Het is nu do jun 21, 2018 4:38 am

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Bordspelen WOII 
Auteur Bericht
Mario

Bericht Bordspelen WOII
Weet iemand of en waar die nog verkocht worden (on line zou nog beter zijn) ?

Ettelijke jaren geleden heb ik er zo een hele hoop in een winkel gezien, maar die winkel is al lang gesloten.

do okt 11, 2007 9:08 am
Profiel
Siggy

Bericht 
Dat hangt er sterk vanaf wat je zoekt. Zoek je oude Avalon Hill uitgaves? Zoek je (versies van ) Axis and Allies? Zoek je memoir '44?

Voor het modernere spul (axis and allies/memoir '44) kun je terecht bij de diverse spellenspeciaalzaken die in Nederland in elk geval in elke grote stad wel zo'n beetje te vinden zijn. Ze zijn ook te vinden op spellenbeurzen zoals bijvoorbeeld het Spellenspektakel, Ducosimconventies en wat er al niet op dit gebied georganiseerd wordt.

Voor de oudere Avalon hill uitgaves kun je terecht op de bovengenoemde beurzen (je hebt wel wat geluk nodig...) of op internet.

vr okt 12, 2007 12:49 pm
Profiel
Mario

Bericht 
Ik weet eigenlijk helemaal niet van welke fabrikant ze waren, maar het ging zeker niet om Axis and Allies.

Wat ik gezien heb waren bordspelen per veldslag, onder andere een over de slag om Charkow in '43 (het enige dat me nog duidelijk voor de geest staat). En ik vroeg me af of dergelijke spellen nog verkrijgbaar zijn.

vr okt 12, 2007 2:04 pm
Profiel
muncio

Bericht 
Ik heb Colditz nog ergens liggen.
Is van Clipper

vr okt 12, 2007 11:17 pm
Profiel WWW
Siggy

Bericht 
Mario schreef:
Ik weet eigenlijk helemaal niet van welke fabrikant ze waren, maar het ging zeker niet om Axis and Allies.

Wat ik gezien heb waren bordspelen per veldslag, onder andere een over de slag om Charkow in '43 (het enige dat me nog duidelijk voor de geest staat). En ik vroeg me af of dergelijke spellen nog verkrijgbaar zijn.

Tja, dat kan van alles geweest zijn, variƫrend van bekende titels als (advanced) Squad leader of Panzerblitz tot wat meer obscure titels.

Dit soort spellen zijn echt nog wel te krijgen als je dat echt wilt, maar je zult wel moeten zoeken. Er zijn talloze wargames verschenen van allerlei uitgevers waarvan vele ondertussen niet meer bestaan. Kijk eens hier of je iets kan vinden.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_board_wargames

zo okt 14, 2007 1:50 pm
Profiel
Siggy

Bericht 
Oh, trouwens: misschien is deze site ook nog leuk. Zijn ook nog wat gratis "print and play" wargames te vinden.

http://www.grognard.com/

of deze: kijk vooral onderaan bij de links...

http://en.wikipedia.org/wiki/Wargaming

zo okt 14, 2007 2:02 pm
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ]