Het is nu vr sep 21, 2018 7:59 am

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 115 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Het grote SP:WAW topic 
Auteur Bericht
Technische Dienst
Roel

Bericht Het grote SP:WAW topic
Voila, sinds zovelen onder jullie het spelen. Kunnen jullie alles hierin kwijt.

ma jun 21, 2004 6:44 pm
Profiel
Bart Geraerts

Bericht 
Dank je Roel, ok goed, waar waren we, ohja, die bende panzers voor mn neus :lol: , nee het is een zeer goed spel, my complimenten! ;)

ma jun 21, 2004 6:54 pm
Profiel WWW
Siggy

Bericht 
Nog een tip? Zoek dekking... :wink: En vergeet de volgende keer je bazooka's en tank-destroyers niet. Enne, denk je dat je ze eerder had gezien als je eerst een paar scouts in het voorterrein had gezet?

ma jun 21, 2004 9:32 pm
Profiel
Rick

Bericht 
Ik begin het eindelijk een beetje te snappen.
Het spel is echt verslavend, alleen lukt het me nog niet echt om met artillerie om te gaan.

Rick

Across that angry or that glimmering sea

di jun 22, 2004 2:43 pm
Profiel
Bart Geraerts

Bericht 
Idem hier rick, iklaat mijn mortiers wat blind vuren, maar 9 van de 10 keer raken ze mijn eigen volk :?

di jun 22, 2004 3:02 pm
Profiel WWW
IA001

Bericht 
whoooo ik ben een n00b maarre waar staat SP:WAW voor? Wat voor soort spel is het? Soort Sudden Strike ofzo?

di jun 22, 2004 5:18 pm
Profiel
Technische Dienst
Roel

Bericht 
Steal Panthers: World At War

gratis te downloaden op http://www.steelpanthersonline.com/downloads.asp

is een strategiespel. (geloof ik). Heb het al wel gedownload, maar nog geen tijd gevonden om het te spelen ...

di jun 22, 2004 5:49 pm
Profiel
Barry

Bericht 
Teqero schreef:
whoooo ik ben een n00b maarre waar staat SP:WAW voor? Wat voor soort spel is het? Soort Sudden Strike ofzo?

Lees hiervoor ook dit topic eens door voordat je aan het downen slaat:
http://www.tweede-wereldoorlog.nl/forum ... .php?t=346

di jun 22, 2004 6:00 pm
Profiel
Siggy

Bericht 
Artillerie werkt het beste als je de doelen al hebt geidentificeerd. Bijvoorbeeld: infanterie in een versterking in "rough terrain". Uitozken waar je doelwit zit, kun je het beste doen met scouts. Kleine eenheden, goede recon abilities en doordat het kleine eenheden zijn, lastig te zien. Heb je ook forward observers in de buurt, die zicht hebben op het doel, dan zal de artillerie acurater zijn dan wanneer je geen observers gebruikt. Plot de artillerie op het doel, bepaal wat ze afschieten (HE of smoke) en kijk naar de vertraging. 0.1 houdt in dat de artillerie aankomt direct naar de beurt die je nu speelt. 2.0 bijvoorbeeld is artillerie over twee beurten. 0.5 is artillerie na de volgende beurt van de tegenstander. Je kunt het vuur aanpassen, zodat je een lopende barrage kan creeeren als je genoeg artillerie in je assortiment hebt.

Vergis je niet in de kleine artilleriestukken zoals de 60mm mortieren. Ze doden niet veel en schakelen zeker geen bunkers of tanks uit, maar ze zijn meer dan voldoende om ingegraven infanterie zogenaamde "supression" te geven. Dit houdt in dat ze dekking zoeken, terugtrekken of in blinde paniek weghollen; naar mate de "supression" hoger is.

