Het is nu vr maart 29, 2024 12:03 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 12 berichten ] 
Bunkertje 
Auteur Bericht
Robert Blokker
Bericht Bunkertje
Ola Mensen

Dit kleine zij projectje is eigenlijk een uitvloeiing van de: "Hoe maak ik echt Beton" Discussie en de styrofoam waarover gepraat word.
Ik wil met deze post eigenlijk laten zien dat Styrofoam supermakkelijk is om mee te werken.
Ik heb de maten van dit observatiebunkertje gisteravond laat pas gekregen van een maatje van me uit Venlo. de Maten komen van een Verlinden Bunkertje. en ze verwerkt in een klein digitaal tekeningetje:
Afbeelding
Het Bunkertje op de foto`s die je nu gaat zien is gemaakt in minder dan een uur tijd. en bestaat geheel uit Styrofoam.
Overzicht
Afbeelding
Voorkant
Afbeelding
En achterkant
Afbeelding

Het is een leuk klein simpel bunkertje en zal als basis dienen voor 1 of 2 figuren. Het figuur dat er nu bij staat heeft er verder niks mee te maken die is er alleen bijgezet om een beetje idee te geven van de maten. Al met al duurde het langer om het tekeningetje te maken dan het Bunkertje zelf

Als ik dit bericht afgemaakt heb ga ik op de fiets richting de Doe het zelf zaak om even wat snelplamuur te halen en misschien dat ik vanavond al foto`s kan laten zien van hoe hij eruitziet met plamuur erop.

Greetz RObert


do jul 08, 2004 2:34 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Robert, prachtig initiatief. Zeer informatieve aanvulling voor het forum. Werkelijk een verrijking voor dit forumdeel als tip.
Ziet er heel leuk uit en maakt geheel inderdaad zeer simpel. Ik ben zeer benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


vr jul 09, 2004 12:17 pm
Profiel WWW
OmErta
Bericht 
robert dit is inderdaad zoals Wilco zegt een schitterend initiatief. Zowel voor de beginnende (ik) als de gevorderde (vele anderen) is dit zeer interresant.
Ik verwacht binnenkort het eindresultaat?? Ben alvast van plan om mijn bunkers ook op deze manier te maken, heel erg bedankt

grtz Alex


za jul 10, 2004 8:59 am
Robert Blokker
Bericht 
Ola Mensen

Ik heb sinds ik dit heb gepost al veel werk gedaan aan dit bunkertje helaas nog geen foto´s. Op dit moment staat ongeveer 95% van het bunkertje in de plamuur en heb ik ook de sporen van de bekisting de bunkers werden gegoten gemaakt. Dit is allemaal heel simpel te doen door eerst het bunkerdeel in te smeren met een laag plamuur 5 minuutjes te wachten en vervolgens met strips Balsa Hout het bekistingspatroon erin te drukken.
De volgende serie foto´s van dit project zullen de Bunker met de plamuur laten zien en de eerste verflagen.

Greetz Robert


za jul 10, 2004 7:44 pm
Robert Blokker
Bericht Update #2 van het Observatie bunkertje
Ola Mensen

zoals belooft hier dan de volgende update van dit kleine projectje. Ik laat als eerste foto`s zien van het bunkertje met alleen de plamuur erop de foto`s van het gespoten bunkertje komen daarna.
Ok het bunkertje met plamuur en het bekistingspatroon ook zichtbaar in de foto`s zijn de ogen waarmee het dal op de bunker getild kon worden door een kraan:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Closeupje van het bekistings patroon
Afbeelding
Eerste foto van het figuur dat in het dioramaatje komt
Afbeelding

Ok Voor zover de ongeverfde versie van de bunker nu over naar de geverfde versie het hele geheel is alleen nog maar in het lichtgrijs gespoten en nog niet geweathered.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Als afsluiter nog een digitale schets van hoe het diorama er straks ongeveer uit moet zien en wat voor sfeer het moet uitstralen
Afbeelding

Ok Mensen alle feedback is welkom. Volgende stappen zijn Weathering, Het interieur van de bunker, het schilderen van het figuur en de opmaak voor het dio zelf.

Greetz Robert


ma jul 12, 2004 10:37 pm
janwo2
Bericht 
Ziet er al heel mooi uit. Ga zo door :)

Jan


ma jul 12, 2004 10:46 pm
OmErta
Bericht 
zeer tof dat je het zo stap voor stap even op dit forum zet!!
echt wel geestig en interresant voor een beginnende modelbouwer zoals ik!
Ik kijk uit naar de volgende stap!!


grtz alex


di jul 13, 2004 8:59 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Harstikke mooie opzet zo.
Perfect. Kunnen heel wat mensen van leren.
Dit is een grote winst voor het forum, wellicht kunnen meer mensen dit voorbeeld volgen.
Het ziet er mooi uit, al vind ik het pleisterwerk (om het zo maar even te noemen) op sommige plaatsen wat grof. Maar dat moet je toch altijd later in de context van het gehele diorama zien denk ik.
Mijn complimenten.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


di jul 13, 2004 10:47 pm
Profiel WWW
101st_Overlord
Bericht 
erg mooi ik ga het zelf ook een proberen erg bedankt voor de goede uitleg


zo jan 02, 2005 10:39 pm
Toon Schouteten
Bericht 
leuk zeer leuk in ben zelf ook bezig met modelbouw maar ben hellaas noch niet zo goed in modelbouw ben momenteel bezig aan een LCM kan hier anders ook foto's van op het forum zetten?


wo jan 19, 2005 7:25 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Toon Schouteten schreef:
leuk zeer leuk in ben zelf ook bezig met modelbouw maar ben hellaas noch niet zo goed in modelbouw ben momenteel bezig aan een LCM kan hier anders ook foto's van op het forum zetten?

Wanneer je foto's wilt plaatsen van een van je projecten mag je hiervoor altijd een eigen topic openen.


wo jan 19, 2005 7:31 pm
Profiel
Toon Schouteten
Bericht 
ah ok merci


wo jan 19, 2005 8:01 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 12 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group