Het is nu za jun 23, 2018 2:25 pm

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Realisme in Computerspellen 
Auteur Bericht
John S.

Bericht Realisme in Computerspellen
[EDIT WESSEL]
Ging even iets mis bij het splitsen van het topic! Deze topic is ontstaan uit [TOPIC] Beste WO 2 Game van dit moment... (http://www.tweede-wereldoorlog.nl/forum ... php?t=3497)

De Quote die je hieronder vind is van [USER] Sic Disaster. Zijn originele post is helaas weg door persoonlijk gepruts aan mijn kant ;) :oops:
[/EDIT WESSEL]

Citaat:
dat vind ik zo mooi aan bijv. hidden and dangerous 2.
ik was gisteren Sabre Squadron aan het spelen ( de uitbreiding ) en ik moest een u-boot basis infiltreren met mijn 4 man om daar zoveel mogleijk schade aan te richten.
eenmaal binnen zorgde ik er voor dat iedereen een bepaalde kant op keek, maar alleen de basis in. ( omringt door een massieve muur )
waar ik toen echter niet op gerekent had was een patrouille die achterlangs kwam, waar dus niemand naar toe keek.
3 seconden, 1 man met mp40, mijn hele groep weg

ook in Red Orchestra is die samenwerking belangrijk, of helpt het in ieder geval de overlevingskans. hier kun je natuurlijk niet precies zeggen wie waar moet gaan staan en wat moet doen. je zou het kunnen proberen maar wie zegt dat ze zullen luisteren?
in de meeste public games online is dat er dus ook lang niet altijd, teamwork en co-ordinatie. soms wel, en als het er is dan is het echt geweldig.
maar bijv. in een clangame, waar 2 clans tegen elkaar vechten en men zit op bijv. TeamSpeak, dan kun je elkaar dekking geven en gerichte verdedingen/aanvallen maken.

ik heb niks tegen run and gun games an sich, maar wel tegen run and gun games in een oorlog-setting. zoiets stuit mij gewoon tegen de borst.
een game als SIN en SIN episodes vind ik geweldig om te spelen, juist omdat het run and gun is, daar past het. maar in een oorlogsgame is het gewoon verspilde moeite van het maken van het spel, want het haalt het hele gevoel weg.

---

Sic Disaster:

Citaat:
maar bijv. in een clangame, waar 2 clans tegen elkaar vechten en men zit op bijv. TeamSpeak, dan kun je elkaar dekking geven en gerichte verdedingen/aanvallen maken.

Vind ik zelf ook heel erg mooi.

Sic Disaster:

Citaat:
juist omdat het run and gun is, daar past het. maar in een oorlogsgame is het gewoon verspilde moeite van het maken van het spel, want het haalt het hele gevoel weg.

Ben ik helemaal met je eens !!!

There was no glory in the victory of war, only honor to those who fought bravely,
and memories of those who sufferd and died in battle. D.R. Burgett

di dec 12, 2006 9:25 am
Profiel ICQ
Wessel

Bericht 
Citaat:
ik heb niks tegen run and gun games an sich, maar wel tegen run and gun games in een oorlog-setting. zoiets stuit mij gewoon tegen de borst.

Ik ben het helemaal met je verhaal eens maar om te zeggen dat het tegen je borst aan stuit... Er zijn een hoop mensen die geen "ingewikkelde" gameplay maar gewoon non stop actie willen. Voor dat soort mensen is CoD en MoH uitermate geschikt. Het past ook volledig bij de hype die na Band of Brothers en Saving Private Ryan is ontstaan.

di dec 12, 2006 9:48 am
Profiel
Stefke

Bericht 
Citaat:

Beetje vreemde uitspraak, dan kun je ook zeggen dat ze van oorlog geen game moeten maken.

di dec 12, 2006 9:52 am
Profiel
John S.

Bericht 
Ik kan me voorstellen dat je dat vindt als je kijkt naar het gebrek aan tactisch gameplay in de first-person shooters in een oorlogssituatie. Ikzelf merk ook dat ik het 'realistischer' vind als ik ook een stukje rugdekking krijg (geef) tijdens een gevecht...Soms loop je met 2 man een ruimte in en dan gaat de een bij de ingang staan en de ander bij de uitgang. Zo heb je dan 'rugdekking'...Maar veelal word je dan ineens vanachter neergeschoten omdat je 'maat' er alweer vandoor is. Dus wordt je veelal gedwongen om ook maar rond te gaan rennen omdat er niemand is die je dekking geeft. Dat geeft dus weer aan dat CoD en MoH doorgaans ongeschikt zijn om zaken enigszins 'realistisch' te spelen.
Je zult dan al meer naar Brothers in Arms moeten denk ik...

There was no glory in the victory of war, only honor to those who fought bravely,

di dec 12, 2006 10:43 am
Profiel ICQ
SiC-Disaster

Bericht 
Stefke schreef:
Citaat:

Beetje vreemde uitspraak, dan kun je ook zeggen dat ze van oorlog geen game moeten maken.

tsja... dat klopt op zich wel wat je daar zegt, en dat is het eigenlijk ook.
maar bijv. een spel als Brothers in arms probeert die mensen eer aan te doen, en Red Orchestra ook. zij schilderen oorlog niet af als iets simpels ofzo.
als je wilt rennen en schieten kan dat ook nog genoeg in andere games zoals Unreal Tournament of Quake ofzo.

en ja, de hype rond BoB was inderdaad groot, en dan willen veel mensen dat natuurlijk ook wel eens naspelen. maar waar zie je ze in BoB rennend en schietend op de vijand afrennen? ( behalve dan bijv. tijdens de aanval op Foy, maar dat is omdat er geen andere toegangsweg tot het stadje is )

maar goed, to each their own zullen we maar zeggen. het is ook gewoon een persoonlijk iets. een game als Call of Duty vind ik geen kut aan omdat het gevechten niet realistisch weergeeft en dr geen tactiek in zit etc. daarvoor heb ik RO en BiA.
ik heb CoD gespeelt en CoD2 ook, maar het voelde gewoon slecht. ik had geen moment het gevoel dat ik in een oorlogszone was, waar 1 fout snel gemaakt is en waar dat genadeloos word afgestraft.
probeer bijv. in WO1 maar eens met de zon in je gezicht je scherpschuttersgeweer maar iets te veel te bewegen: 1 verkeerd zonnestraaltje, je lens schittert, en bam, je bent dood.
of steek je hoofd iets te hoog uit boven de loopgraven, of blijf in de loopgraven zitten tijdens een gasaanval...

ik ben onlangs in Utrecht geweest bij de event Gameplay 2006, en ik zag daar CoD3 gespeeld worden. nooit ben ik pissiger geweest dan toen ik een speler recht op 2 (!!) mg-42's zag aflopen, in ironsights, echt honderden kogels happen, dat hij het gewoon overleeft, waarna hij even knielt en meteen 'full health' is, en dan ongestraft een handgranaatje naar binnen kiepert. :roll:
hoe zul je op die manier ooit echt voldoende respect kunnen krijgen voor veteranen als oorlog zo simpel en makkelijk word afgeschilderd?
het klopt van geen kant. de sfeer zetten ze goed neer, waarna de gameplay zo hondsberoerd slecht is.

pff ik vind dit moeilijk om echt goed uit te leggen... ik probeer het wel maar ik heb het idee dat mijn punt niet echt goed overkomt...
kheb niet echt een weg met woorden :?

di dec 12, 2006 9:53 pm
Profiel
Rednas

Bericht 
Vind je het gek dat al die Amerikaanse kindjes denken dat hun leger "de grote bevrijders waren", je ziet ze als een rambo overal op afstormen en met hun sherman tig Tigers neerschieten. Het goede van films als BoB en SPR vind ik wel dat de Duitsers nu ook terugschieten en zich verschuilen als er op hen word geschoten ipv massaal op de MG af te rennen en massaal afgeslacht te worden (denk terug aan '60 films).
Wat ik van BIA3 heb gezien was wel veelbelovend. Daarin word steentje voor steentje Arnhem en omgeving nagemaakt zoals het was.

di dec 12, 2006 10:19 pm
Profiel
John S.

Bericht 
Sic-Disaster:

Citaat:
pff ik vind dit moeilijk om echt goed uit te leggen... ik probeer het wel maar ik heb het idee dat mijn punt niet echt goed overkomt...

Load en clear en je slaat de spijker op zijn kop !!!

wo dec 13, 2006 9:40 am
Profiel ICQ
Wessel

Bericht 
Citaat:
een game als Call of Duty vind ik geen kut aan omdat het gevechten niet realistisch weergeeft en dr geen tactiek in zit etc. daarvoor heb ik RO en BiA.

Op je taal letten aub.

Citaat:
ben onlangs in Utrecht geweest bij de event Gameplay 2006, en ik zag daar CoD3 gespeeld worden. nooit ben ik pissiger geweest dan toen ik een speler recht op 2 (!!) mg-42's zag aflopen

Naar mijn mening een beetje overdreven dat je daar pissig van kan worden. Dat het voor jou de druppel is om het niet te gaan kopen is wat anders.

Citaat:
hoe zul je op die manier ooit echt voldoende respect kunnen krijgen voor veteranen als oorlog zo simpel en makkelijk word afgeschilderd?

Ik denk dat de veteranen geen nacht slechter zullen slapen van dit soort spelletjes. Ook heb ik niet het idee dat mensen anders gaan denken als ze deze spellen spelen.

Ik begrijp nogmaals echt wel wat je bedoelt en ik ben het ook wel met je eens hoor! Ik heb zelf ook niets met CoD en dat kan je ook opmaken uit mijn reacties op dit forum maar ik vind echt dat je een beetje overdrijft. Je standpunt is echter duidelijk en sommige zullen het met je eens zijn terwijl andere dat niet zijn (en dat zijn er best een hoop want CoD is toch aardig populair).

Citaat:
Vind je het gek dat al die Amerikaanse kindjes denken dat hun leger "de grote bevrijders waren", je ziet ze als een rambo overal op afstormen en met hun sherman tig Tigers neerschieten. Het goede van films als BoB en SPR vind ik wel dat de Duitsers nu ook terugschieten en zich verschuilen als er op hen word geschoten ipv massaal op de MG af te rennen en massaal afgeslacht te worden (denk terug aan '60 films).

En jij denkt dat die zelfde Amerikanen films als BoB en SPR niet kijken maar wel die spelletjes spelen?

Overigens valt het met die jaren 60 films reuze mee. Natuurlijk is realisme in dat soort films soms ver te zoeken maar je moet zulke films ook in de context van die tijd zien. Maar daar kunnen we op het Films/TV gedeelte verder over discussieren ;)

wo dec 13, 2006 9:58 am
Profiel
Stefke

Bericht 
Citaat:
ik ben onlangs in Utrecht geweest bij de event Gameplay 2006, en ik zag daar CoD3 gespeeld worden. nooit ben ik pissiger geweest dan toen ik een speler recht op 2 (!!) mg-42's zag aflopen, in ironsights, echt honderden kogels happen, dat hij het gewoon overleeft, waarna hij even knielt en meteen 'full health' is, en dan ongestraft een handgranaatje naar binnen kiepert.
het klopt van geen kant. de sfeer zetten ze goed neer, waarna de gameplay zo hondsberoerd slecht is.

Zoals ik begrijp hou je van realisme in spellen, ik neem aan dat je ook wel eens dood gaat? En 5 minuten later ben je weer terug in het spel! Dat is ook niet echt realistisch in iedere oorlog is dood ook echt dood. Dus zou je volgens jou een spel maken en ga je een keer dood dan kun je het spel nooit meer spelen want ja dood is dood!

Citaat:
als je wilt rennen en schieten kan dat ook nog genoeg in andere games zoals Unreal Tournament of Quake ofzo.

Aan die spellen vind ik geen R*K ben meer van de reele wapens, en dat komt in CoD wel "goed" naar voren. Je moet het ook als ontspanning zien, denk nou echt niet als ik zit te gamen dat ik denk dat het toen ook zo simpel was.

wo dec 13, 2006 2:15 pm
Profiel
John S.

Bericht 
Stefke:

Citaat:
Zoals ik begrijp hou je van realisme in spellen, ik neem aan dat je ook wel eens dood gaat? En 5 minuten later ben je weer terug in het spel! Dat is ook niet echt realistisch in iedere oorlog is dood ook echt dood. Dus zou je volgens jou een spel maken en ga je een keer dood dan kun je het spel nooit meer spelen want ja dood is dood!

Stefke, dat is natuurlijk wel een beetje een non-argument. Het is en blijft namelijk een spelletje!
Neemt niet weg dat je op zijn minst kunt proberen om de realiteit zo dicht MOGELIJK te benaderen....

wo dec 13, 2006 3:17 pm
Profiel ICQ
Stefke

Bericht 
Citaat:
Stefke, dat is natuurlijk wel een beetje een non-argument. Het is en blijft namelijk een spelletje!
Neemt niet weg dat je op zijn minst kunt proberen om de realiteit zo dicht MOGELIJK te benaderen....

Heb je gelijk in ik wil alleen maar duidelijk maken dat het voor sommige mensen ook puur ontspanning is. :lol:

wo dec 13, 2006 9:12 pm
Profiel
SiC-Disaster

Bericht 
er zijn multiplayer missies van Operation flashpoint die iets van ongeveer 5 uur of meer duren. ga dood in de eerste 2 minuten en je mag nog 4 uur en 58 minuten kijken hoe de rest speelt 8) dat is nou 'fear of death' in een spel :wink:

wo dec 13, 2006 9:22 pm
Profiel
John S.

Bericht 
Sic Disaster:

Citaat:
mag nog 4 uur en 58 minuten kijken hoe de rest speelt

Word je ook niet blij van..... :wink:

do dec 14, 2006 9:26 am
Profiel ICQ
Wessel

Bericht 
Citaat:
er zijn multiplayer missies van Operation flashpoint die iets van ongeveer 5 uur of meer duren. ga dood in de eerste 2 minuten en je mag nog 4 uur en 58 minuten kijken hoe de rest speelt dat is nou 'fear of death' in een spel

Als ik of een maat van me dood gaan in een Operation Flashpoint missie die we Co-op spelen dan starten we de map gewoon opnieuw op ;). Als je 4 uur en 58 minuten gaat wachten... wat zeg ik; als je al een half uur gaat wachten, dan heb je echt tijd te veel en is er iets goed mis met je!

do dec 14, 2006 9:40 am
Profiel
SiC-Disaster

Bericht 
Natuurlijk is er niemand die dat ook gaat doen :mrgreen:
Dan zoeken ze een andere server ofzo op, of er word inderdaad gerestart.
Maar het gaat er om dat je dan wel een stuk voorzichtiger gaat spelen :mrgreen:

do dec 14, 2006 12:13 pm
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende