Het is nu vr maart 29, 2024 12:01 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 13 berichten ] 
[Modelcheck] T-60 en een beetje Brummbar [UPDATE 13-08-2004] 
Auteur Bericht
Jurrie
Bericht [Modelcheck] T-60 en een beetje Brummbar [UPDATE 13-08-2004]
Hallo mensjes.

Ik ben bezig geweest met een 1:35 T-60 tank (zvezda) en een Brummbar van Tamiya, met zimmerit. Ze zijn nog niet klaar, maar ze beginnen vorm te krijgen.



T-60

Afbeelding

Deze tank is gebouwd en gespoten en daarna heb ik een winterwash gedaan. Dit heb ik als volgt gedaan:

- Eerst met een airbrush een redelijke hoeveelheid witte verf over je model spuiten
- 10 minuten laten drogen
- Met een kwast en verdunner grote stukken wit weer weghalen en een beetje
heen en weer smeren, zodat het lijkt op de talk-"verf" die de Russen gebruikten
als het ging sneeuwen.
- Daarna nog een wash met donkerbruin. Ik wilde em een beetje smerig laten
lijken. Aangezien washen niet zo goed lukken bij mij(ik zie het verschil niet zo),
had ik maar eens even extra veel verf erdoorheen gedaan. Dus het effect is
misschien iets overdone, maar ik heb nu wel door hoe het werkt!

Maar ben er nog niet helemaal van overtuigd, of het nu goed is of niet :( Geef jullie professionele mening eens :)

Ik heb na deze foto's de decals er nog opgedaan(zijn er maar 3, dus dat maakt niet zoveel uit)

Meer foto's:

http://wwwhome.cs.utwente.nl/~schotjm/plas...rtuigen.php#T60



Brummbar

Afbeelding

Met deze tank ben ik ook nog bezig. Ik heb de tank eerst grotendeels in elkaar gezet.

Ik heb hier geprobeerd zimmerit op te maken. Had ik nog nooit eerder geprobeerd, dus kraak het niet te erg af:P. Ik heb het met milliput gedaan, en met een geprepareerde tandenstoker heb ik er gleuven in gemaakt. Maar is dus ook nog niet klaar.

Ik heb inmiddels de "sideskirts" klaar, echter deze moeten nog gewashed en gedaan worden...

Meer foto's:

http://wwwhome.cs.utwente.nl/~schotjm/plas...brummbar_jurrie



Greetz,
Jurrie


Laatst bijgewerkt door Jurrie op vr aug 13, 2004 2:39 pm, in totaal 1 keer bewerkt.



di aug 10, 2004 12:24 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Jurrie, de T-60 is dacht ik geen Wo2 tank. Hoort dus eigenlijk niet hier thuis.
Ik zal het even door de vingers zien :wink:
De foto is een beetje onduidelijk, ook de andere foto's zijn ietwat aan de onduyidelijke kant, dus weinig over te zeggen.
De Brumbar ziet er op het eerste gezicht heel netjes uit. Ik ben benieuwd naar het resultaa.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


di aug 10, 2004 3:58 pm
Profiel WWW
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Wilco_Vermeer schreef:
Jurrie, de T-60 is dacht ik geen Wo2 tank. Hoort dus eigenlijk niet hier thuis.
Ik zal het even door de vingers zien :wink:


Name: T-60 Light Tank
Origin: Russia
[....]
History: In service with the Russian Army from 1941 to 1945

De T-60 komt dus door de strenge selectieronde heen :wink:.


di aug 10, 2004 7:11 pm
Profiel
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Zo zie je maar weer, zelfs ik ben niet feilloos :oops:

Tsja, Soviet tanks is niet mijn specialiteit :?

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


di aug 10, 2004 7:28 pm
Profiel WWW
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
De benaming van russische tanks is dan ook ronduit vaag.

Trouwens, ik vind het aanbrengen van Zimmerit op de Brumbär eigenlijk wel geslaagd!


di aug 10, 2004 7:31 pm
Profiel
Jurrie
Bericht 
Zoals Barry zegt: zeker wel WO2, gelukkig maar:)

De T-60 is een doorontwikkeling van de T-40 tank.

En de foto's zijn echt niet zo onduidelijk dat er niets zinnigs over te zeggen valt....
Het gaat om de inhoud mensen:) @barry, thanks...het is de eerste keer dat ik dit geprobeerd heb en het ziet er echt heel gaaf uit. Maar het kan nog wel beter, dus: volgende keer NOG beter:P

Jurrie


di aug 10, 2004 7:53 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Sorry Jurrie, maar ik vind alle T 60 foto's te onduidelijk om op je vraag te reageren. That was all wat ik bedoelde. Het totaalbeeld vind ik er uitstekend uitzien, maar de details , zoals die bij de Brumbar lijken wel te vervagen op de foto's van de T 60.

De Brumbar vind ik echt top hoor.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


wo aug 11, 2004 1:04 pm
Profiel WWW
Jurrie
Bericht 
O oke, ik zal nog proberen betere close-ups te maken...maar het is een beetje irritant omdat dan vaak de kwaliteit achteruit gaat..maar zal het nog eens een x proberen..

Jurrie


wo aug 11, 2004 1:05 pm
Jurrie
Bericht 
[UPDATE]

Nieuwe foto's:

Afbeelding


Zie hier voor meer foto's: http://wwwhome.cs.utwente.nl/~schotjm/p ... en.php#T60

Wat vinden jullie er nu van?

Greetz,

Jurrie


vr aug 13, 2004 2:39 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Kijk da's al veel beter. Ziet er goed verweerd uit, bijna alsof hij zo van de sloop is gered. Net werkje Jurrie.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


vr aug 13, 2004 2:43 pm
Profiel WWW
Jurrie
Bericht 
Dank je voor je reactie..Hij moet er ook verrot uit zien, dus die opzet is gelukt :D

Deze foto's zijn al wel een stuk beter(van dichterbij) echter nog niet 100% zuiver en dat gaat me ook niet echt lukken denk ik.

Naja, het is NU in elk geval goed genoeg om et goed te bekijken:)


BTW, meer informatie over de T-60: http://www.battlefield.ru/t60_1.html


Jurrie


vr aug 13, 2004 2:54 pm
OmErta
Bericht 
Mooi gedaan hoor jurrie ziet er mooi uit. En? hoe valt het mee werken met pigmenten? het ziet er allezins goed uit.
doe zo verder

grtz alex

[binnenkort zullen er ook foto's van mijn Panzer3 (L) zijn die ik bezig ben aan het bouwen]


vr aug 13, 2004 8:15 pm
Jurrie
Bericht 
Ey OmErta,

Dank je voor je reactie! Met die pigmenten, dat werkt goed..vooral het roest! Maar je hebt allerlei technieken en ik moet die nog even hier en daar uitproberen! Ik heb het ook al geprobeerd met terpetine en pigment(voor de modder) en dat werkt prima!

Greetz,

Jurrie


za aug 14, 2004 7:18 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 13 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group