Het is nu do maart 28, 2024 11:47 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 
gevechten rondom Koningsbosch, Zuid-Limburg 
Auteur Bericht
Dennis
Bericht gevechten rondom Koningsbosch, Zuid-Limburg
Hoi allemaal.
Ik sprak laatst iemand en die vertelde mij dat er tijdens de oorlog behoorlijk gevochten is rondom de plaats Koningsbosch.
Nu vroeg ik mij af of iemand daar meer info over heeft, wil er toch nu eens meer over weten.
Alvast bedankt.

Dennis


ma maart 28, 2011 5:58 pm
Dennis
Bericht 
Op een ander forum werd mij verteld dat de strijd om Koningsbosch tijdens Operatie Blackcock plaatsvond.
Nu ben ik wel rond aan het neuzen en er bestaat ook een boek over deze strijd, ik citeer: Het boek "With the Jocks" van Peter White is hiervoor zeer aan te raden. Hij was platoonleader in 4th KOSB en heeft zijn ervaringen op papier gezet

Op het internet zelf is ook hier niet zoveel van te vinden, wel met dank aan het forum Nederlands limburg tijdens de 2e wereldoorlog kwam ik op deze link:
http://www.american-divisions.com/doc.a ... genumber=0
Toch hoopte ik hier meer info over te vinden.
Alvast bedankt.
Dennis


di maart 29, 2011 9:01 am
Pieter F
Bericht 
Laat dat nou net de website van de projectleider van dit forum zijn. :wink:

Daarnaast heb je misschien iets aan dit boek: http://www.go2war2.nl/artikel/1952/Batt ... iangle.htm


di maart 29, 2011 2:29 pm
Dennis
Bericht 
hartelijk bedankt Pieter


di maart 29, 2011 4:35 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group