Een veelgebruikte tactiek van mij is: infanterie laten oprukken tot vlak bij de vijandelijke eenheden; bij voorkeur zonder dat ze me zien, dus in dekking. Vijandelijke eenheden onder vuur nemen met artillerie (licht kaliber om te voorkomen dat de scherfwerking van de grote granaten mijn eenheden raken; buiten dat zijn de kleinere kalibers vaak wat nauwkeuriger.) Kijken wat de tegenstander doet. Trekt hij terug? Mooi zo! Nou zijn ze met een beetje mazzel hun dekking kwijt en kun je prijsschieten met bij voorkeur machinegeweren of een nieuwe ronde artillerie. Zit hij ineengedoken in de schuttersputjes, dan kun je de infanterie erop af sturen.

Het is zelfs mogelijk om jouw infanterie in dezelfde hex te zetten als de vijandelijke infanterie. Je kunt dan hand tegen hand vechten door alt-m te drukken. Soms moet je daar een beurt voor wachten; eenheden die teveel hebben gelopen mogen niet in "melee" in dezelfde beurt. Tanks kunnen iets soortgelijks, namelijk de overrun. Rij je tank tot op de vijandelijke infanterie, druk alt-o en tot zover de vijandelijke infanterie. Doe dit wel bij infanterie die niet al te okselfris (retreating of routing. pinned is al riskanter) meer is, want anders plakken ze zo'n uiterst irritante magnetische mijn op je tank en ben je weer een tank armer.

di jun 22, 2004 8:26 pm
Profiel
Bart Geraerts

Bericht 
Ik heb nog een vraagje Siggy, hoe graaf je je artillerie / infanterie in?

di jun 22, 2004 11:13 pm
Profiel WWW
Siggy

Bericht 
Dat doen ze zelf. Na een tijdje niet bewegen zie je foxholes om de eenheid verschijnen. De gefortificeerde hexes (die met de zandzakjes) krijg je aan het begin van een scenario. Die worden niet gemaakt door de eenheden zelf.

di jun 22, 2004 11:34 pm
Profiel
martijn

Bericht 
Rick schreef:
Ik begin het eindelijk een beetje te snappen.
Het spel is echt verslavend, alleen lukt het me nog niet echt om met artillerie om te gaan.

Rick

Ik ben gestopt om artillerie eenheden te nemen. Alleen niet om de reden dat ze op mijn eigen eenheden schoten, maar omdat het te traag ging. Je moet 2 turns wachten voordat ze een keer schieten en dan is de uitwerking zeer matig. Ik ben met een campaign bezig vanaf 1939 en zit nu in 1942 en heb nog geen artillerie nodig gehad. Misschien dat later in de campaign als de zwaardere wapens komen ze wel effectiever worden? Ik gebruik alleen mortieren om rook gordijnen te creeren bij aanvallen op bunkers en dergelijke.

Laatst bijgewerkt door martijn op vr jun 25, 2004 11:30 am, in totaal 1 keer bewerkt.

wo jun 23, 2004 2:51 pm
Profiel
Siggy

Bericht 
2 vragen:

- Met welk land speel je?
- Gebruik je forward observers om de artillerie te "plotten"?

Het moet echt sneller kunnen dan twee beurten. Heb je mijn bovenstaande post gelezen over de artillerie?

Bunkers zijn inderdaad makkelijk te neutraliseren door er een mooi rookgordijn voor te leggen. :)

wo jun 23, 2004 4:34 pm
Profiel
Bart Geraerts

Bericht 
Zozo, rook, dat heb ik nog niet gezien :) dadelijk eens uitzoeken want.... de examens zijn gedaan :D:D:D

wo jun 23, 2004 6:38 pm
Profiel WWW
Rick

Bericht 
Ik speel vooral met Groot Britannie en ook wel eens Duitsland.
Ik heb het artillerie systeem nog niet echt door dan hebben wat FO's het doel in zicht geef ik mijn artillerie het bevel te vuren en dat doen ze dan de volgende beurt wel maar alleen helemaal op de bord rand.
Als je weet hoe dat komt hoor ik het graag.

Rick

Across that angry or that glimmering sea

wo jun 23, 2004 7:32 pm
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 115 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende