Het is nu ma jun 18, 2018 1:22 pm




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Realisme in Computerspellen 
Auteur Bericht
Johanvp

Geregistreerd:
di nov 07, 2006 3:11 pm
Berichten: 36
Bericht 
Huh wat een discussie.

Ik ben begonnen met gamen tijdens MOH. Simpel omdat het een WW2 fps was.
MOH was gaaf en de uitbreiding Spearhead was ook top. Dit kwam ook omdat er vrijwelniets anders of beters was en als je alleen maar WW2 games wilt spelen was de keuze beperkt. Ik vond BF1942 niet leuk.

Toen COD werd gereleased was het logisch dat je dit ging spelen. Het zag er allemaal beter uit. De gameplay zelf was overigens niet echt vernieuwend ten opzichte van MOH. Het was rennen en schieten en vaak een kwestie van geluk.

Met de komst van COD UO werd er ook een nieuw gamemode geintroduceerd.
Base Assault en het was mogelijk om in voertuigen te stappen. Alles was nog steeds
erg spray and pray, maar er werd wel geprobeerd de chaos van oorlog weer te geven. COD en MOH hebben ook nergens gereclameerd dat zij een historische juiste weergave waren van WW2.

Met komt van COD 2 werd ik de game goed zat. Alles ging meer richting arcade en de nade indicators en het gebrek aan vernieuwing in de gameplay deden mij voorgoed afscheid nemen van COD en Infinity Tard.

Ik wist toen al dat ik Red Orchestra ging proberen. De levels zagen er mooi uit.
En ook had ik altijd al meer interesse in het Oostfront. Ik had voor zowel MOH en COD al enkele mappen gemaakt en de meest waren gebaseerd op het Oostfront.

Dus zodra Red Orchestra Ostfront verkrijgbaar was kocht ik de game. Alles was anders het richten, het lopen de gamplay de voertuigen. Het was wennen, maar ik vod het mooi en hield dus vol. Er zat vernieuwing in de gameplay en dat maakte het mooi. Hoewel de levels werden gemaakt met een andere editor kreeg ik hem snel onder de knie en begon te mappen voor RO.

Wat mij opviel was dat er zovaak werd geschreven dat RO zo Historisch juist was.
En dat een deel van de RO community nogal door draaft in die Historische Accuraatheid. Naar mijn idee kan een game hoogstens accuraat zijn in de level opbouw en de gebruikte wapens, maar dan houd het toch echt op hoor.

Ook in RO ben je niet dood na 1 kogel SiC-Disaster. Het komt wel vaker voor dat je het loodje legt na 1 kogel , maar heel vaak loopt men ook door.
Ook in RO loop je wel eens over een deel waar je in het echt liever niet loopt.
Hoe historisch accuraat wil men het hebben ?

Een historisch juiste game is onmogelijk. Je kan proberen het een en ander te bereiken, maar dan nog ben je ver weg van de werkelijkheid. De shit, de misere, de stank van oorlog is nooit te bereiken in een game. Het is voor vele gewoon ontspanning.

En terugkijkend op al die games is RO nu het spel voor mij, maar dat gedweep met dat historische geneuzel heb ik wel gehad....
Ieder screenshot van een nieuwe map werd bijna ontleed op zoek naar voertuigen die er wellicht in die maand of dat jaar nog niet waren.

Ik las iets over veteranen eren met een game. Lijkt me niet echt de manier om een veteraan te eren. Sterker nog. Ik heb eens met een MOD team gewerkt aan een WW2 Mod.

Het team kreeg het idee de mappen en de game te laten zien aan een
een veteraan. De man had gevochten in Oosterbeek.

Ik heb me werkelijk afgevraagd hoe de man er werkelijk over gedacht heeft. Ik had er in ieder geval geen goed gevoel bij.


do dec 14, 2006 1:05 pm
Profiel
SiC-Disaster

Geregistreerd:
vr dec 08, 2006 9:14 pm
Berichten: 17
Bericht 
True dat soms, heel soms mensen een schot van een smg overleven, dat kan want het is maar een redelijk klein kaliber kogel. Een kogel uit een Mosin Nagant of K98 is echter meteen dodelijk, behalve in de armen/benen natuurlijk.
Maar dat mensen geraakt worden en doorlopen zijn meestal arm/beenschoten, geen borstschoten.

Toch blijf ik wel vinden dat dit veteranen wel eert. Meer zo dan CoD in ieder geval.
Als je het goed uitvoert kan dit net zo goed werken als een geschiedenisboek, want niet iedereen wil altijd lezen, en een spel brengt de oorlog dichter bij je dan statistieken en feiten uit een boek. Het spreekt meer mensen aan.
ook bijv. Brothers in Arms doet dit heel goed: het verteld een waargebeurd verhaal door middel van een game. Toch is het geen run and gun game en laat het zien hoe het er ongeveer aan toe ging: helemaal goed krijg je het nooit natuurlijk, maar het is IETS.
Net zo goed als een film, alleen is dit interactief, zit je er zelf midden in. Maar als dan vervolgens vrijwel alle WW2 games run and gun zijn, dan houd het inlevingsvermogen snel op natuurlijk :roll:

[EDIT Wessel] Let even op interpunktie en hoofdletters aub[/EDIT]


di dec 19, 2006 12:00 am
Profiel
ewalk

Geregistreerd:
vr sep 30, 2005 1:20 am
Berichten: 209
Woonplaats: Groningen
Bericht 
Speel gewoon WWII online. meest realistisch qua gameplay. Een dynamische frontlijn van honderden kilometers en soms dagen vechten om dorpjes en stadjes en na een week weer terug moeten trekken. Omsingelingstactieken, voorraden onderscheppen 1200x1200km landschap schaal 1 op 2. hondereden mensen tegelijk online, wel een van de moeilijkste games die er zijn etc.


di aug 14, 2007 9:52 pm
Profiel WWW
Avatar gebruiker
John S.

Geregistreerd:
ma dec 20, 2004 11:46 pm
Berichten: 4915
Woonplaats: Landgraaf
Bericht 
Speel voornamelijk CoD (UA en COD2). Verder nog regelamatig MoHAA.
Over twee weken: MoH Airborne...

_________________
Voorheen bekend als: Jumpmaster

There was no glory in the victory of war, only honor to those who fought bravely,
and memories of those who sufferd and died in battle. D.R. Burgett


wo aug 15, 2007 7:55 am
Profiel ICQ
Avatar gebruiker
RainbowRob

Geregistreerd:
di okt 24, 2006 12:34 pm
Berichten: 708
Woonplaats: Maastricht
Bericht 
Rednas schreef:
Vind je het gek dat al die Amerikaanse kindjes denken dat hun leger "de grote bevrijders waren", je ziet ze als een rambo overal op afstormen en met hun sherman tig Tigers neerschieten. Het goede van films als BoB en SPR vind ik wel dat de Duitsers nu ook terugschieten en zich verschuilen als er op hen word geschoten ipv massaal op de MG af te rennen en massaal afgeslacht te worden (denk terug aan '60 films).
Wat ik van BIA3 heb gezien was wel veelbelovend. Daarin word steentje voor steentje Arnhem en omgeving nagemaakt zoals het was.


Even een kleine aanvulling in dit spel speel je de 101st tijdens Market Garden dus in Eindhoven en Omgeving en niet in Arnhem

_________________
Brotherhood, Comradeship, Dedication, Duty, Honor, Country


wo aug 15, 2007 10:50 am
Profiel
Avatar gebruiker
RainbowRob

Geregistreerd:
di okt 24, 2006 12:34 pm
Berichten: 708
Woonplaats: Maastricht
Bericht 
[quote="Stefke"][quote]

Zoals ik begrijp hou je van realisme in spellen, ik neem aan dat je ook wel eens dood gaat? En 5 minuten later ben je weer terug in het spel! Dat is ook niet echt realistisch in iedere oorlog is dood ook echt dood. Dus zou je volgens jou een spel maken en ga je een keer dood dan kun je het spel nooit meer spelen want ja dood is dood!

Ik kan mij geloof ik nog iets herinneren van een van de eerste Brother in Arms spellen. Als je een paar keer op hetzelfde punt was doodgegaan kwam er zoiets in beeld te staan in de trant van War is unfare but a videogame should not be unfair so you can start again. En dat is natuurlijk goed lijkt me. Persoonlijk vind ik dat beter dan wanneer je in cod3 40 keer geraakt wordt je scherm rood aan het worden is van al het bloed en je dan even achter een muurtje gaat zitten en al je wonden genezen. Maar ach het houd natuurlijk wel de snelheid in het spel en daar draait bij die game naast de sfeer toch wel om.

_________________
Brotherhood, Comradeship, Dedication, Duty, Honor, Country


wo aug 15, 2007 10:53 am
Profiel
steunwieler

Geregistreerd:
za apr 17, 2004 6:36 pm
Berichten: 1204
Woonplaats: België,West-Vlaanderen,Tielt
Bericht 
... Insurgency Mod, gratis bij HL2 Source games (je moet SDK Base hebben, krijg je gratis bij bvb DOD: S, CS: S en HL2: DM), superrealistisch.
... America's Army, superrealistisch.

Steuner :wink:


do aug 16, 2007 11:51 am
Profiel
Avatar gebruiker
Wessel

Geregistreerd:
di nov 23, 2004 1:29 pm
Berichten: 970
Woonplaats: Arnhem
Bericht 
Blijf aub bij realisme in WOII spellen!

_________________
"If I never meet you in this life, let me feel the lack; a glance from your eyes, and my life will be yours."


vr aug 17, 2007 10:19 am
Profiel
Avatar gebruiker
John S.

Geregistreerd:
ma dec 20, 2004 11:46 pm
Berichten: 4915
Woonplaats: Landgraaf
Bericht 
Johan:
Citaat:
Met komt van COD 2 werd ik de game goed zat. Alles ging meer richting arcade en de nade indicators


You lost me there.
Zou je dit willen uitleggen (liefst in Jip en Janneke Taal)?
:wink:

_________________
Voorheen bekend als: Jumpmaster

There was no glory in the victory of war, only honor to those who fought bravely,
and memories of those who sufferd and died in battle. D.R. Burgett


vr aug 17, 2007 12:40 pm
Profiel ICQ
steunwieler

Geregistreerd:
za apr 17, 2004 6:36 pm
Berichten: 1204
Woonplaats: België,West-Vlaanderen,Tielt
Bericht 
@ Wessel, sorry maar het zijn toch dé realistische shooters van het moment... Zijn er geen WO2 mods uit die zichzelf ook zo uitten ?
Red Orchestra noem ik niet echt realistisch... Een T-34 die met 2 schoten een Tiger tank frontaal vernietigd, zie ik nog niet echt gebeuren :?


vr aug 17, 2007 12:59 pm
Profiel
ewalk

Geregistreerd:
vr sep 30, 2005 1:20 am
Berichten: 209
Woonplaats: Groningen
Bericht 
steunwieler schreef:
@ Wessel, sorry maar het zijn toch dé realistische shooters van het moment... Zijn er geen WO2 mods uit die zichzelf ook zo uitten ?
Red Orchestra noem ik niet echt realistisch... Een T-34 die met 2 schoten een Tiger tank frontaal vernietigd, zie ik nog niet echt gebeuren :?


Daarom is WWII online veel realistischer. Een uitgebried systeem die precies berekent waar kogels en granaat scherven terechtkomen. Geen hitpointssysteem zoals ind emeeste games.(raak de tank 3 keer en hij ontploft) Je moet de tank echt op zijn zwakke plek raken. ZO is de Tiger natuurlijk machtig maar heeft ook zijn zwaktes dus frontal moet je hem nooit aanvallen maar meer van de flank. Een Pak 36 richt minder schade aan dan een pak 40. Een Flak 36 (88mm) is het meest geduchte wapen van de Duitsers zeer goed gemodelleerd. etc. Je kunt een Churchill op 2km afstand uitschakelen.
Qua vliegtuigen: de stuka's zijn wendbaar maar kunnen niet tippen aan de spits en Hurricane IIc maar de Junker is een gevreesde bommenwerper.

Hieronder een voorbeeld van het schademodel van WWII Online(Battleground Europe) . Een vrij technisch verhaal maar het geeft wel aan dat het een van de realistische schademodellen is in een game.

Ok here's the next installment, I decided to do a Tiger firing on Sherman76 at 1000m, I haven't looked through the log yet but I'd guess all crew dead.

http://killer.playnet.com/damage/Tiger-Sherman76-1.jpg

http://killer.playnet.com/damage/Tiger-Sherman76-2.jpg

http://killer.playnet.com/damage/Tiger-Sherman76-3.jpg

http://killer.playnet.com/damage/Tiger-Sherman76-4.jpg


I'll edit in damage summary in a bit..... You can see impact, spall in yellow, and detonation and shrapnel in red.

The M10 vs Tiger should have detonated like that too.

Damage summary...

ldrivehatch, damage approx 36.758343/hit, hits = 1
rdrivehatch, damage approx 477.422394/hit, hits = 2
gunbarrel, damage approx 0.000000/hit, hits = 1
mantlet, damage approx 17.398636/hit, hits = 1
turretfront, damage approx 17.398636/hit, hits = 1
turrettop, damage approx 6.062866/hit, hits = 1
1cupola, damage approx 6.062866/hit, hits = 1
2cupola, damage approx 6.062866/hit, hits = 1
turretleft, damage approx 6.062866/hit, hits = 1
turretright, damage approx 6.062866/hit, hits = 1
mgun, damage approx 105.485603/hit, hits = 1
topbak, damage approx 20773.946875/hit, hits = 5
drivershatch, damage approx 1546.211304/hit, hits = 2
sideback, damage approx 17.398636/hit, hits = 1
fronthull, damage approx 121336.098214/hit, hits = 14
underarmor, damage approx 15731.456731/hit, hits = 26
upperfront, damage approx 4567.163737/hit, hits = 3
leftbottom, damage approx 6.062866/hit, hits = 1
rightbottom, damage approx 9858.055556/hit, hits = 9
l1, damage approx 0.000000/hit, hits = 1
l2, damage approx 0.000000/hit, hits = 1
r1, damage approx 0.000000/hit, hits = 1
r2, damage approx 0.000000/hit, hits = 1
righttread, damage approx 0.000000/hit, hits = 2
return4, damage approx 0.000000/hit, hits = 1
return5, damage approx 0.000000/hit, hits = 1
strutr 1, damage approx 0.000000/hit, hits = 1
strutr 2, damage approx 0.000000/hit, hits = 1
strutr 3, damage approx 0.000000/hit, hits = 1
strutr 4, damage approx 0.000000/hit, hits = 1
road7, damage approx 0.000000/hit, hits = 1
road8, damage approx 0.000000/hit, hits = 1
road9, damage approx 0.000000/hit, hits = 1
road10, damage approx 0.000000/hit, hits = 1
road11, damage approx 0.000000/hit, hits = 1
driver, damage approx 0.000000/hit, hits = 1
lefttread, damage approx 0.000000/hit, hits = 1
return1, damage approx 0.000000/hit, hits = 1
return2, damage approx 0.000000/hit, hits = 1
strutl 1, damage approx 0.000000/hit, hits = 1
strutl 2, damage approx 0.000000/hit, hits = 1
strutl 3, damage approx 0.000000/hit, hits = 1
strutl 4, damage approx 0.000000/hit, hits = 1
road1, damage approx 0.000000/hit, hits = 1
road2, damage approx 0.000000/hit, hits = 1
road3, damage approx 0.000000/hit, hits = 1
road4, damage approx 0.000000/hit, hits = 1
drivel, damage approx 0.000000/hit, hits = 1
firewall, damage approx 34675.378906/hit, hits = 4
driverhead_1, damage approx 36.758343/hit, hits = 1
driverarms_1, damage approx 105.485603/hit, hits = 1
drivertorso_1, damage approx 65.663185/hit, hits = 1
driverlegs_1, damage approx 393.751862/hit, hits = 2
loaderlegs, damage approx 10498.641602/hit, hits = 4
loaderhead, damage approx 65.663185/hit, hits = 1
loadertorso, damage approx 17744.500000/hit, hits = 5
loaderarms, damage approx 105.485603/hit, hits = 1
75ammo2, damage approx 36.758343/hit, hits = 1
30calammo, damage approx 36.758343/hit, hits = 1
75ammo3, damage approx 13998.188802/hit, hits = 3
transmission, damage approx 18687.302778/hit, hits = 45
commtorso, damage approx 0.000000/hit, hits = 1
commarms, damage approx 0.000000/hit, hits = 1
commhead, damage approx 0.000000/hit, hits = 1
commlegs, damage approx 0.000000/hit, hits = 1
gunnerlegs, damage approx 0.000000/hit, hits = 1
gunnerhead, damage approx 0.000000/hit, hits = 1
gunnerarms, damage approx 0.000000/hit, hits = 1
gunnertorso, damage approx 0.000000/hit, hits = 1
75ammo1, damage approx 36.758343/hit, hits = 1

It would appear the loader got painted on the turret walls.

Dit betekent dus dat de APgranaat die je afvuurt of door de tank heen vliegt zonder shcade aan te richten of inderdaad schade aanricht op een zodanige manier dat bijna alle bemanningsleden van de tank dood zijn.


vr aug 17, 2007 2:19 pm
Profiel WWW
Avatar gebruiker
RainbowRob

Geregistreerd:
di okt 24, 2006 12:34 pm
Berichten: 708
Woonplaats: Maastricht
Bericht 
Ik heb net de demo van de nieuwe medal of honour gedownload. Het begint echt goed in het vliegtuig tijdens Husky. Je kunt eruit springen en zelf bepalen waar je gaat landen. Dat ziet er erg realistisch uit. Vervolgens begint het knalwerk en dat is dan toch minder. Op een gegeven moment in de demo sta ik op het dak van een huis en staan een Duitser en een Amerikaan tegenover elkaar met het geweer op elkaar gericht maar ze doen niks en dan lopen ze in elkaar en verdwijnen ze. Dat zag er echt raar uit en zal hoop ik gewoon een plaatselijk foutje zijn geweest dat niet in het echte spel zal zitten.

_________________
Brotherhood, Comradeship, Dedication, Duty, Honor, Country


zo aug 26, 2007 12:38 pm
Profiel
Avatar gebruiker
John S.

Geregistreerd:
ma dec 20, 2004 11:46 pm
Berichten: 4915
Woonplaats: Landgraaf
Bericht 
Tja, het blijft een demo hé? :wink:

_________________
Voorheen bekend als: Jumpmaster

There was no glory in the victory of war, only honor to those who fought bravely,
and memories of those who sufferd and died in battle. D.R. Burgett


ma aug 27, 2007 8:15 am
Profiel ICQ
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group