Het is nu ma jun 18, 2018 10:41 pm

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vragen, oplossingen, tips e.d. voor het spelen van games 
Auteur Bericht
Moderator
Pieter F

Bericht Vragen, oplossingen, tips e.d. voor het spelen van games
Ik kon geen geschikt topic vinden waarin ik mijn vraag kwijt kon, dus heb ik een nieuw topic geopend, wat dan ook gelijk door iedereen gebruikt kan worden die ergens in een game niet verder komt of op problemen stuit, in de hoop dat een andere forumgebruiker je verder kan helpen.

Vermeld wel even:
- Naam van de game
- Level
- Probleem
- Evt. console

ma dec 10, 2007 6:34 pm
Profiel WWW
Moderator
Pieter F

Bericht 
Ik bijt gelijk het spits af. Bij het spelen van MOH Frontline (op de PS2) kom ik, ondanks verwoede pogingen, bij het level 'Arnhem Knights' niet langs de 2e tank. Heeft er iemand een goede tip voor mij? (schuilplaats, wapen, strategie of iets dergelijks)

ma dec 10, 2007 6:37 pm
Profiel WWW
Tiger Wittmann

Bericht 
Het is al "lang" geleden dat ik het spel gespeeld heb en op m'n herrinnering afgaande is dat de laatste tank, verbeter me als ik het bij het verkeerde eind heb. De opdracht hiervoor moet in ieder geval; "Kill the panzerschreckteam" zijn, als ik me het goed herinner.

Maar goed, als je door dat gat in de muur bent gekropen nadat je het panzerschreckteam gedood hebt, kom je inderdaad bij een tank uit die lastig te slopen uit en als dat niet erg genoeg is, blijven er maar Duitsers aankomen. Maar niet getreurd er zijn twee (bijna suicidale) manieren om 'm uit te schakelen.

1. Als je uit dat gat komt waar je net het panzerschreckteam "neergelegd" hebt en je gaat naar links het steegje door, heb aan de overkant van de kruisende straat een huis met een soort overkapping(spelers weten wat ik bedoel, ik weet niet hoe je het anders moet noemen), ren daar naar binnen en kijk om 't hoekje. Er komen gelijk al Duitsers aanrennen, probeer deze zo snel mogelijk neer te maaien en zorg dat de Duitsers weg blijven bij het MG. Ren dan zo snel mogelijk naar voren(richting tank) en duik naar rechts achter het gebouwtje. Dat gebouwtje kun je als dekking gebruiken en je kunt de tank met granaten en panzerschreck bekogelen naar hartelust (terwijl die z'n rondjes draait). Maar pas op! Er duiken ook nog een aantal Duitsers op.

2. Eigenlijk hetzelfde maar ipv voor dekking te springen achter het gebouwtje, kun je ook helemaal naar het MG rennen en vandaar uit de tank inpeperen met MG-vuur(het is niet realistisch om zo een tank uit te schakelen, maar ja, het helpt hier wel).

Ik hoop dat 't helpt, in ieder geval zo deed ik het altijd.

ma dec 10, 2007 8:55 pm
Profiel
Moderator
Pieter F

Bericht 
Oke, hartelijk dank voor de tips! :)

Zelf loop ik na het uitschakelen van het panzerschrenkteam vaak nog even terug om mijn 'health' weer een beetje aan te vullen en als ik dan uit de steeg kom is het leed vaak al geleden en zijn je Britse strijdmakkers al gesneuveld.

De keren dat ik direct doorging stonden zij steeds in de weg waardoor vuren op de MG niet mogelijk was zonder hen te raken, maar ik zal het na deze tip nogmaals proberen! En wat betreft tanks uitschakelen met een MG, het is allesbehalve realistisch, maar ach.. het is tenslotte een spel. :wink:

di dec 11, 2007 9:00 am
Profiel WWW
lars40/45

Bericht 
Ik ben nog een ouderwetse liefhebber van Sudden Strike 2.
Het spel geeft geen probleem onder Windows XP, maar toen ik het op een vrij nieuwe PC met een VISTA versie probeerde te installeren bleek het geluid niet door te komen.
Weet iemand hier een oplossing voor ?

wo maart 26, 2008 2:09 pm
Profiel
Marcoo

Bericht 
Ik ben bang dat dat niet zomaar op te lossen is Lars. Vista is momenteel nog geen goed systeem. veel software (ook spellen) draaien niet (goed) en hebben compatibiliteitsproblemen (3xwoordwaarde :lol: ).

het beste is (volgens mij) om Vista eraf te gooien en lekker door te gaan met XP.

wo maart 26, 2008 3:49 pm
Profiel
-Spitfire-

Bericht 
lars40/45 schreef:
Ik ben nog een ouderwetse liefhebber van Sudden Strike 2.
Het spel geeft geen probleem onder Windows XP, maar toen ik het op een vrij nieuwe PC met een VISTA versie probeerde te installeren bleek het geluid niet door te komen.
Weet iemand hier een oplossing voor ?

Lars probeer eens het volgende:
Rechtermuis klik op pictogram -> eigenschappen -> compatibiliteit -> Selecteer dan Windows XP (Service Pack 2).
Misschien dat het werkt!

wo maart 26, 2008 4:23 pm
Profiel WWW
lars40/45

Bericht 
Heren, bedankt voor de reacties. :wink:

De compabiliteitsmodus probeer ik altijd als eerste maar ook dat werkt hier niet.
Oude software werkt nu eenmaal slecht onder Vista. :(
Met soms toch weer een opmerkelijke meevaller voor bepaalde software, het blijft gokken en gewoon uitproberen.
Gelukkig gebruik ik mijn oude pc uit 1999 met XP nog als backup en leuk voor de kids, kan ik daar ook nog wel eens een rondje Sudden Strike doen.

wo maart 26, 2008 9:19 pm
Profiel
John S.

Bericht 
Citaat:
Oude software werkt nu eenmaal slecht onder Vista.

Klopt Lars. Ik ben ook weer terug bij het oude-vertrouwde XP.
Gewoon zonder zorgen mijn COD en MOH-spellen spelen (alhoewel ik met MOH eigenlijk niet zo veel prblemen had..).

There was no glory in the victory of war, only honor to those who fought bravely,
and memories of those who sufferd and died in battle. D.R. Burgett

wo maart 26, 2008 10:49 pm
Profiel ICQ
Frank M

Bericht 
97Th Division schreef:
Goedemorgen,

Ik heb sinds vorige week een nieuwe pc aangeschaft met het geweldige vista erop...in ieder geval ik had Axis & Allies geinstalleerd en ik heb nu soms dat als ik een map speel dat hij dan na een tijdje vast blijft hangen.
Het gekke is dat als ik met een map begin te spelen en ik save meteen dat hij dan niet blijft vasthangen ( in de campaign mode tot nu toe, in world war 2 mode wel gisteravond )

Nu vraag ik me toch af of er misschien een patch is die het mogelijk maakt om Axis & Allies zonder problemen op vista te draaien of andere mogelijkheden ? Ik heb ook al geprobeerd via de configuratie hem te laten draaien op de mode van XP maar het probleem blijft zich voordoen.

Mvg

Robin

Avatar: mijn huis met op de voorgrond gevangenen uit kamp Erika.

zo maart 30, 2008 1:23 pm
Profiel WWW
John S.

Bericht 
Citaat:
Nu vraag ik me toch af of er misschien een patch is die het mogelijk maakt om Axis & Allies zonder problemen op vista te draaien of andere mogelijkheden ? Ik heb ook al geprobeerd via de configuratie hem te laten draaien op de mode van XP maar het probleem blijft zich voordoen.

Helaas Robin, die patch is er nog niet. Microsoft had gehoopt dat met de eerste Windows ServicePack Vista een hoop van deze prooblemen opgelost zouden zijn.
We zullen dit eigenlijk nog moeten afwachten.....

Ik vond dit op internet:

Officiële data voor Vista SP1 en XP SP3
Door Sander op February 6th, 2008

Nadat je wellicht de teleurstelling te boven bent gekomen dat de Nederlandstalige versie van Windows Vista Service Pack 1 nog wel even op zich laat wachten, is het nu tijd voor een meer concrete datum. Uiteraard kijk ik ook even naar Service Pack 3 voor Windows XP.

De Service Packs voor Windows Vista en Windows XP komen in verschillende ‘waves’. Dit houdt in dat Microsoft de downloadservers en vertaalpersoneel een beetje probeert te sparen door niet te hard vast te houden aan de localisatie (lees: vertaling) van de Service Packs. Volgens de procedure komen de gelocaliseerde versies normaal gesproken 14 dagen na de Engelstalige, Franstalige, Duitstalige en Spaanstalige versies uit.

Windows Vista Service Pack 1

In het geval van het eerste Service Pack voor Windows Vista zien we dat de Engelstalige, Franstalige, Duitstalige en Spaanstalige versie afgelopen maandag RTM is gegaan, maar nog niet is vrijgegeven. Dit gebeurt op 18 of 19 februari pas in verband met driver problemen. Vanaf die datum is het pakket te downloaden voor TechNet subscribers, MSDN subscribers en de officiële Beta testers. Via Windows Update wordt vanaf half maart een begin gemaakt met de distributie van dit kernelveranderende Service Pack.

De gelocaliseerde versies, waaronder ook de Nederlandstalige versie valt, worden verwacht op 28 april en zullen kort daarna via Windows Update worden verspreid. We spreken dan over begin mei.

There was no glory in the victory of war, only honor to those who fought bravely,
and memories of those who sufferd and died in battle. D.R. Burgett

zo maart 30, 2008 2:15 pm
Profiel ICQ
97Th Division

Bericht 
@ John S

Bedankt voor je uitleg, dat wordt dan maar even wachten...

zo maart 30, 2008 2:35 pm
Profiel
Wessel

Bericht 
Mensen die nog de keuze hebben zou ik sowieso willen adviseren niet Vista te draaien voor er een service pack uit is. Sowieso is het installeren van een eerste versie van een besturingssysteem vragen om problemen.

Helaas werkt DirectX 10 niet onder XP (iets wat makkelijk zou kunnen maar Microsoft vertikt het om het te doen) dus we zullen hoe dan ook een keer moeten overstappen als je DX10 ondersteuning wilt.

zo maart 30, 2008 3:56 pm
Profiel
Mario

Bericht IL2 Forgotten Battles
Een tijd geleden hebben we een computerprobleem gehad en na herstelling door de winkel bleek dat alles verdwenen was. Niet leuk.
Een bijkomend probleem is dat IL2 Forgotten Battles niet meer geïnstalleerd raakt.

Het gebeurt er ? Eigenlijk niets : eerst verschijnt het venstertje waar je 'installeren' kunt kiezen en eens je dat doet, verschijnt het volgende met 'initialiseren installatie' of 'preparing to install' en dat is het zowat en blijft alles steken.
Pacific Fighters raakte wel probleemloos opnieuw geïnstalleerd.

Ons OS is Windows XP.

Iemand bekend met dit probleem ?

ma mei 19, 2008 8:25 am
Profiel
Cossack

Bericht Re: IL2 Forgotten Battles
Mario schreef:
Een tijd geleden hebben we een computerprobleem gehad en na herstelling door de winkel bleek dat alles verdwenen was. Niet leuk.
Een bijkomend probleem is dat IL2 Forgotten Battles niet meer geïnstalleerd raakt.

Het gebeurt er ? Eigenlijk niets : eerst verschijnt het venstertje waar je 'installeren' kunt kiezen en eens je dat doet, verschijnt het volgende met 'initialiseren installatie' of 'preparing to install' en dat is het zowat en blijft alles steken.
Pacific Fighters raakte wel probleemloos opnieuw geïnstalleerd.

Ons OS is Windows XP.

Iemand bekend met dit probleem ?

Gooi je IL2 map weg en schoon daarna je register op. (met ccleaner ofzo)
Waarschijnlijk lukt het dan wel.

di mei 20, 2008 6:57 pm
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende