Het is nu wo apr 24, 2024 10:01 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Franse onderscheiding 
Auteur Bericht
Antwerp X
Bericht 
Ik hoop voor je dat het geen onofficiële onderscheiding is van bijvoorbeeld één of andere vrouwengilde, dan zou je nog lang kunnen zoeken :D


do okt 14, 2004 3:26 pm
Hans
Bericht 
Ben, bedankt voor de medewerking. Dus geen Franse, maar een Franstalig Zwitserse onderscheiding. Overigens, PTSS staat voor Post Traumatisch Stress Syndroom.


do okt 14, 2004 4:59 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11910
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Eh Hans, volgens mij is het een Franse medaille voor vluchtelingen in Zwitserland. Voor zover ik weet heeft Zwitserland als strikt neutraal land namelijk nooit enige medaille of penning gemaakt naar aanleiding van welk gewapend conflict dan ook.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


do okt 14, 2004 5:08 pm
Profiel WWW
Hans
Bericht 
Juist Wilco, we zijn er uit nu, maar op zich stelt deze medaille dus weinig voor.


do okt 14, 2004 5:11 pm
dvdhoven
Bericht 
Een uitermate en interessante discussie.
Voor iemand, die zo goed als niets van onderscheidingen afweet, is dit zeer boeiende lectuur.
Overigens wordt arme Anja wel keihard getypeerd door mijnheer Meersschaert. Pfoe.

Maar is het teveel gevraagd om nog aan te geven wat die andere medailles nu eigenlijk voorstellen? Bij voorbaat dank.


do okt 14, 2004 8:17 pm
Hans
Bericht 
Nee hoor Dick. Bovenste rij en van links naar rechts :

MBE - Member of the British Empire (Grote onderscheiding links) .
Zwitsere onderscheiding.
Volgens mij Britse vriendschapsmedaille.

Onderste rij :
Britse War Medal.
Britse 1939-1945 Star.


do okt 14, 2004 8:24 pm
dvdhoven
Bericht 
:) Now we are cooking! Bedankt Hans.


do okt 14, 2004 8:31 pm
Hans
Bericht 
Zoals je wellicht weet Dick, ben ik al maanden bezig met het dossier 'Anja Leijssen'. Ik heb vele bezoeken aan haar gebracht, vele internationale brieven geschreven en ik ben veel op onderzoek geweest.

Mijn eerste bezoek aan Anja was er een van bewondering en adoratie, tenslotte, je komt niet snel in contact met een George Cross ontvangster. Naarmate de maanden, en mijn bijbehorend onderzoek, vorderen kwam ik er vrij snel achter dat bepaalde zaken niet klopten. Niet alleen wat betreft haar onderscheidingen, maar ook wat betreft haar oorlogsverleden. En hier is juist enorm veel tijd in gaan zitten. Je kunt wel van alles beweren dat iets niet klopt, maar je moet dit ook kunnen onderbouwen.

Anja is voor mij niet veranderd als persoon hoor, we hebben nog steeds wekelijks contact met elkaar. Hoewel dit enorm veel tijd heeft gekost, zou ik het morgen precies weer zo doen. Ik heb er echt geen seconde spijt van gehad, en het is echt niet mijn intentie geweest om Anja nationaal aan de schandpaal te nagelen. We zijn in ieder geval volop bezig met een passende oplossing.


do okt 14, 2004 8:32 pm
dvdhoven
Bericht 
Hans,

Ik heb de hele discussie gevolgd. Maar verder weinig toe te voegen.
Zeer persoonlijk zou ik zeggen laat zitten die handel oftewel laat haar haar gang gaan. Met die paar jaar, die ze nog te gaan heeft, haar nog eens die medailles te ontzeggen, hmm, niet echt menselijk, zeker niet in een geval van PTSS.
Maar dat zullen die oude heren met al dat blik op hun borst wel niet willen, die willen bloed aan de paal.


do okt 14, 2004 8:38 pm
Hans
Bericht 
Nee Dick, maar dat is mijn hele intentie ook niet. Probleem is dat er enkele artikelen over Anja zijn verschenen, waarop reacties zijn binnengekomen, waaronder een van mij betreffende haar George Cross. Daar heb ik me in eerste instantie in vast gebeten, maar door de vriendschap die ik kreeg met Anja, werd ik gebombardeerd tot tussen- en vertrouwenspersoon. Alle telefoontjes, brieven en ga zo maar even door die bij Anja binnenkwamen, werden naar mij doorverwezen.

Mijn zegen heeft ze ook hoor David, maar er zullen toch enkele handelingen/correcties moeten gaan plaatsvinden. Denk hierbij b.v. aan rectificaties, het verwijderen van 'GC en Legion d'Honneur' achter haar naam, het inlichten van de Britse eenheden en ga zo maar even door. En juist dit gedeelte probeer ik zo gepast als mogelijk te doen.


Laatst bijgewerkt door Hans op do okt 14, 2004 9:02 pm, in totaal 1 keer bewerkt.



do okt 14, 2004 8:46 pm
dvdhoven
Bericht 
Hans,

Voor mij wordt het bedtijd, maar voor jou toch nog niet. Mijn voornaam begint ook met D, maar daar houdt het mee op :mrgreen:

Goed, veel sterkte en wijsheid bij deze delicate klus. Ik ben niet jaloers.


do okt 14, 2004 8:50 pm
Hans
Bericht 
Dick, mijn oprechte excuses en ik heb het direct aangepast. Het wordt voor mij misschien ook wel bedtijd.......


do okt 14, 2004 9:03 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 24 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group