Het is nu za jun 23, 2018 2:25 pm

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Battleground Europe Online !! 
Auteur Bericht
Reelex

Bericht Battleground Europe Online !!
Hi Guys,

Heb er nog niets over op dit forum gelezen maar 14 Oktober 2005 is het dan zover. Dan komt Battleground Europe uit. Voor diegene die niet weten wat het spel inhoud, het volgende.

Het spel loopt 24 uur / 7 dagen in de week door.
Een potje in Battleground Europe kan dus zo maar eventjes een paar maanden in beslag nemen. Jij logt in en de oorlog kan al goed en wel een paar dagen bezig zijn. We hebben het hier dus over een Massive Multiplayer Online game die deze keer niet over elfjes en trollen gaat, maar over tanks en machinegeweren. Natuurlijk is een online WOII game niet nieuw, maar BG:E belooft maps met een grootte van maar liefst 1200 x 1200 km! Niet minder dan 100 verschillende wapens en zowat het gehele arsenaal aan tanks, vliegtuigen en jeeps. Als je dus eens wat anders zoekt dan de gebruikelijke WOII games dan zal Battleground Europe je zeker niet vervelen !

Je kan kiezen om voor de Axis of geallieerden te vechten. Ook word van alles bijgehouden van je verrichtingen online. Een nadeel zou kunnen zijn dat je maandelijks iets betaalt om online te spelen maar daar tegenover staat dan wel dat het spel door blijft ontwikkelen.

Ik ben in ieder geval de 14e okt online :wink:

Natuurlijk zijn er nog veel meer dingen over dit spel te vertellen. Daarom hier de link naar de officiele site: http://www.battleground-europe.com/scripts/wwiionline/be/index.jsp

Reelex ™

ma sep 26, 2005 5:33 pm
Profiel WWW
Toon Schouteten

Bericht 
is er ook eerst een gratis prbeer periode? want ik ben wel geïntresseerd maar ik kkoop niet fraag een kat in een zak.

ma sep 26, 2005 5:49 pm
Profiel
Reelex

Bericht 
Denk wel dat bij het kopen van het spel dat mogelijk zou moeten zijn. Zeg een dag of 10 om te proberen.
Ik weet wel dat je bijv 1,3,6 of 12 maanden kan betalen zodat je online kan. Kan je zelf kiezen wat voor jou het beste is. Beginnen met 1 maand zou ik zeggen. :wink:

ma sep 26, 2005 7:17 pm
Profiel WWW
Toon Schouteten

Bericht 
ok dat is mss een goed iddee. in welke prijsklasse zit het ongeveer?

di sep 27, 2005 12:53 pm
Profiel
Wessel

Bericht 
Dit spel komt voor mij als een complete verassing! Ik heb er nog nooit van gehoord. Ik heb de site aandachtig bestudeerd en ik heb een aantal opmerkingen:

- Grafisch ziet het er niet echt geweldig uit. Natuurlijk staat gameplay voorop dus ik ben benieuwd hoe het speelt

- Ik zie staat dat het spel 15 dollar per maand kost. Misschien dat ik me vergis, maar ik vind het een vrij hoog bedrag. Nu weet ik dat je zo iets ook kwijt bent voor World Of Warcraft maar dat is grafisch gezien een stuk mooier en heeft een enorme aanhang. Daar komt nog bij dat het spel natuurlijk ook nog gekocht moet worden. Dat is gelukkig tegen een meer vriendschappelijkere prijs (30 dollar)

Natuurlijk zijn er ook nog voordelen die Reelex allemaal genoemd heeft. De 'gratis probeer' periode krijg je na aanschaf van het spel (30 dollar dus). En deze periode duurt 30 dagen.

Ik ben zelf nog niet overtuigd of ik dit moet gaan afschaffen. Vind 15 euro per maand eigenlijk veelste duur. Natuurlijk is het erg vet dat je constant kan inloggen en dan weer verder gaat met dezelfde campaigne. Maar of dat het waard is... Voor minder kan je Battlefield 1942 (of Battlefield 2) kopen en dan kan je met Forgotten Hope constant op een virtueel slagveld zitten zonder dat je er meer voor hoeft te betalen.

