Het is nu di jul 07, 2020 7:24 am

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 98 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Favoriet vliegtuig 
Auteur Bericht
robbbbbbbbie
Bericht 
Ho wacht, we noemen hier niemand een idioot, en al helemaal niet zonder goede verklaring.

Blijkbaar heb je hier veel kennis van, dus kom maar op met je verklaring...

sorry Barry :( . als het over vliegtuigen gaat laat ik me soms wel eens meeslepen. mijn grootste hobby zijn vliegtuigen uit de Tweede Wereldoorlog met name van de Luftwaffe en de Nederlandse luchtmacht (tsja, het blijft toch ons land he).

het enigste vliegtuig dat nederland in die tijd had was de Fokker D.XXI, Voor zijn tijd was de G.I inderdaad modern en had een grote vuurkracht maar qua wendbaarheid was het nog slechter dan de BF 110 (die al een hele slechte wendbaarheid had).

ik zal een paar punten opnoemen waarom de G.I niet was opgewassen tegen de Duitse vliegtuigen:
-----> slechte wendbaarheid
----> te weinig van beschikbaar
----> te weinig munitie. klinkt lullig, maar op de tweede dag konden G.I's die nog over waren bijna nix meer doen omdat de munitie op was. daarom konden se meestal maar 3 van de 9 machinegeweren gebruiken :roll:

en zeker, zonder luchtoverwicht stelde de HS129 weinig voor. maar vergeet niet dat de Russen aan het Oostfront nooit een voleedig luchtoverwicht hebben gehad. De Amerikanen en de Britten beschouwden luchtoverwicht als enorm belangrijk. De Russen vonden het alleen maar makkelijk om eigen troepen te steunen. ondanks dat er niet veel HS129 actief waren, zijn ze wel veraantwoordelijk voor in toaal bijna 45% van alle Russische tankverliezen door vliegtuigen. en dat terwijd de Stuka 2 jaar langer dienst deed aan het oostfront

wo jan 05, 2005 8:36 am
Barry

Bericht 
robbbbbbbbie schreef:
ik zal een paar punten opnoemen waarom de G.I niet was opgewassen tegen de Duitse vliegtuigen:
-----> slechte wendbaarheid
----> te weinig van beschikbaar
----> te weinig munitie. klinkt lullig, maar op de tweede dag konden G.I's die nog over waren bijna nix meer doen omdat de munitie op was. daarom konden se meestal maar 3 van de 9 machinegeweren gebruiken.

Het eerste punt doet ter zake, de laatste twee punten niet aangezien dit natuurlijk niets met de prestaties van het vliegtuig zelf te maken heeft.

Wanneer je zou stellen dat de Nederlandse Luchtstrijdkrachten in mei 1940 niet tegen de Luftwaffe waren opgewassen zijn dit natuurlijk wel goede criteria en zou ik je wel gelijk moeten geven...

Op dit moment echter nog niet :wink:.

wo jan 05, 2005 1:10 pm
Profiel
Art
Bericht 
Ik ben toch best benieuwd hoe het zou gaan als een volledig bewapende Fokker G-1 tegen een Volledig bewapende Messerschmit zou aflopen.

Ik heb over de Fokker G1 inderdaad eens wat onderzocht, en dat leidde onder andere naar deze site :roll:

Maar goed tis ook een persoonlijke mening. :)
Favoriet 2 is de Stuka dus wel een Duits toestel :wink:

*een klein ding over die munitie en aantal problemen*
De Tiger 2 was dus ook een slechte tank, omdat ie moeilijk te maken was en er dus vrij weinig van waren?, ook dat op het einde van de oorlog er geen benzine meer voor was?
Of de laatste Duitse vliegtuigen met straalmotoren ook?

wo jan 05, 2005 3:09 pm
Panky51
Bericht 
Mannen,

http://www.fokkerg-1.nl/index2.htm (ik ben al donateur.... :lol: )

Gr.

Paul

wo jan 05, 2005 4:10 pm
Art
Bericht 
Jah dat is een mooie site voor de G1 :)

wo jan 05, 2005 7:39 pm
Moderator
Auke

Bericht 
Die van mij is toch wel de Dornier Do 17 (bijgenaamd het vliegende potlood :lol: )

http://1000aircraftphotos.com/APS/2675.htm
http://tanks45.tripod.com/Jets45/Histor ... 7/Do17.htm
http://wmilitary.neurok.ru/do17z.html

Lang, slank; wat een schoonheid... :wink:

Ironclad

zo jan 16, 2005 9:53 pm
Profiel
Nico Roelofs
Bericht 
Mijn favoriete vliegtuig is toch wel de Lockheed P-38 Lightning. Weet niet veel over zijn presteren in de lucht. Maar hoe het vliegtuig er uit ziet vindt ik echt geweldig.

http://www.military.cz/usa/air/war/figh ... _infla.jpg

zo jan 16, 2005 10:18 pm
Fall Fritz

Bericht 
1. Spitfire prachtig slank vliegtuig dat de hele oorlog door een toppresterend vliegtuig bleef.
2. Lancaster kon meer dan zijn eigen gewicht aan bommen vervoeren.
3. Fokker G-1 ziet der gewoon mooi uit.

verder vind ik ook een paar vliegtuigen gewoon speciaal.
Savoia-Marchetti S.M.79-I Sparviero, driemotorige Italiaanse bommenwerper
Boulton Paul P.82 Defiant, Fighter met geschutskoepel
Bell P-39M Airacobra, de motor achter de piloot

wo jan 19, 2005 4:53 pm
Profiel
Appelmoos
Bericht 
Mijn all-time-favorite;

Ju 87 Panzerknacker, met twee 37mm's onder de vleugels. (En wil je een echt aparte Ju87 zien; ga dan eens naar Duitsland. In Sinnsheim in het Auto en Technik-museum staat een Ju87 die rechtstreeks uit de zee komt, met de schelpen er nog op; apart mooi)

do jan 20, 2005 1:10 pm
nickMb
Bericht 
hoe hebben ze die eruit gehaald :?: :?: :?: :?:

ma mei 09, 2005 9:40 pm
Panky51
Bericht 
Nothing can beat a Mustang !

8) Paul

ma mei 09, 2005 10:36 pm
woazigejohan

Bericht 
De Hawker Typhoon, 1 van de eerste jachtbommenwerpers. Opvolger Tempest mag er ook best wezen. Ook van Hawker, de Hurricane de held van de Battle of Britain!!

za mei 14, 2005 12:13 am
Profiel
geert
Bericht 
mocht ik kiezen uit bvb 5 jacht-toestellen WOII, als er een Me-109 bijstaat is m'n keuze vlug gemaakt.De uitstraling ervan alleen al zou me doen beslissen.....

zo mei 15, 2005 12:21 am
blue
Bericht 
Steunwieler schreef

Citaat:
Juist dat de motoren een beetje slechter waren maar hoeveel werden er uit de lucht geschoten??
Ik schat maar 5/100 vliegtuigen.
Als dit al niet te veel is.
maar toch vloog hij sneller dan een ander vliegtuig van de wereld.
Ik denk dat hij geen raketten had als bewapening.
Dit was echter jammer want dan werd hij nog zovele malen beter

Er was wel degelijk een me-262 versie die over raketten beschikte.
dit was dan een gemodificeerde versie van de Me262-2a met een hangrek onder de vleugels met 24 keer R4M rockets ( missile armed interceptors)
deze versie werd dan in deze uitrusting ook wel aangeduid als
me262A-1b

tevens is de me-262 ook mijn favourite vliegtuig

zo mei 22, 2005 10:53 pm
toonschouteten

Bericht 
mmm ik denk aan de he 182 "salamander" mss niet zo goed bewapend maar spotgoedkoop en de prestaties waren vrij goed. Maar de tweede keuze is wel een spitfire of een FW190 Mijn ervaringen uit flightsimulators leren mij dat bijde goed bewapend zijn en vooral de FW190 zeer veel schade kan weerstaan

vr mei 27, 2005 7:10 pm
Profiel
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 98 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende