Het is nu ma aug 19, 2019 3:16 am

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Een Duitse tank van 190ton! 
Auteur Bericht
Wilco_Vermeer

Bericht 
Bedankt Monmax. Voor de mensen die problemen hebben met Duits, volgens de tekst is het exemplaar in het museum van Treblinka, samengesteld uit de restanten van de 2 prototypen.
Tenminste voorzover mijn kennis van het Duits me niet in de steek laat.

wo aug 11, 2004 12:01 pm
Profiel WWW
Forumlid v/h jaar '10
Harro

Bericht 
http://www.achtungpanzer.com/pz7.htm#maus

vr aug 20, 2004 1:04 pm
Profiel
Warfare7

Bericht 
Hallo allemaal :shock: ,

Bekijk ff onderstaande link :
http://www.wwiivehicles.com/
je kunt per natie nagaan welke tanks ze gebruikten, o.a. ook de "Maus".

Ook de Britten hadden een superzware tank, nl. de "Tortoise" met zijn 78 ton toch nog heel wat lichter.
De Vs hadden hun "T28" met 75 ton :? .

vr sep 17, 2004 9:42 pm
Profiel
Toon Schouteten

Bericht 
hier heb ik anders nog een grote. het was slechts een project op papier maar toch: 900000-1000000kg is ni niks
http://www.achtungpanzer.com/p1000.htm#1000

wo nov 17, 2004 7:31 pm
Profiel
Kronkel

Bericht 
En vergeet dan niet de andere wondermachines van DUitsland.

Aangezien m'n scanner eruit ligt kan ik even geen fotos scannen... voor degenen die willen 'google-en'... hier zijn een paar 'geinige' ideetjes om the zoeken:

17 cm K-44 (Sf) Geschützwagen VI
21 cm Mrs. 18/43 (Sf) Geschützwagen VI
(beide uit de kluiten gewassen voortborduursels op de Konigstiger)

24 cm Kanone 4 mit Lasterträger Tiger 1 (spoorweggeschut op 2 tigers)
28 cm Kanone 5 mit Lastenträger Tiger II (spoorweggeshut op 2 Tiger II)

en nu het groootste mysterie (ga hier vooor de magnetron)

Projekt "NM"1943. Drie koepels (12,8 cm geshut) op een triangel. Deze triangel wordt gedragen door een Tiger I op iedere hoek.

Dennis,
Citaat:
Ik meen te kunnen herinneren dat er in het pantser museum nabij bergen belzen ook nog een enorm grote tank staat, ik dacht wel dat die in gebruik was tijdens de eerste wereldoorlog, de bemanning telde geloof ik 8 man. Voor iemand die zich interesseerd voor tanks is dat een heel mooi museum.

Kan het zijn dat je daar de A7V gezien hebt? (zie voorbeeld)
Afbeelding

Groetjes...

wo nov 17, 2004 9:59 pm
Profiel
bobecutter

Bericht 
mmmz
er waren maar 2 maus prototypes gebruikt 1 deed dienst in rusland het heeft 3 missies gedaan en is daarna door de duitsers zelf verniegtigd om te voorkomen dat ze de maus zouden vangen.
de andere darintegen stond inderdaad bij de fabriek omdat er geen benzine was om die maus in dienst te laten treden dus hebben ze die ingegraven en voldoende kogels gegven om toch een tijd te overleven en dat heeft die ook gedaan 4 uur in het totaal en hij heeft 69 russische tanks stukgeschoten en heeft zich daarna overgegeven omdat die zonder kogels zat.
cheers.

do nov 25, 2004 12:19 pm
Profiel
Barry

Bericht 
Heb je misschien meer informatie en een bron met betrekking tot de operationele inzet van de Maus in Rusland?

do nov 25, 2004 2:18 pm
Profiel
geert

Bericht 
hey bobecutter, 69 russische tanks kapotgeschoten??? Klopt die info? Als ik toen een russisch bevelhebber daar zijn zou ik toch na 5 a 10 tanks een andere oplossing gezocht hebben.....

do nov 25, 2004 3:21 pm
Profiel
Bestuur STIWOT
Frank

Bericht 
Geert,

Russische tanks werden toch nog wel eens in grote aantallen afgeschoten omdat in bijvoorbeeld een T-34 nogal eens een Radio ontbrak, waardoor men geen flauw idee had wat andere tanks deden.

Hiernaast was de Russiche tactiek nogal eens van als ik er maar genoeg naar de frontlijn stuur, dan win ik vanzelf wel werden er tanks soms in zeer grote aantallen ingezet en kregen ze het bevel om kostte wat kost door de Duitse linie te breken.
Tankcommandanten die zich wel erg makkelijk terugtrokken konden de Russen vaak niet waarderen met alle gevolgen vandien.

Daarom zijn er meerdere ooggetuigen verslagen van Duitse tankbattaljons die op 1 dag 50 tanks afschoten, werkelijk een absurd aantal als je dit vergelijkt met de oorlog in het Westen. Probleem was alleen dat de Russen die tanks in een paar dagen weer konden vervangen, terwijl de Duitsers een chronisch tekort hadden.

Maar goed...
Ik ben ook nieuwsgierig naar een operationele inzet van de Maus, bij mijn weten is dit monster niet operationeel ingezet, maar ik kan me vergissen.

do nov 25, 2004 3:29 pm
Profiel WWW
Forumlid v/h jaar '10
Harro

Bericht 
Ik ben eveneens zéér nieuwsgierig welke tot nu toe onbekende bron deze hoogst merkwaardige informatie kan bevestigen.

69 tanks afgeschoten door één Maus :roll:

do nov 25, 2004 6:26 pm
Profiel
geert

Bericht 
10 mausers (hoe moet ik het anders zeggen?) en de russische stormvloed was volledig tot staan gebracht, grapje hoor....

do nov 25, 2004 10:45 pm
Profiel
Jurrie

Bericht 
Naar mijn weten schijnt er een legende/mythe te zijn dat 1 Maus ingezet is bij de verdedeging van zn eigen fabriek.

Dus het klopt volgens mij wat bobbecutter zegt, echter ik ken de getallen verder niet..dus die 69 kan ik niet bevestigen..

Jurrie

vr nov 26, 2004 2:05 pm
Profiel WWW
Forumlid v/h jaar '10
Harro

Bericht 
De 69 zijn echt flauwekul, tenzij ik een zéér betrouwbare bron onder ogen krijg.

vr nov 26, 2004 5:00 pm
Profiel
Siggy

Bericht 
bobecutter schreef:
mmmz
er waren maar 2 maus prototypes gebruikt 1 deed dienst in rusland het heeft 3 missies gedaan en is daarna door de duitsers zelf verniegtigd om te voorkomen dat ze de maus zouden vangen.
de andere darintegen stond inderdaad bij de fabriek omdat er geen benzine was om die maus in dienst te laten treden dus hebben ze die ingegraven en voldoende kogels gegven om toch een tijd te overleven en dat heeft die ook gedaan 4 uur in het totaal en hij heeft 69 russische tanks stukgeschoten en heeft zich daarna overgegeven omdat die zonder kogels zat.
cheers.

Een vraag: bron?

vr nov 26, 2004 6:45 pm
Profiel
Forumlid v/h jaar '10
Harro

Bericht 
Nu ik er nogeens naar kijk: de Maus heeft dienst gedaan in Rusland, drie missies zelfs? Hoe is dat mogelijk als de Duitsers in 1945 geen millimeter Russische grond in handen hadden???

Nee, zoals ik al schreef: graag een betrouwbare bron.

vr nov 26, 2004 6:50 pm
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende