Het is nu vr apr 19, 2024 6:18 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 15 berichten ] 
FJ Krijgsgevangenen 
Auteur Bericht
jj-mcblaze
Bericht FJ Krijgsgevangenen
Hoi,

Toen ik het boek 'En morgen de hele wereld' van EJ Hartog aan het lezen was viel mij een bepaald stukje op.

Het is natuurlijk algemeen bekend dat de Duitse FJ acties bij Den Haag in 1940 op een misslukking zijn uitgelopen. Er stond verder te lezen dat de gevangen FJ mannen "via Ijmuiden naar Engeland" gebracht zijn.

Dit deed mij weer denken aan stukje wat ik in het boek Hess (auteurs onbekend, boek niet bij de hand :oops: ) waarin te lezen stond dat Churchill al geruime tijd bezig was met een gedeeltelijk anti-semitisch gedeeltelijk anti-communistische beweging op poten te zetten.
Een van de spreepunten van deze beweging zou het interneren van deze groepen zijn. Hiervoor zou een kamp worden gebouwd in de heuvels van Schotland, niet ver van Hadrians Wall.
De auteurs van het boek Hess konden dit echter niet bewijzen daar nog niet alle Engelse archieven uit die tijd vrij zijn.

Toch vond ik de link 'toevallig' en wil dan gelijk vragen of iemand hier ook maar iets van weet....

Is het in "Hess" genoemde kamp hetzelfde als waar die FJ mannen gevangen zijn gezet. Is er in engeland ooit een anti-semitische beweging geweest die sterk genoeg was om na WO II nog genoemd te worden, etc

Regards.


di apr 03, 2007 6:21 pm
Harro
Bericht 
Bedoel je het boek van Martin Allen?


di apr 03, 2007 6:23 pm
jj-mcblaze
Bericht 
Is dat een betrekkelijk dikke paperback met een grote foto van Hess voorop? Dan is het dat boek.

Het stukje waarop ik doel staat vrijwel aan het begin.


di apr 03, 2007 6:25 pm
Harro
Bericht 
Geen idee. Wat is de de titel van het boek? :? Het klink nl als het werk van Martin Allen en dat is een bekende neonazi waar je geen geloof aan moet schenken.


di apr 03, 2007 6:30 pm
jj-mcblaze
Bericht 
Nee, nee, nee... dat is het zeker niet.

Het boek over Hess heet 'Hess' en is geschreven door Engelse academici. Het is ook niet bedoeld om Engeleand/Churchill in diskrediet te brengen maar meer om 'the dark side of the force' aan te geven.

De originele titel is "The Rudolf Hess Cover-up" door Lynn Pickett, Clive Prince en Stephen Prior. In Nederland uitgebracht onder de simpele naam "Hess".

regards


di apr 03, 2007 7:12 pm
ik ben Michiel
Bericht 
Hitler Hess bedrog Ik heb het ook het helemaal gelezen maar ik dacht dat het ging om SS para's die Eden wilden ontvoeren.


di apr 03, 2007 7:12 pm
jj-mcblaze
Bericht 
tekst in begin post aangepast... Vraagstelling verduidelijkt.


di apr 03, 2007 7:28 pm
ik ben Michiel
Bericht 
Ik reageerde op de post van Harro.


di apr 03, 2007 7:32 pm
RainbowRob
Bericht 
Het boek Hess is geschreven door Lynn Pciknett, Clive Prince en Stephen Prior. Het boek zou de mysteries rondom Hess ontrafelen. De auteurs zouden tot verrassende conclusies zijn gekomen over wat er daadwerkelijk rondom Hess is gebeurd. Ik kan er verder ook niets over vertellen. Ik heb het boek in mijn kast staan ben er ooit in begonnen maar heb het nooit helemaal uitgelezen.


di apr 03, 2007 7:46 pm
Harro
Bericht 
LOL, Lynn Picknett. Echt waar? Dat is een befaamde "piramidioot". Een zweverige gelover in buitenaards contact met oude Egyptenaren, UFO's en andere buitenaardse zaken. Ook bekend om de theorie dat de piramide van Cheops een baken was voor vliegende schotels en het middelpunt van een stelsel van piramides die allemaal gericht zijn op Orion, die in de ruimte het baken was voor wezens die zo de planeet aarde konden vinden.

http://en.wikipedia.org/wiki/Lynn_Picknett


di apr 03, 2007 8:15 pm
RainbowRob
Bericht 
Die Picknett inderdaad ja. Het zegt denk ik voor de meeste mensen wel al genoeg dat de Da Vinci Code voor een gedeelte gebaseerd is op een van Picknetts boeken.


di apr 03, 2007 10:20 pm
RainbowRob
Bericht 
http://www.picknettprince.com/home.htm

Dat is de officiele website van 2 van de auteurs. Zien er apart uit :D
Overigens staan in de webshop een hele verzameling boeken o.a. inderdaad over ufo's maar het boek over Hess staat daar niet bij. Dat is dan toch ook wel apart.


di apr 03, 2007 10:22 pm
Harro
Bericht 
Ik interesseer mij totaal niet voor de Da Vinci code maar bedankt voor die aanvulling. Een bevestiging van het beeld dat mijn oude docent middeleeuwsegeschiedenis ooit al op zijn studenten overbracht. Van hem heb ik de term "piramidioten". Zijn haat voor "Discovery Channel types" die "overal iets magisch in menen te zien" is legendarisch :mrgreen:


di apr 03, 2007 10:27 pm
RainbowRob
Bericht 
Nu we dan toch even offtopic herinneringen aan het ophalen zijn aan oude docenten middeleeuwse geschiedenis, die van mij had voornamelijk haat tegen de Da vinci Code en alle onzin die daarin stond. De term piramidioten had ik nog niet eerder gehoord maar zeker leuk! Nu dan maar weer on topic verder


di apr 03, 2007 10:29 pm
Harro
Bericht 
Overigens, om terug te komen op de vraag van TS, er waren inderdaad enkele kansloze antisemitische bewegingen in Groot-Brittaniƫ. Denk bijvoorbeeld aan de mannen van Mosley. Maar niet sterk genoeg om een leidende rol te spelen na een Duitse overwinning. Zelfs als we meerekenen dat zo'n partij flink zou groeien (zoals de NSB deed in Nederland).


di apr 03, 2007 10:39 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 15 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group