Het is nu do apr 18, 2024 10:08 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 
Aanvang eerste diorama 
Auteur Bericht
Dennis N
Bericht Aanvang eerste diorama
Hallo,

Ik ben aangevangen met het maken van mijn eerste diorama. Na het zoeken van alle benodigde spullen, wat nogal wat is, ben ik eerst aangevangen met het maken van een boom. Deze heb ik met de welbekende draadmethode gemaakt, dwz, met verschillende draden een stam en takken vlechten, vervolgens afwerken met plamuur en daarna verven. Dit ging allemaal redelijk tot goed voor de eerste keer, alleen met het bladerdak heb ik wat meer problemen denk ik.

Ik heb nu zeemos in de takken gehangen en volgens mij geeft dit al een aardig resultaat. Allen volgens diverse workshops moet er nu een bladerdak aangebracht worden. Ik had in gedachte om dit met de kruiden Oregano te doen, maar ik betwijfel of dit wel het gewenste resultaat gaat geven. Heb ik teveel mos in de bom gedaan, is dit misschien al goed, of kan ik gewoon gaan strooien?

Wie heeft er meer ervaring met het maken van bomen en kan mij een paar tips geven over het volgende stadium?

Alvast bedankt.

Hier een paar foto's van de boom.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


di jan 16, 2007 11:11 pm
maximus-belarus
Bericht 
Beste,

Ik heb geen ervaring mat maken van boomen,wel struiken.
Ik gebruik voor het maken van bladgroen de kleine stukjes uit theezakjes.
Er zijn verschillende theesoorten dus ook verschillende kleurtoonen.Experementeer maar wat...
Zeker af te raden zijn theezakjes met allerlij vruchtensmaaken,want ze hebben teveel kleurstof.

Veel succes!


do jan 18, 2007 9:45 pm
Dennis N
Bericht 
Ik heb de boom inmiddels voorzien van een bladerdak van Oregano kruiden. Vervolgens heb ik hem geplaatst op/in de ondergrond van mijn dio.

Afbeelding

Afbeelding


do feb 15, 2007 10:13 am
maximus-belarus
Bericht 
Mooi!

Nu mss beetje airbruschen?
:D
Groeten,
Maks


do feb 15, 2007 5:37 pm
Dennis N
Bericht 
Op de foto lijkt het niet zo, maar zo voor het oog ziet hij er heel vertrouwd uit.
Bovendien heb ik geen airbrush... Misschien dat ik die in toekomst nog aanschaf, maar ik ga het eerst zonder proberen.


do feb 15, 2007 5:39 pm
maximus-belarus
Bericht 
Nog veel succes!
Ik ben benieuwd wat ervan zal worden.

Groeten,
Maks


do feb 15, 2007 5:43 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 13 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group