Het is nu ma okt 14, 2019 12:46 pm

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Een Duitse tank van 190ton! 
Auteur Bericht
r.jansen

Bericht 
nog een mooi voorbeeld van een door de duitsers gebouwd superwapen: http://palpatine.chez-alice.fr/Page13/page13.htm

ma mei 07, 2007 6:59 pm
Profiel
toonschouteten

Bericht 
hallo

Lang geleden van mij dat ik er nog is opkom, maar dacht ooit te hebben gelezen op een link die ik hier had gevonden of op achtung panzer dat de Maus aan de fabriek vernietigd was door russische genietroepen, iets wat mij niet onwaarschijnlijk lijkt aangezien extreem zwaare tanks vaak werden uitgeschakeld door de genie als de tanks het niet konden klaren en zwaar geschut niet voor handen was.
Zo werden er vaak KV2's vernietigd door de duitse genie (de duitsers hadden geen tanks die door dit pantster heen geraakten in 1941) Of de tank nu door eigen bemanning of door genie is ontschadelijk gemaakt, wie gaat het ooit weten? Misschien is het iets zoals de bissmark, daar discussieren ze nog altijd over wie hem heeft doen zinken.

Trouwens over het getal 69, weet iemand misschien nog vanbuiten of uit bronnen hoeveel munitie de MAUS meehad?
ik dacht iets in de aard van dit:
50 voor 12.8cm
200 voor 7.5cm

Aangezien het 7.5cm kanon een erg korte loop had zie ik het niet zo in staat om een tank uit te schakelen (als we veronderstellen dat de russen er hun zware takns tegenaan gooiden, dus als ze alleen met dat 12.8cm geschut kills hebben gemaakt lijkt 69 mij onmogenlijk als ik het juist heb met de munitie voorraad.

ma jun 16, 2008 10:11 am
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 47 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4