Zijn er nog meer mensen die er goed na gekeken hebben en zo ja, wat is jullie mening?!

[EDIT]
Bij 'prepay' (dus van te voren een aantal maanden vooruit betalen) kan de korting oplopen tot 8,50 per maand).

di sep 27, 2005 2:29 pm
Profiel
ewalk

Bericht 
Eigenlijk bestaat het spel al 4 jaar. Sinds de release in 2001 heet het WorldWarII online enzijn er voortdurend patches geweest welke de gameplay moesten opvijzelen. Ik wist al een tijdje van het bestaan van het spel maar eigenlijkweerhielden de gedateerde graphics me ervan het spel te spelen.
Toen ik lucht kreeg van de release van de game in EUropa onder de naam BAttleground Europe met heel veel nieuwe features was mijn interesse weer gewekt. Hij zou eigenlijk in september uitkomen maar na de BEta waarbij men een aantal dagen gratis kon spelen is hij uitgesteld tot half oktober. Zo lang kon ik niet wachten dus heb ik een cdkey gekocht (met m'n creditcard) en het spel gedownload: Wat een spelervaring zeg! Vaarwel BF1942 en BF2 en alle andere warshooters.Ik ben helemaal hooked! DE spanning tijdens het spel is niet te evenaren door andere mp oorlogfps. Let wel dit is eigenlijk geen fps maar een simulatie. Voordat je dit spel gaat spelen, of tijdens: lees je goed in,het spel heeft een hoge leercurve, maar als je het eenmaal door hebt wil je niets anders meer.

Voorbeeld: Ik maak deel uit van de eerste panzerdiv. kampfgruppe 1 en ren met een stuk of 30 kameraden onder dekking van een MG34 en enkele rookgranaten een veld over, eenmaal uit de rook barst het los: van alle kanten geweervuur en ontploffingen. Ik zie een aantal kameraden om me heen neervallen en zoek zo snel mogelijk beschutting in enkele struiken, waardoor ik aan het oog van de vijand ben onttrokken. Ik kruip iets naar voren om meer zicht te krijgen en hoor plots rechts van mij het geluid van een panzervoertuig. Het komt steeds dichterbij. Omdat ik nog niet zolang speel kan ik niet horen of het vriendschappelijk is of vijandelijk. Ik durf niet te kijken. Vervolgens rijdt hij voor me langs en het blijkt een vijandelijke Matilda te zijn. Doordat ik vermeodt dat de vijand dicht bij is kan ik niet zomaar een bericht doorgeven anders verraadt ik mijn positie. Ik hoop dat ze hem opvangen en kijk verder vanuit mijn schuilplaats. Ik hoor plotseling rennende voetstappen. De spanning begint weer te stijgen. Plotsklaps zie ik een Brit rennen: ik bedenk me niet, leg aan en vuur! hij zakt ineen. Ik hoor dan wat schoten uit de verte en zie dan 2 vijandelijke soldaten mijn richting opkomen. Ik probeer me nu rustig te houden en kruip wat dieper in de struiken. Ze beginnen me te zoeken! Ik zie kans om 1 uit te schakelen. Met mijn KAr 98 ben ik echter te traag voor closecombat en moet het afleggen tegen de Brit met zijn Stengun. Ik zie een rode waas voor de ogen en ben weg.

Je hebt echt het gevoel dat je deel uitmaakt van iets groots. Dat iedere vijand die je uitschakelt ook echt effect heeft op de uitkomst van de campagne. Op de website kun je continu de resultaten van de strijd zien. Je ziet de frontlijnen continu verschuiven.
TEvens is er een dag en nachtcyclus in het spel wat het een extra dimensie geeft. Men zal in de nabije toekomst waarschijnlijk ook met weereffecten gaan werken. De makers van het spel luisteren naar de community en brengen om de haverklap patches uit met nieuwe features(voertuigen, wapens, effecten e.d.)
Ik heb veel FPS gespeeld maar qua gameplay komt niets inde buurt, zelfs Forgotten hope niet.
De spanning in het spel wordt vooral opgebouwd door de uitstekende audio en het feit dat je echt zuinig bent op je leven. Soms heb je wel een kwartier gerend, gekropen en geslopen alvorens je op de plek van bestemming bent. Een schot van de vijand kan echter genoeg zijn om je weer terug te sturen.KAn erg frustrerend zijn dus probeer je zo min mogelijk op te vallen. Het verschil met FH is dat er sprake is van een gigantisch uitgestrekt landschap wat, naar horen zeggen, gevormd is naar luchtfoto's van Europa, ontzettend veel mobiliteit, voorraadlijnen, communicatie, korpsen, divisies, brigades etc. veel manschappen en materieel. Zeer realistisch.

Indien je gaat spelen is het handig om je aan te sluiten bij een squad zodat die je de fijne kneepjes van het spel kunnen bijbrengen. Jammergenoeg zijn er, volgensmij geen NEderlandse squads meer. Althans de websites van de 4 die ik heb gezien waren allen niet meer beschikbaar. Misschien dan de release in Europa voor een breder gevarieerder publiek gaat zorgen een daarbij meer squads per land. Het spel wordt tot nu toe gedomineerd door voornamelijk Amerikanen en langzamerhand komen er steeds meer mensen van de rest van de wereld bij. Het spel biedt ruimte voor meer dan 10.000 mensen momenteel zijn volgens de info die ik las rond de 150.000 mensen lid. Of ze ook actief zijn is niet bekend. Sommige mensen hebben dubblele accounts.

Je kunt het spel via de site downloaden en als de release er is kun je hem als patch binnenhalen, of als je hem nog niet hebt en je wilt wat extra's(dikkehandleiding plus kaart) dan kun je de box bestellen. Wat ik heb begrepen is dat wanneer je de box hebt gekocht, je een vriend of vriendin kennis kan laten maken met het spel door ze een gratis proeftijd te geven.
Indien je daarna besluit om mee te doen is het het meest voordelig om een jaar te betalen dat kost volgens mij $90 dat is minder euro's maar toch best wel behoorlijk geprijsd maar voordeliger dan steeds per maand te betalen.

Hoe dat precies gaat weet ik niet . Ik weet wel dat het een supergame is en dat er veel meer Nederlanders moeten gaan spelen!! Top!!!

vr sep 30, 2005 1:55 am
Profiel WWW
Toon Schouteten

Bericht 
mmm 90€ blijft eig wel veel er zijn toch hopen andere WO2 games die je online kan spelen maar ja dan is het aantal maps wel beperkt maar dan betaal je meestal maar 3
0€ ofzo en dan kan je het voor altijd spelen (nu ja mss maar 10 jaar ofzo maar toch :D

za okt 01, 2005 7:28 pm
Profiel
Reelex

Bericht 
Toon Schouteten schreef:
mmm 90€ blijft eig wel veel er zijn toch hopen andere WO2 games die je online kan spelen maar ja dan is het aantal maps wel beperkt maar dan betaal je meestal maar 3
0€ ofzo en dan kan je het voor altijd spelen (nu ja mss maar 10 jaar ofzo maar toch :D

Ik geloof dat ik je niet helemaal begrijp, Toon :?

zo okt 02, 2005 12:15 am
Profiel WWW
Wessel

Bericht 
Ik geloof dat hij bedoelt dat je voor minder geld (30 euro) ook WOII spellen kan spelen waar je ook een hoop plezier van hebt. Enkel zijn deze spellen dan kwa gameplay niet zo uitgebreid als een spel als deze. Dat bedoelt hij denk ik ;)

Zoals Ewalk het zo verteld is het natuurlijk een enorm vet concept. Het is een beetje zoals World of Warcraft maar dan in WOII. Maar ik zelf heb er gewoon niet zo veel geld voor over. 90 euro per jaar valt misschien wel mee. Maar dat is dan nog exclusief de kosten die er bij komen van het spel zelf.

zo okt 02, 2005 12:26 pm
Profiel
steunwieler

Bericht 
Té duur...het zou dan echt moeten realistisch top en top zijn...dat is onmogelijk...dus eigenlijk vind ik dan dat je er veeeeeeeeeel beter aan doet Day of Defeat: Source te kopen :)

ma okt 03, 2005 7:19 pm
Profiel
Jurrie

Bericht 
Helaas ook niet mijn ding...

Het idee is wel erg leuk! Kijk, als je nu voor 1 x 30 euro moest betalen, net als bij een gewone game...ok...dan is het het overwegen waard, maar zo ... :(

Helaas :(

Jurrie

ma okt 03, 2005 10:43 pm
Profiel WWW
ewalk

Bericht 
Het kan misschien aan mij liggen, maar volgens mij valt €90 op jaarbasis best wel mee, mits je geen baan hebt of net rond kan komen natuurlijk. Ik kan me ook wel voorstellen dat €90 op jaarbasis best wel wat geld kan zijn voor sommigen onder ons, maar volgens mij is het nog altijd goedkoper dan het roken van sigaretten of elke week stappen en je volgieten met bier, lid zijn van de volksdansvereniging of iedere andere vereniging o.i.d. :shock: Voor dit geld speel je, als je wilt, wel 24/7 tegen honderden, zoniet duizenden anderen, in een massale war experience die zijn weerga niet kent. Daar kan DoD: source, BF2. CoD, etc, echt niet aan tippen. Je moet het er dus maar voor over hebben. Bovendien is het geen €90 maar ongeveer €83 op jaarbasis, zo,n €54 voor een half jaar en zo'n €37,50 voor 3 maanden .

Het lijkt nu wel alsof ik deze game zwaar aan het promoten ben. Ik word niet door CRS betaald of zo. Eigenlijk wil ik jullie alleen maar laten meedelen in het plezier wat ik uit de game haal. Ik heb zelf bijna alle denkbare WOII games(van DoD tot BIA) in huis en deze ook online gespeeld. Verder heb ik nog andere FPS games: mijn laatste aanwinst was BF2; speelde deze zelfs binnen de global conflict community, wat een ervaring op zich was. Maar sinds ik dit spel heb gespeeld vindt ik zelfs de meest gelikte en grafische prachtige ogende games in het niet vallen bij de ervaring die ik met dit spel heb opgedaan. Ik weet het, smaken verschillen maar toch.....

Het is zo'n €16,66 dat je betaalt voor de activation-key, dan krijg je een trialperiode van een maand. Je kunt dan overigens gewoon het spel downloaden. Vervolgens betaal je ongeveer €12,50 om maandelijks te mogen spelen en vergeet niet dat de ontwikkelaars continu bezig zijn het spel te verbeteren en een financiele injectie best kunnen gebruiken(Voor een dubbeltje op de eerste rang lukt hier niet). Er komen bovendien continu patches uit, daarnaast is er op dit moment geen enkel WOII spel die de grootte en details van landschappen van deze game kan evenaren.
Indien je de site in de gaten houdt zijn er af en toe ook mogelijkheden om een periode het spel gratis te proberen. Probeer het een keer en als het niets is stop je toch gewoon? We gaan de mensen van de nieuwe wereld toch niet bevestigen in hun vooroordelen ten opzichte van de "Dutch" toch? :wink:

Don't forget: you'll never know if you won't try!

di okt 04, 2005 1:04 am
Profiel WWW
Jurrie

Bericht 
hey ewalk,

Het was "no offense" hoor...Ik vind het gewoon zelf persoonlijk TEveel geld voor een game... :)

Nu geef ik aan games zo ie zo niet teveel geld uit, dus daar kan het ook aan liggen!

Kan me best voorstellen dat je dit super vind, en in dat opzicht is 90 euro inderdaad toch niet veel..

Jurrie

di okt 04, 2005 4:38 pm
Profiel WWW
ewalk

Bericht 
No hard feelings Jurrie,

Ik kan me best voorstellen dat geld een betrekkelijk begrip kan zijn. Nee, tuurlijk alle begrip als je het teveel vindt. Ik moet ook niet teveel van mijn eigen kader uitgaan, ik wilde slechts mijn enthousiasme etaleren. Ik wil ook niemand dwingen om deze game te kopen. Hoogstens dwingen om te proberen :)!Geintje.

di okt 04, 2005 5:50 pm
Profiel WWW
Jurrie

Bericht 
:D haha :D

Jurrie

wo okt 05, 2005 10:01 pm
Profiel WWW
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende