Het is nu za jan 25, 2020 4:09 pm

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
"Rockets"van de geallieerden 
Auteur Bericht
Olle

Bericht "Rockets"van de geallieerden
In het originele rapport over de Operation Blackcock in de Roerdriehoek komt de volgende passge voor op pagina 22 van Egebert's site en op bladzijde 18 van de originele tekst:
[/quote]Several of the PW captured at this village had apparently moved there from HAVERT to avoid being at the receiving end of another >>ROCKET BATTERY SALVO<< which they expressed as devastating. The moral and physical effect of this bty was further confirmed by PW captured at BREBEREN soon after a salvo had been fired in that area. They were just able to talk but were so dazed that several walked into walls without seeing where they were going. Observers from our own lines commented on the way these salvos seemed to obliterate the areas on which they fell, and it is undoubtedly a most effective weapon."Einde citaat.
Wie kan mij meer vertellen over deze raket salvo's? Het lijkt alsof er Stalinorgels gebruikt werden door de Britten en Amerikanen, maar dat is toch niet waarschijnlijk?
Fred

wo maart 21, 2007 5:26 pm
Profiel
Rednas

Bericht 
Ze hadden Sherman tanks met een soort Katyusha rakettenwerper erop, ik zal ff een foto zoeken.

En ik heb hem al:

Sherman Calliope

Afbeelding

Afbeelding

wo maart 21, 2007 5:46 pm
Profiel
Frank M

Bericht 
Wil je even de bron van de foto's erbij vermelden Rednas? Dank je.. Vooral de bovenste foto ziet er goed uit.

Avatar: mijn huis met op de voorgrond gevangenen uit kamp Erika.

wo maart 21, 2007 8:39 pm
Profiel WWW
Rednas

Bericht 
Via google gevonden. Check de URL's anders voor de bron. De bovenste is iig http://www.ww2incolor.com

do maart 22, 2007 12:04 am
Profiel
Olle

Bericht 
Fantastisch, Rednas! Dat had ik nog nooit eerder gezien. En inderdaad het lijkt sprekend op de Katyusha qua doorsnee lanceerbuis etc. en die vormden de Stalinorgels toch? Maar goed, bedankt.
In de opsomming in het rapport van alle diverse pantser voertuigen komen wel Flails (mijnruimers dmv dorsvlegels), Crocodiles (vuurspuwende tanks), Shermans, SP guns (Duitse mobiele kanonnen zoals de z.g. Ferdinand) etc voor maar niet de tank als door jou opgestuurd. Merveilleux! Merci. Misschien en plaatsje waard op het go2war2 wapen arsenaal?

do maart 22, 2007 11:39 am
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ]