Het is nu di jul 14, 2020 11:53 am

Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 98 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Favoriet vliegtuig 
Auteur Bericht
John S.

Bericht 
Me-262

Mooi hoor !!

There was no glory in the victory of war, only honor to those who fought bravely,
and memories of those who sufferd and died in battle. D.R. Burgett

ma nov 07, 2005 10:54 pm
Profiel ICQ
Mario

Bericht 
steunwieler schreef:
Naar mijn mening zijn Italiaanse piloten altijd (sorry dat ik dit zeg) zwakjes geweest, waarschijnlijk vooral omdat hun bevelhebbers niks erover wisten, maar volgens mijn weten waren die vliegtuigen alleen al waardeloos...
De Focke-Wulf 190, daar kon je van leren, maar de Italianen waren in niet veel goed in de 2de wereldoorlog, behalve dan om ons te redden en te maken dat Hitler verslagen werd(Griekenland, vat je um??)...

Nou back on topic...

Volgens mij vertrouw je te veel op clichés, Steunwieler. Net de Italiaanse luchtmacht was een van de weinige onderdelen van de strijdmacht die vrij goed werk afleverde en ook de toestellen waarmee ze vlogen doorstonden doorgaans de vergelijking met die van andere landen.

di nov 08, 2005 9:23 am
Profiel
Nicodemus
Bericht 
Ik moet lang nadenken maar dan kom ik toch op de Spitfire Mk IX en de Avro Lancaster.

De Spitfire omdat hij een legende is geworden en een van de kortste draaicirkels heeft.

De Lancaster(en ook de Spit) vanwege het fantastische geluid van de Merlins, en de schoonheid van de romp. Ook omdat hij verreweg het meeste bommen heeft afgeworpen, ondanks zware verliezen.

Ik zat ook even te denken aan de P-38 Lightning, maar die valt voor mij toch af.
De prestaties op lage snelheid zijn zeer slecht. Kijk maar naar Thomas McGuire die 38 kills had en op lage snelheid in een bocht overtrok en neerstortte.

wo nov 09, 2005 11:17 am
Mario

Bericht 
Mario schreef:
steunwieler schreef:
Naar mijn mening zijn Italiaanse piloten altijd (sorry dat ik dit zeg) zwakjes geweest, waarschijnlijk vooral omdat hun bevelhebbers niks erover wisten, maar volgens mijn weten waren die vliegtuigen alleen al waardeloos...
De Focke-Wulf 190, daar kon je van leren, maar de Italianen waren in niet veel goed in de 2de wereldoorlog, behalve dan om ons te redden en te maken dat Hitler verslagen werd(Griekenland, vat je um??)...

Nou back on topic...

Volgens mij vertrouw je te veel op clichés, Steunwieler. Net de Italiaanse luchtmacht was een van de weinige onderdelen van de strijdmacht die vrij goed werk afleverde en ook de toestellen waarmee ze vlogen doorstonden doorgaans de vergelijking met die van andere landen.

En om mijn betoog kracht bij te zetten, een lukrake link over een bij het grote publiek niet zo bekend vliegtuig : http://www.fortunecity.com/meltingpot/p ... m-79-i.htm
http://www.aviation-history.com/savoia- ... /sm79.html

wo nov 09, 2005 4:09 pm
Profiel
ltn. george
Bericht 
de hawker tempest en de g-1 zijn toch wel mijn favorieten

wo jan 11, 2006 9:35 am
John S.

Bericht 
Heb altijd de Mosquito wel mooi gevonden, al bleef de Me 262 mijn favoriet.....

Visueel is de Stuka ook mooi......

Bij alle drie ga ik af op de schoonheid van het ontwerp en dus niet op de prestaties.......

There was no glory in the victory of war, only honor to those who fought bravely,
and memories of those who sufferd and died in battle. D.R. Burgett

wo jan 11, 2006 9:41 am
Profiel ICQ
wo2 gek
Bericht 
Tanker schreef:
Mijn favorite vliegtuig is toch wel de JU 87 STUKA.
Het angsaanjagende sirene geluid als ze in duikvlucht gingen
en eigenlijk ook de aparte vorm van de vleugels.
Alhoewel het een langzaam vliegtuig was is het toch mijn favoriet

de meine ook die sirene de expres opgezet om de vijand angst aan te jagen. ik heb in boeken gelezen over :shock: toestanden waar sommigen nog niet van af zijn gekomen.
wo2 gek

zo feb 19, 2006 12:42 pm
gefreiter robin

Bericht 
De Hawker Typhoon en Tempest, 4x 20mm kanon en 8x 60lbs raketten. Elke duitse tank was kansloos!! :lol:

zo feb 19, 2006 9:50 pm
Profiel
Ben10
Bericht 
bij mij de Ju-87 en Me-262

voor Ju-87

Manier van aanvallen+het geluid dat hij hierbij maakt :P

voor Me-262

Eerste straaljager dus ver zijn tijd voorbij :P

ma feb 20, 2006 2:15 pm
Grebbeberg.nl
Bericht 
Ben10 schreef:
bij mij de Ju-87 en Me-262

voor Ju-87

Manier van aanvallen+het geluid dat hij hierbij maakt :P

voor Me-262

Eerste straaljager dus ver zijn tijd voorbij :P

Ver zijn tijd vooruit bedoel je vermoedelijk ... :wink:

ma feb 20, 2006 6:42 pm
Woelmuis
Bericht 
Fighter: Spitfire MK IX, mooi vormen, lekker geluidje (RR Merlin Rulezz :P )
Bomber: Avro Lancaster, mooi maar zeldzaam, maar 2 vliegende :cry:
Fighter/bomber: Hawker Tempest: Leuk motortje 2200 PK :D

zo feb 26, 2006 9:01 pm
Raccoon
Bericht 
bf 109

ma feb 27, 2006 7:03 pm
theo van Kampen
Bericht Ha!
Even dit topic nieuw leven inblazen :)

Wat te denken van de TA 152? En natuurlijk de P-47D! Okee, ook nog een Italiaan erbij: Macchi C 205. Nachtjager? Heikel He 219 Uhu, die antennes en prestaties!
Hmm, dan hoort de Hawker Tempest er natuurlijk ook bij....

Best moeilijk kiezen uit zoo veel moois!

do feb 22, 2007 8:23 pm
alexander91
Bericht 
Mijn favoriet is de Westland Lysander, geen topprestaties of gestroomlijnde vorm, maar voor wat hij moest doen zeer nuttig! En typerend en mooi van vorm ook! (volgens mij dan dan toch :D )

di feb 27, 2007 10:33 pm
Exel von Kleist
Bericht 
Doe mij maar onze eigen Fokker D-XXI. Een schitterend toestel wat vorm betreft, en ondanks zijn gedateerde prestaties vooral door de Finnen uiterst effectief ingezet

vr maart 16, 2007 3:18 pm
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 98 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende