Het is nu do sep 20, 2018 8:29 am

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Brothers in Arms 
Auteur Bericht
Desiree

Bericht 
Heeft iemand hem al gespeeld?
Zo ja, wat vind je ervan?

zo maart 06, 2005 12:44 am
Profiel WWW
Onyx

Bericht 
Hij is alleen nog op Xbox te verkrijgen toch?

ma maart 07, 2005 12:18 pm
Profiel
Wessel

Bericht 
Ik heb hem reeds gespeeld en ik geef kort mijn mening:

Toen ik Brothers in Arms voor het eerst opstarte viel me meteen al op wat me ook al bij de vele trailers en screenshots opviel: Dit spel wilt graag op Band of Brothers lijken. Alleen gooit dit spel er nog een schepje boven op.

Ik zal meteen met het meest vervelende beginnen van het spel: de voiceover! Die is echt super irritant. Die kerel loopt maar te blaten dat ie geen leider wilde zijn en bla bla bla dat gaat maar door. Dat 'anti-heroische' gezeik waarmee het tegenovergestelde bereikt wordt.

Tweede punt van zware teleurstelling; lineaire gameplay... HELAAS! Weer het zoveelste spel waar je constant dezelfde routes moet lopen. Na de release van het spel Operation Flashpoint dacht ik dat de meeste shooters zouden overstappen naar de vrijheid die in dit spel gecreëerd werd. Operation Flashpoint creëerde een wereld waar je kilometers land had waar je met helikopters, jeeps, tanks en andere voertuigen uren door heen kon rijden. Enkel Battlefield 1942 waagde zich hier aan, alleen ook dit spel kwam niet aan de kolossale grote van Operation Flashpoint.

Maar helaas; niets is minder waar. Waarschijnlijk ziet de gemiddelde gamer meer in een shooter waar je telkens de zelfde lineaire routes moet lopen. Ook bij dit spel kan je maar 1 kant uit lopen, namelijk de kant waarin de programmeur jou wilt hebben. Zie je een hekje waar je over heen wilt springen om je tegenstander van achteren te pakken? HA HA! Helaas, springen over een lullig hekje van nog geen meter hoog zit er toch echt niet bij.

En dan is het nu tijd voor de positieve kanten van het spel. Grafisch is dit spel heel mooi. Niet bijzonder maar wel echt heel mooi. Ik hoef hier weinig aan toe te voegen denk ik want iedereen heeft de screenshots wel gezien.

Kwa gameplay is het spel ook vrij goed. Beter in ieder geval dan de hersenloze shooter Call of Duty. Je kan bij dit spel je mensen naar plekken toe wijzen en er voor zorgen dat ze iemand aanvallen. Dit gaat eigenlijk exact hetzelfde als het spel Full Spectrum Warrior. Je kan met 1 druk op de knop (en die ingedrukt houden) mensen naar een bepaalde plek toe wijzen of er voor zorgen dat ze een groep Duitsers onder druk houden door er op te blijven schieten. Jij kan dan natuurlijk de flank op gaan zoeken en ze van de zijkant pakken.

Ook de actie in het spel is vrij intens. Gewoon dom op je doel afrennen heeft totaal geen nut. Zoals eerder gezegd zorg je er voor dat je teamgenoten de Duitsers onder druk houden zodat je zelf een manier kan vinden om ze van de zijkant te pakken. En dat kan soms vrij lastig zijn!

Speel het spel ook echt zonder crosshair. Dat komt het spel ten goede! Mikken via het visier van je geweer is een stuk realistischer en ook veel moeilijker dan ik in veel andere spellen gezien heb.

Verder heb ik eigenlijk weinig toe te voegen. Het is een mooi spel geworden maar voor mij persoonlijk een grote teleurstelling. Op geen één gebied weet het spel origineel te zijn. Het probeert te veel op BoB te lijken kwa verhaal, het heeft zoals bijna elke shooter lineaire gameplay en de manier waarop je mensen orders geeft is leuk gedaan maar ook niet bijster origineel. Wel weet het spel op veel uitgemolken gebieden beter te zijn dan de rest.

Als jou dit allemaal niets uitmaakt en als jij een grote fan was van Call of Duty dan zal je waarschijnlijk smullen van dit spel. En als jij daarbij als klap op de vuurpijl ook een traantje moest wegpinken van de shot van de Amerikaanse vlag bij Saving Private Ryan, dan zal het verhaal je ook helemaal aanspreken!

Grafisch: 7
Geluid: 7
Gameplay: 8
Verhaal: 4

[EDIT]
Ik vergat natuurlijk Hidden & Dangerous. Dit is ook 1 van de weinige spellen die geen linieare gameplay heeft en die zich hiermee ook zeker onderscheidt van andere spellen. Persoonlijk vind ik dat Brothers in Arms ook absoluut niet kan tippen aan dit juweeltje van Illusion Studios!
[/EDIT]

za maart 19, 2005 1:11 pm
Profiel
Leroy

Bericht 
maarem, ze wouden het eerst wel doen zoals OFP. Maar dit is niet gedaan omdat men anders tever van het doel vandaan ging en dat wouden ze niet hebben.

wo maart 23, 2005 8:27 pm
Profiel WWW
Wessel

Bericht 
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Men kiest voor dit soort 'tunnel-gameplay' omdat het veel makkelijker is om te doen. Je kan dan namelijk de tegenstanders die in het veld zitten beter scripten. Het is veel lastiger om een AI te generen waarbij je tegenstanders beweegvrijheid hebben door een groot oppervlak. Het blijft raar dat mensen bijvoorbeeld de AI in een spel als Call of Duty helemaal geweldig vinden terwijl het allemaal gescript is. Die lui lopen gewoon telkens dezelfde route. Daar lijkt mij niets bijzonders aan. Het maakt overigens het herspelen van zo’n spel een stuk minder.

Het niet kiezen van een OPF of H&D benadering is daarom goedkoper en makkelijker. Het enige vernieuwende aan dit spel is de kruising die gemaakt wordt tussen Call of Duty en Full Spectrum Warrior. Gisteren ben ik in een map gekomen waarmee je bijvoorbeeld dan ook een tank kan besturen. Grappig allemaal maar er blijft vaak maar 1 mogelijke route door een map heen en dat irriteert gewoon.

Wat me na een paar dagen spelen ook is opgevallen is dat je teamgenoten nooit problemen krijgen met te kort aan munitie. Daarnaast raken MG’s ook nooit op dus daarop wachten heeft ook geen zin. En hoe verder je in het spel komt hoe irritanter de voice-over wordt. Ik luister al niet eens meer naar dat geblaat van die kerel.

Ik heb overigens niet de illusie dat ik hier nu iemand ontmoedig om dit spel aan te schaffen. Moet je ook zeker niet laten want het spel heeft echt wel zijn pluspunten. Grafisch is het spel erg mooi en de actie in het spel is erg intens. Dat maakt een hoop goed vind ik zelf. Het gebruik in wapens is ook erg cool. Net had ik het over een tank die onder jou leiding komt te staan. Leuk hierbij is om te vermelden dat je op de tank kan klimmen om de machinegeweer die er op zit te gebruiken.

Het spel is daarom ook niet slecht hoor. Het is zeker één van de betere, misschien wel de beste, in zijn soort. Alleen ik speel al 3D-Shoot-em-ups vanaf Wolfenstein 3D. En ik ben een grote voorstander van innovatie. Mijn bek viel gewoon open bij spellen als OPF en H&D. De beweeg vrijheid is bij dit soort spellen gewoon heerlijk. En dit spel heeft gewoon niets nieuws. Dat is het enige wat ik duidelijk wil maken ;).

do maart 24, 2005 11:40 am
Profiel
Wessel

Bericht 
Zijn er nog steeds geen mensen die dit spel geprobeerd hebben? Hij is al een aardig tijdje uit. Ik ben erg benieuwd wat andere mensen van dit spel vinden. Ik heb al een aantal recensies gelezen die een stuk positiever waren dan die van mij. Wat zijn jullie bevindingen?

Ben er trouwens achter dat het spel niet veel anders speelt dan de gemiddelde 3d-shoot-em-up. Strategie is bijna niet nodig. Gewoon een sprintje trekken en veel in het rond springen (bunny hoppen) en daar kom je een eind mee!

wo apr 20, 2005 10:23 am
Profiel
Maj.Cain

Bericht 
Ik heb het spel ook meteen aangeschaft en was ook teleurgesteld in de multiplayer, dat was in de 1e week!!
Na het spel aardig vlot te hebben uitgespeeeld en dat was niet op easy, ben ik met leden van mijn COD U/O clan de multiplayer gaan doen, 2 vs 2 is max, je krijgt allemaal een squad mee die je dus kan opstellen op plekjes en covering fire kan laten geven of assault op de nme troops laten doen.etc..........
Grafisch vond ik hem heel mooi maar toch tipt hij niet grafisch aan HD2, die vind ik echt supermooi en kwa verhaal en gameplay, besturing van team!!
Ik ben echt een WW2 shooter verslaafde, ben begonnen met wolfenstein maar toen Moh AA uit kwam ben ik met dat spel een clan begonnen.
In December vorig jaar overgestapt naar COD U/O omdat Moh AA totaal verneukt is en wordt, daarom de overstap naar Cod en glad to!!
Ik vind COD U/O echt een vet spel en grafisch vind ik hem ook ok, ik was allang blij dat ik met COD British Airborne kon spelen aangezien ik met mijn clan Britse Para's uitbeeld, de storyline vond ik ook goed.
B.I.A. storyline vond ik ook goed en je ziet idd veel vergelijkingen met BOB, wanneer gaan ze nou eens met 82nd aan de gang?
Ik zou het liefst een HD3 zien die zich in operation Market-Garden nesteld, keer alleen maar Britse eenheden, daar wordt ik zo moe van U.S. dit U.S. dat................

wo apr 20, 2005 10:53 am
Profiel
Bestuur STIWOT
Ewoud

Bericht 
Ik heb het ook gespeeld.

2 punten.

1e punt: ik ben het volkomen met WED_hicks mening eens.
(met nadruk op de lineare gamestructuur. ik snap nou niet waarom ze niet Operation Flashpoint omtoveren tot een wo2 editie, DAN heb je pas een echte wo2 game)
2e punt: wil je het spel leuk en fatsoenlijk spelen, koop dan een videokaart van 256 mb :| , 128 mb kan wel, maar dan zit je op een resolutie van 800 x 600, en ik moet eerlijk zeggen, dat is niks.

to Maj.Cain:
Wat dacht je van een game over een nederlandse verzetsstrijder... en dan alles een beetje proberen te saboteren. :wink:

di apr 26, 2005 11:34 pm
Profiel WWW
Tyrant

Bericht 
Het spel werkt niet op mijn computer. BiA ondersteunt geen MX440..:( Ik wacht dus tot er een patch oid uitkomt.

wo apr 27, 2005 5:57 pm
Profiel
Bestuur STIWOT
Ewoud

Bericht 
Tyrant schreef:
Het spel werkt niet op mijn computer. BiA ondersteunt geen MX440..:( Ik wacht dus tot er een patch oid uitkomt.

Dan denk ik dat je lang kan wachten aangezien de MX serie al weer 'verouderd' is. Een patch zal jouw probleem denk ik niet oplossen... Toch maar gaan denken aan een nieuwe videokaart. (moet het zelf ook hoor, heb er 1 van de Ti serie, die hoort nu al richting bejaardentehuis te gaan.)

wo apr 27, 2005 7:38 pm
Profiel WWW
Wessel

Bericht 
MX kaarten zijn (met alle respect) ook niet echt geweldige kaarten. Je zou zeggen met een MX440 dat je een G-Froce 4 kaart in handen hebt maar in de werkelijkheid is een G-Force 3 kaart nog sneller dan de MX4-serie. Ik zelf heb een G-Force 4 met 128 mb. Bij mij loopt het spel perfect op 1024x786. Alleen ik heb het voordeel dat ik een AMD heb. AMD is sowieso beter met 3d-versnelling dan de tegenhangende processorren van INTEL.

Mijn ervaring is met dit spel dat je dus niet een al te snelle pc nodig hebt, want zo'n bijster goede pc heb ik ook weer niet. (AMD 2600+ met 786 mb geheugen en dus een G-Force 4 - 128 MB). Ik heb de details niet op z'n allerhoogst staan. Het is geloof ik allemaal tegen HIGH aan.

do apr 28, 2005 1:12 pm
Profiel
Tyrant

Bericht 
Het zijn inderdaad slecht kaarten ja. BiA zal vast niet het laatste spel zijn dat mij kaart niet meer ondersteund..:(

do apr 28, 2005 3:15 pm
Profiel
Wessel

Bericht 
Toch vind ik het heel slordig dat BiA dit niet ondersteunt. Het is en blijft een kaart gebasseerd op de G-Force technologie en je mag toch wel verwachten dat een spel wat uitkomt in iedergeval alles ondersteunt tot en met de GF3 serie!

[EDIT]
Tenzij het spel Unreal 3 heet ofzo, want ik geloof dat de pc's die dat spel aan moeten kunnen nog niet eens bestaan of nog moeten komen ;)
[/EDIT]

do apr 28, 2005 3:35 pm
Profiel
Bestuur STIWOT
Ewoud

Bericht 
Het spel HL2 is zo erg, dat als je een videokaart van 512 mb hebt, hij alles opslurpt.

En ja, alles wat nu uit zal komen aan games zal toch meer van de pc gaan vereisen. Ik heb daar al rekening mee gehouden, op mijn videokaart na. (en dat is toch 1 van de belangrijkste dingen :( )

do apr 28, 2005 5:38 pm
Profiel WWW
K.J. Koster

Bericht 
Het spel Brothers in Arms is geweldig! Er hadden nog veel meer missies op gemoeten. Het enige minpuntje vind ik dat de tegenstander zich in het spel een beetje snel verraad door de indicators. Het zou lukker (hoger verrassingelement)geweest zijn als de indicators er niet waren alhoewel ze wel een functie hebben. Maar voor de rest vind ik het weergaloos. Persoonlijk mooier dan MOH en COD. Maar dat is persoonlijk. Ook de muziek is geweldig als je in het gamemenu staat. Keihard aan zetten en je mee laten slepen door die pakkende tune.
P.s. voor goede recensies kun je ook even kijken bij Bol.com. Daar zijn veel liefhebbers die een indruk van het spel achter laten. 8)

"To you from failing hands we throw the torch be yours to hold it high":
Netherlands American Cemetery Margraten

vr apr 29, 2005 1:08 am
Profiel WWW
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende