Het is nu wo apr 17, 2024 12:32 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 
Nederlandse medailles kopen en verkopen? 
Auteur Bericht
Roel R
Bericht Nederlandse medailles kopen en verkopen?
Is het illegaal om Nederlandse medailles te kopen als verzamel item?


zo jan 30, 2005 1:25 am
Jesper
Bericht 
Waarom zou het illegaal zijn? Misschien dat het illegaal is om ze te dragen, maar volgens mij is er geen wet die de verkoop van medailles (nl. of niet) verbiedt. Op welke gronden zou dit immers zo moeten zijn?


zo jan 30, 2005 3:17 am
Roel R
Bericht 
Wel, ik koop ze al enkele jaren als ik ze tegenkom. Ik weet 100% zeker dat dragen illegaal is. Pas kwam ik iemand tegen die overtuigd is dat het verhandelen illegaal is. Volgens hem zijn namelijk alle medailles eigendom van de staat. Zelfs als de familie ze gekocht heeft ?


zo jan 30, 2005 10:52 am
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11906
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Nederlandse uitgereikte Orden die niet zijn aangeschaft door de eigenaar of familie, blijven ten alle tijde eigendom van de NEderlandse Staat. DIt geldt alleen voor Orden.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


zo jan 30, 2005 11:54 am
Profiel WWW
Roel R
Bericht 
Dankje Wilco, het is me duidelijk!


zo jan 30, 2005 11:58 am
Ton Heerschop
Bericht 
Wilco heeft 100% gelijk!!!! Ik heb zelf vijf door de Nederlandse staat erkende eretekens. Leuk voor het nageslacht!! Maar ze gaan retour koninig(in) zodra ik het tijdelijke voor het eeuwige verwissel, ik hoop dat dat nog lang zal duren!!!! Voor de info het gaat om de eretekens marsbekwaamheid (vierdaagse) Twaalf jaar trouwe dienst, uitzending VN bonsie, uitzending Navo Bosnie en Nederlandse herinnerings medaile nato. Geen WO II zaken maar de regels zijn hetzelfde


vr feb 18, 2005 1:21 am
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11906
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Klopt niet helamaal Ton,
Je streven vind ik zeer bewonderenswaardig, maar alleen direct door de Nederlandse Koningin uitgereikte eretekens ( de Nederlandse Orden) vallen onder het regiem dat je ze alleen maar in bruikleen hebt. Buiten dat kunnen Nederlandse Orden wel degelijk in definitief bezit komen, ook van nabestaanden. Je kan ze nl via een bepaalde regeling definitief in bezit houden van de familie.

De onderscheidingen die jij noemt vallen voor zover ik weet niet onder dat regiem. Zeker de eerste niet, het vierdaagsekruis komt nl van de Vierdaagseorganisatie zelf en niet van de overheid. Voor zover ik weet hoeven de overigen niet terug worden gegeven. Dit geld alleen voor Nederlandse Orden.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


vr feb 18, 2005 9:36 am
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group