Het is nu do jun 21, 2018 4:37 am

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 115 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Het grote SP:WAW topic 
Auteur Bericht
Siggy

Bericht 
Mja. Maar het gaat bij dit spel wat mij betreft ook niet echt om de graphics. Het pakket wat ik noemde is intressant vanwege de Mega Campaignes.

za jan 21, 2006 10:52 pm
Profiel
Siggy

Bericht 
Vandaag is de nieuwe titel van Shrapnel games beshikbaar gekomen voor download. Het is een windows bewerking van SPWW2 (is dus iets anders dan SPWAW). Net als met WinSPMBT is er weer een betaalde en gratis versie. Voor meer informatie:

http://linetap.com/www/drg/SPCamo.htm

Googelen op SPCamo werkt ook.

ma mei 15, 2006 1:32 pm
Profiel
Wessel

Bericht 
Goed nieuws! Ik ben erg benieuwd naar dit deel. Laatst MBT weer gespeeld. Ze blijven toch erg goed hoor.

[EDIT]

Hier te downloaden:
http://shrapnelgames.com/SPCamo/wSPWW2/6.htm

[/EDIT]

ma mei 15, 2006 7:18 pm
Profiel
Siggy

Bericht 
Er is ook een "enhanced version" voor SPWAW uitgekomen. Voor meer informatie: www.spwaw.com + de fora op die site.

De enhanced version kan over elke 8.x versie van spwaw geinstalleerd worden. Voor een correcte installatie heb ik de modswapper gebruikt die in de hoofdfolder van het spel te vinden is. Voor meer informatie verwijs ik wederom naar de fora op spwaw.com. Mocht je er echt niet uitkomen, stuur even een PM of mail me desnoods.

ma jun 05, 2006 11:34 am
Profiel
Wessel

Bericht 
Toevallig had ik hem al gister gedownload. Alleen kan ik er vrij weinig mee. Nergens staat een installatie instructie. Zelfs niet op het forum. Maw; ik heb geen flauw idee wat ik hier mee moet. Ook wordt overal gesproken over 8.0 tot 8.xxx. Als ik Steel Panthers opstart zie ik 9.5 onderaan in het menu staan. Betekent dat nou dat ik moet downgraden?

[EDIT]
Zo te zien heb ik niet een goede versie er op staan. Ik zal gaan upgraden want hij zeurt dat ik een te lage versie heb. Dat 9.5 zal dan wel iets anders zijn. Verder heb ik ook wel door hoe het geinstalleerd moet worden!
[/EDIT]

ma jun 05, 2006 12:04 pm
Profiel
Siggy

Bericht 
Even vooraf:

Zie het onderstaande als tip voor de geïntreseerden en niet als reclame voor andere sites of iets dergelijks. Zie het als een waardevolle manier om gratis bezig te zijn met een goede ww2 turn based wargame.

Wat was het ook alweer?

Steel Panthers: oorspronkelijk uitgebracht door SSI in de vroege jaren ’90. Het is een turn-based tactisch wargame. De oorspronkelijke versie behandeld ww2. Steel Panthers 2 behandeld moderne oorlogvoering. Steel Panthers 3 ging weer terug naar ww2, maar op een iets grotere schaal. (pakweg brigade-nivo, waar de eerste twee op compagnies/bataljons nivo spelen)

Spcamo heeft de Steel-Panthers 2 engine doorontwikkelt tot SPww2 en SPMBT. Deze twee spellen zijn onlangs geschikt gemaakt voor windows (om eerlijk te zijn weet ik niet of het zaakje ook draait onder Vista; raadpleeg daarvoor de diverse internetfora.). Er bestaan gratis versies van deze spellen, die onder een lagere resolutie draaien dan de betaalde versie die bovendien is uitgerust met een goede editor voor het aanmaken van kaarten, scenario’s en campagnes. (http://linetap.com/www/drg/SPCamo.htm; googelen op Spcamo werkt ook.)

Matrix games is aan het werk gegaan met de Steel-Panthers 3 engine; het product van deze ontwikkeling heet SPWAW. De officiële laatste versie hiervan is 8.403. (zie: www.matrixgames.com). Ook hier is er een gratis versie en een betaalde versie. Bij de betaalde versie krijg je de beschikking over de vier tot dusver uitgebrachte Mega-campaigns. Dit zijn zeer uitgebreide campagnes met een grote hoeveelheid documentatie. Ze bieden meer uitdaging, meer speelplezier en veel meer speeltijd dan de standaard meegekleverde campagnes. Nadeel van de betaalde versies van de bovenstaande spelen is de prijs; er zijn echter wel wegen om goedkoper aan in elk geval de betaalde versie van SPWAW te komen zonder dat er sprake is van piraterij.

Aangezien Matrix games een tijd terug aankondigde SPWAW niet verder door te ontwikkelen, heeft de belangrijkste SPWAW community (http://www.spwaw.com/) op het internet een eigen “mod” gecreëerd, de zogenaamde enhanced mod. (Laatste versie: DV of DVRN; er staat nog een kleine patch op stapel.). Deze mod pakt de diverse fouten in de eenheden van de diverse landen aan; men is nu bezig bestaande campagnes geschikt te maken voor deze mod.

Laatste SPWAW nieuws:

Voor de geïntreseerden: er is de afgelopen tijd veel gebeurt in de wereldwijde Steel-Panthers community. Natuurlijk heeft Spcamo de windows versies van SPww2 en SPMBT beschikbaar gesteld; daar zijn ondertussen ook patches (en belangrijker: scenario’s en campagnes) voor verschenen. De SPWAW community heeft ondertusen ook niet stil gezeten en een aantal leuke activiteiten ontplooid die ik jullie niet wil onthouden. Voor het deelnemen aan deze activiteiten dien je je wel aan te melden op het forum van SPWAW. De voertaal op dit forum is Engels.

Ten eerste is er de zogenaamde Academy. Als je altijd al alles uit het spel hebt willen halen, dan is dit de weg. Nooit geweten hoe je effectief artillerie gebruikt? Altijd grote verliezen als je een tegenstander moet aanvallen? Het wordt je hier geleerd. Je doet een aantal cursussen die je afgerond moet hebben voor je je examenstuk moet volbrengen: een PBEM (Play-by-e-mail) tegen een van de instructeurs. Er is een infantery cursus, een armor cursus, cursus “scouts”, combined weapons en artillery (volgens mij IIRC meerdere delen.) Zeer leerzaam en een goede manier om de fijne kneepjes te leren.

Ten tweede is er de zogenaamde Academy League (ACL). In deze league spelen mensen PBEM tegen elkaar in min of meer een campagne setting op een vaste set kaarten. Er zijn op dit moment drie verschillende campagnes aan de gang. De eerste is de “road to Stalingrad”; De Duitsers (Der Rabe divisie) tegen de Russen (Rostov Rats) dus. Op dit moment is het september ’42, er wordt nog volop gevochten in Rostov en daarbuiten. Naast een vaste keuze eenheden waaruit de speler zelf kan kiezen, kan men nog gebruik maken van zogenaamde divisional assets; extra middelen die op divisie-nivo voorhanden zijn (zware tanks en zware artillerie, elite infanterie, luchtaanvallen…)

De tweede campagne vindt plaats in de woestijn, Tunesië november ’42. De Italiaanse “La Volpe” groep vecht hier zijn virtuele veldslagen uit tegen de Amerikaanse Dragon armored division. Ook hier weer een vaste set kaarten, en divisional assets.

De meest verse campagne speelt zich af in Malakka. In deze campagne die zich in de opstart-fase bevindt, gaat een Japanse divisie het opnemen tegen de Jungle Tigers. Het doel? Singapore! De Japanners zullen de beschikking hebben over luchtoverwicht, marine voor de kust en zelfs tanks. De Britten/Australiërs en Brits-Indiërs over niet veel meer dan goede defensieve posities, verouderde pantserwagens en een paar bren-carriers en vooral hun moed.

Al met al is dit een hele leuke manier om je bezig te houden met het spelen van een spel. Je spelt tegen mensen; dat maakt het spel een stuk onvoorspelbaarder dan een standaard potje tegen een (eerlijk is eerlijk) te zwakke AI.

Groet,

Siggy

Proud member of:

143th Rifle Division “Rostov Rats”
Raggruppamento Sahariano “La Volpe”
4th Imperial Guards Division

wo apr 11, 2007 11:07 am
Profiel
Wessel

Bericht 
Ok je hebt mij weer warm gemaakt om het spel weer uit de virtuele doos te halen. Ik zag net al dat mijn account op http://www.spwaw.com/ nog steeds werkt dus dat komt mooi uit.

Leg me wat meer uit Siggy. Hoe gaat dat spelen van die battles dan? Is dat met een online TCP/IP connectie? Vaste dagen dat je moet spelen? Wie of wat bepaald waar er gevochten wordt?

Ook zal ik weer eens verder gaan met de Academy. Ik was daar al aan begonnen maar met die scout missie kwam ik al niet meer verder omdat ik telkens opgemerkt werd.

Groetjes,
Wessel

wo apr 11, 2007 1:53 pm
Profiel
Siggy

Bericht 
Wessel schreef:
Leg me wat meer uit Siggy. Hoe gaat dat spelen van die battles dan? Is dat met een online TCP/IP connectie? Vaste dagen dat je moet spelen? Wie of wat bepaald waar er gevochten wordt?

Ook zal ik weer eens verder gaan met de Academy. Ik was daar al aan begonnen maar met die scout missie kwam ik al niet meer verder omdat ik telkens opgemerkt werd.

Groetjes,
Wessel

Bij mijn weten kan er online gespeeld worden; er zijn mensen die dat doen. In het kader van de ACL wordt er in hoofdzaak doormiddel van PBEM gespeeld. Hoe je moet PBEM'men wordt redelijk uitgebreid behandeld op het SPWAW forum. Je speelt niet op vaste dagen, je mailt de files feitelijk heen en weer. De files zijn beveiligd via een zelfgekozen wachtwoord zodat de tegenstander in elk geval niet kan zien wat voor een fantastisch plan je uit aan het broeden bent.

Het is in elk geval belangrijk een aantal dingen te weten:

De eerste 10-12 slots die je ziet in de lijst met save games zijn E-mail slots. De save games voor de PBEM-spelletjes staan in een aparte directory in de "main-game"- folder; de directory heet, heel voorspelbaar, Email. Ik laat meestal de naam van de files corresponderen met het nummer van de email-slot waar ze onder staan. Per save game worden vier files gegenereert die je, in het geval van een e-mail spel terug vindt in de betreffende folder. Deze vier files moet je zippen voor je ze mailt of als attachment aan een PM op het SPWAW forum hangt.

Als je een beurt binnenkrijgt via de mail of PM, unzip je het hele handeltje in de desbetreffende Email-folder, je start de juiste versie van SPWAW op (het is erg handig als de versie overeenkomt met die van de tegenstander, anders krijg je foutmeldingen) en je selecteert in het start-menu play by Email op in plaats van solitair-play. In de lijst met save-games staat nu als het goed is de save game in de juiste email-slot.

Geloof me, het is minder ingewikkeld dan het zo lijkt als je het bovenstaande leest. Er staat ook her en der aardig wat over geschreven, onder andere in het cursus materiaal van de Academy.

Wat betreft de scouts-cursus: wapens uit, range op 0 en met name in de open gebieden "langzaam" lopen. Probeer geen bunkers te vernietigen; dat is jouw doel niet. Volg de jungle trails die her en der lopen en "kijk" goed om je heen door rechts te klikken op de kaart, de geselecteerde eenheid roteert dan en "kijkt" rond.

wo apr 11, 2007 3:53 pm
Profiel
Bart Geraerts

Bericht 
Ik haal dit topic weer even omhoog omdat ik sinds gisteren weer begonnen ben met het spelen van SPWAW. Ik ben nu eerst even bezig met de manual te doorlezen, belangrijke stukjes even kort te noteren, en daarna gaat het richting slagveld.

Ik vind dat deze game zeker een pluim verdiend :) zoveel details, voor nul euro! Super :)

za sep 01, 2007 11:09 pm
Profiel WWW
Wessel

Bericht 
Helemaal goed Bart. Ik heb helaas nooit de tijd gehad om een prof te worden met dit spel. Ik heb wel de nodige battles gespeeld en er is weinig dat dit spel op tactisch niveau overtreft. Veel plezier verder!

do sep 06, 2007 9:49 am
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 115 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8