

Greetz,

Jurrie


do jun 08, 2006 10:29 am
Jurrie
Bericht 
Zo, dat waren even de startpost + wat updates. Mocht je vragen hebben: stel ze. Mocht je commentaar of kritiek hebben: graag, indien kritiek: voldoende onderbouwt en evt met oplossings(richtingen) ;).

Greetz,

Jurrie


do jun 08, 2006 10:29 am
gefreiter robin
Bericht 
En nu de tracks....
Gebruik je eigenlijk ook poeder pigmenten of doe je alles met enamel/water based acryl?


do jun 08, 2006 12:40 pm
-Spitfire-
Bericht 
Ziet er mooi uit.
Ik vind alleen dat gele bij de wielen niet zo heel mooi of hoort dat?


do jun 08, 2006 1:45 pm
Jurrie
Bericht 
@robin,

Ik heb pigmenten gebruikt voor de modder. De modder zelf had ik gemaakt van plamuur + houtlijm +strooisel enz. Later met MIG pigmenten (verdund met terpetine) eroverheen :).

De tracks...ik weet het nog niet. Het eigenaardige van deze tank was dattie zonder tracks kan rijden! En dat gebeurde ook echt! Maar ik ga er denk ik wel tracks op maken :)

@spitfire,

Welk "gele" bedoel je precies? Ik denk dat je de modder bedoeld. De foto's zijn een beetje slecht, maar het is zoals op foto #1, en dan nog ietsje donkerder. Wanneer de tank helemaal af is zal ik wat foto;'s maken met beter licht :).

Verder wil ik OP de wielen zelf de modder nog even weghalen, als de tank rijd blijft dat imers niet zitten. Maar dat komt dus nog.

Ik neem aan dat je dat bedoeld, anders hoor ik het wel ;)

Greetz,

Jurrie


do jun 08, 2006 1:56 pm
-Spitfire-
Bericht 
Aan de zijkant van de tank en dan dat geel boven de wielen bedoelde ik.
Maar dat is zeker dan ook modder?
En als het modder is is het dan ook net erg veel?


do jun 08, 2006 2:54 pm
Jurrie
Bericht 
-Spitfire- schreef:
Aan de zijkant van de tank en dan dat geel boven de wielen bedoelde ik.
Maar dat is zeker dan ook modder?
En als het modder is is het dan ook net erg veel?


Boven de wielen? Je bedoeld ook ernaast enz? Gewoon het hele vlak achter de wielen..het is me ff een raadsel wat je precies bedoeld, maar ik denk dat ik het wel weet :D

Maar onder de fenders, dat is inderdaad modder. Zoals eerder gezegd: foto #1 geeft de kleur het beste weer (hoewel nog iets te licht), de rest is te licht en daar lijkt het haast wel geel en dat is het echt niet ;).

En het is niet teveel modder hoor, ik heb voldoende referentie waarin je zoveel modder kan zien (tanks in het algemeen dan). Vergeet niet, het ding reed in de Russische toendra ;). Bovendien was ik ff lekker weer bezig met MIG pigments, dus heb me toen maar een beetje uitgeleefd :D ;)

Greetz,

Jurrie


do jun 08, 2006 3:30 pm
Moderator
Avatar gebruiker
Auke

Geregistreerd:
zo nov 28, 2004 7:42 pm
Berichten: 3246
Bericht 
Die metaalbeschadigingen zijn briljant! Hoe heb je dat gedaan? Met een vrij droog kwastje?


do jun 08, 2006 6:39 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group