Het is nu do maart 28, 2024 10:51 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 12 berichten ] 
1/72 
Auteur Bericht
Fallschirmjäger
Bericht 1/72
Is de schaal 1/72 (militaire voertuigen) bezig aan een comeback?


ma aug 02, 2004 10:24 pm
Bart Geraerts
Bericht 
Geen flauw id, persoonlijk verkies ik 1/35 want 1/72 is me net iets te klein!


ma aug 02, 2004 10:48 pm
OmErta
Bericht 
wel persoonlijk hoop ik het want zelf ben ik van plan om alles in 1:72 te maken maar inderdaad ik denk dat er een soort van comeback bezig is, hoewel je nog stedds veel meer keuze hebt in 1:35. Zelf ben ik bezig met mn eerste tank in 1:72 en hoewel het inderdaad wel héél erg klein is vind ik het wel zeer leuk werken.

grtz alex


di aug 03, 2004 8:47 am
jack
Bericht 
1:72 wordt veel gebruikt voor vliegtuig modellen. Ik zelf maak ze alleen maar in 1:72 (om het maar een beetje standaard te houden). Voor andere voertuigen is deze schaal al snel te klein.

Groeten,
JAcK


do aug 05, 2004 8:25 pm
OmErta
Bericht 
Ikzelf maak enkel voertuigen in deze schaal maar heb deze schaal ook gekozen om (hoofdzakelijk) in te werken omdat die schaal inderdaad ook veel gebruikt wordt voor vliegtuigen. Zo is het mogelijk om ook vliegtuigen in je diorama te plaatsen zonder schaalproblemen. Dit zorgt natuurlijk wel voor kleine voertuigen, maar om te zeggen dat ze tè klein zijn? neen dat toch niet(een panzer 3 is nog 9 cm)

grtz alex


do aug 05, 2004 9:27 pm
Robert Blokker
Bericht 
Ola

Ik persoonlijk ben geen aanhanger van 1:72. Veel te klein voor mij. Hoe danook.... ik volg de Modelbouwwereld op de voet en ik merk toch dat 1:72 steeds meer aanspraak krijgt op de verschillende forums en dat er hele leuke dingen mee gedaan worden.
Ik weet dat op dit moment in Duitsland de vraag naar 1:72 veel groter is dan 1:35 (weet verder niet hoe het in de rest van de wereld is) maar 1:72 is 100% een stuk voordeliger dan 1:35 en de kits worden ook al gedetaileerder. Ik persoonlijk denk dat 1:72 (ondanks dat het nooit echt weg geweest is) terug is aan een comeback. Ik persoonlijk merk dat het steeds populairder word.

Greetz Robert Blokker


vr aug 06, 2004 2:32 am
Jurrie
Bericht 
Tja, ik vind zelf de 1:72 schaal erg goed voor vliegtuigmodelbouw, maar voor tanks wordt het wel een beetje klein.

Ik heb wel een aantal 1:72 modelen, en die zijn erg leuk om te maken. Voordeel van deze modellen is dat ze in plaats van 35 euro soms 3,50 euro kosten(Matchbox modellen) en dat is nogal een verschil. Verder bespaart het een hoop ruimte.

Ik probeer gewoon 1:35 te maken, maar als ik een leuke aanbieding 1:72 tanks zie laat ik em vast niet liggen. Heb nu bijvoorbeeld nog van Italeri een hele Ardennen set liggen 1:72 met ondergrond, King Tiger, Sherman, Amerikaanse en Duitse manschappen en accesoires. Een leuke kit! :D

Maar ik heb nog niet echt het gevoel dat dat nu opeens ontzettend veel meer wordt gedaan ofzo..geen idee. De meeste modelbouwers die ik ken/spreek/van forums ken bouwen allemaal 1:35

Greetz,

Jurrie


vr aug 06, 2004 4:06 pm
steunwieler
Bericht 
Het is nu toch leuk nieuws te horen dat 1:72 terugkomt want ik ben zo'n type... :)
Citaat:
Ik probeer gewoon 1:35 te maken, maar als ik een leuke aanbieding 1:72 tanks zie laat ik em vast niet liggen. Heb nu bijvoorbeeld nog van Italeri een hele Ardennen set liggen 1:72 met ondergrond, King Tiger, Sherman, Amerikaanse en Duitse manschappen en accesoires. Een leuke kit!

Die heb ik ook zien liggen :)
die ga ik later ook eens maken denk ik zo :)


wo dec 08, 2004 6:08 pm
Jurrie
Bericht 
Ja, ik moet nu toch ook wel zeggen dat er steeds meer goed 1:72 spul op de markt komt :)

@steunwieler:

Ik moet em ook nog maken haha

Jurrie


vr dec 10, 2004 11:11 pm
Mario
Bericht 
Kent er nog iemand de 1/76-reeks van Matchbox ? Heb ik er nog enkele van gemaakt, maar waren niet echt gedetailleerd. Meer voor beginners.


za dec 11, 2004 12:11 am
Jurrie
Bericht 
Mario schreef:
Kent er nog iemand de 1/76-reeks van Matchbox ? Heb ik er nog enkele van gemaakt, maar waren niet echt gedetailleerd. Meer voor beginners.


Goed nieuws voor je! Revell heeft deze namelijk paar maandjes terug deze Matchbox serie opnieuw uitgebracht, maar dan in Revell doos! Ik heb die ook weleens gemaakt. Altijd leuk, kon je voor 3 euro een kitje kopen met Matchbox tank + base erbij :)

Jurrie


zo dec 12, 2004 10:54 am
-Sniper-
Bericht 
ik ga voor 1:35 en 1:87 waarom?
1:35 is een mooie schaal en veel van te krijgen
1:87 omdat ik ook veel treintjuhs heb :twisted:


do dec 16, 2004 2:44 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 12 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group