Het is nu do maart 28, 2024 10:03 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 
Opmerkingen, aanvullingen Medailles Prins Bernhard, 
Auteur Bericht
Roel R
Bericht Opmerkingen, aanvullingen Medailles Prins Bernhard,
http://www.ww2awards.com/person/430
http://www.go2war2.nl/artikel/1072/6

Aanvulling voor deze twee pagina's. Volgens Henny Meijer in Het Vliegerkruis mocht de Prins de volgende onderscheidingen dragen:

Militaire Willems-Orde
Vliegerkruis
Oorlogsherinneringkruis met gesp Nederland Mei 1940, Krijg te land 1940 - 1945
Verzetsherdenkingskruis
Gouden Bondskruis van de bond van Nederlandse Oorlogs en Dienstslachtoffers
Grootkruis in de Orde van de Ster van Joegoslavië
Officierskruis van het Legioen van Verdienste van de VS
Bronzen ster van de VS
Oorlogskruis 1939 - 1945 met palm van Frankrijk
Oorlogskruis 1940 met palm van België
Oorlogskruis 1940 - 1945 van Griekenland
Oorlogskruis 1940 - 1945 van Luxemburg
Oorlogskruis 1939 van Tsjecho - Slowakije
Abdon Calderon 1ste klasse in goud van Ecuador
Kruis van de Luchtvaart 1ste klasse van Peru
Medaille de l'Aeronautique van Frankrijk
France and Germany star van GB
Defence Medal van GB
Victory Medal van de VS
Kroningsmedaille King George VI en Queen Elisabeth van GB
Huwelijksmedaille van Prins Jean en Prinses Josephine Charlotte van Luxemburg
Kroningsmedaille van Elisabeth II van Engeland
Medaille van de Koninklijke Vereniging voor Luchtvaart in goud
Order of the Bath GB
Orde van de Nederlandse Leeuw
Orde van de Gouden Leeuw van Nassau
Huisorde van Oranje
Verguld Zilveren Kruis 1866 voor langdurige eervolle dienst als officier
Huwelijksmedaille 1937
Inhuldigingsmedaille 1948
Herinneringsmedaille 25 jarig huwelijk 1962
Huwelijksmedaille 1966
Inhuldigingsmedaille 1980
Johannitor Orde in Nederland
Verdienste kruis Nederlandse Rode Kruis
Medaille voor bijzondere verdienste van de Koninklijke vereniging Onze Luchtmacht
Kruis van de Koninklijke Vereniging van reserve officieren voor militaire prestatietocht

Hiernaast de Wings van:

Command Pilot USAF
Australie
Colombia
Finland
Mexico
Polen
Joegoslavie
Uruguay
Chili
Nederlands Indie
Thailand
Belgie
Navigator USAF
Brazilië
Indonesie
Nieuw Zeeland
Roemenië
West Duitsland
Ehtiopie
Chili marine
Venezuela
Aviator Us navy
Peru
Italie
Paraguay
Turkije
Zuid Afrika
Iran
Uruguay Marine
Roemenië
Ecuador
Engeland
Frankrijk


za feb 26, 2005 7:10 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Leuk, maar dit zijn al zijn onderscheidingen, op www.ww2awards.com worden alleen zijn Wo2 ondershcieidngen behandeld. Ook Go2War2 gaat wat dat betreft vooral in op zijn rol in Wo2.
Alle andere onderscheidingen zijn in die context niet van belang.
Overigens kan iedereen voor de website www.ww2awards.com op die site zelf aanvullingen aanmelden door daar deze in te voeren. Ze worden dan nagekeken op Wo2 gehalte en daarna aangevuld.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


za feb 26, 2005 8:41 pm
Profiel WWW
Roel R
Bericht 
Het is gebruikelijk in de Faleristiek om zo compleet mogelijk te zijn bij de gekregen onderscheidingen van een persoon. Niet alle medailles van een persoon zijn medailles ontstaan tijdens woII, maar wel vaak verkregen voor daden tijdens woII.

Daarnaast, voortbordurend op je opmerking "Ook Go2War2 gaat wat dat betreft vooral in op zijn rol in Wo2", waarom dan wel de biografie van een persoon pre 39 en na 45 behandelen?

Op ww2awards worden ook de Nederlandse Ridder Orden genoemd, geen Orden ingesteld voor ww2.


za feb 26, 2005 9:11 pm
IA002
Bericht 
Herinneringsmedaille 25 jarig huwelijk 1962 ... dat zal wel een hele pijnlijke zijn geweest met al die buiten echtelijke kinderen...

Huwelijksmedaille 1937... Huwelijksmedaille 1966!... Was hij dan gescheiden!
Overigens vraag ik me dan af: wat moet je doen om een huwelijksmedaille te krijgen? :mrgreen:

mbt. de Wings:- hebben we het nu over dat gene wat hij heeft gekregen (officieel toegekend), dat wat hij 'kado' kreeg, of was hij heeft verzameld :idea:


Ik zag dat de avond-4-daagse er niet bij zitten! Die heb ik wel (daar moet je wat voor doen) :mrgreen:

En van uit zijn jeugd ?


za feb 26, 2005 10:12 pm
Roel R
Bericht 
Pietje schreef:
Herinneringsmedaille 25 jarig huwelijk 1962 ... dat zal wel een hele pijnlijke zijn geweest met al die buiten echtelijke kinderen...

Huwelijksmedaille 1937... Huwelijksmedaille 1966!... Was hij dan gescheiden!
Overigens vraag ik me dan af: wat moet je doen om een huwelijksmedaille te krijgen? :mrgreen:


Aanwezig zijn bij een huwelijk. Als gast of als medewerker.

Citaat:
mbt. de Wings:- hebben we het nu over dat gene wat hij heeft gekregen (officieel toegekend), dat wat hij 'kado' kreeg, of was hij heeft verzameld :idea:


Volgens Meijer en Vis zijn dit wings die hij verdiend heeft met echt vliegen.

Citaat:
Ik zag dat de avond-4-daagse er niet bij zitten! Die heb ik wel (daar moet je wat voor doen) :mrgreen:

En van uit zijn jeugd ?


Ik weet niet of Bernhard nog meer medailles mocht dragen als dit. Ik weet dat zijn huis voor de oorlog ook onderscheidingen had.


za feb 26, 2005 10:32 pm
IA002
Bericht 
Ik ben ook een aantal keer op een huwelijk geweest..... en ik heb een keer met de KLM, British Airways, Air France, Martinair, Air Holland en nog een aantal andere gevlogen.... geen medaille gehad... Maar in die kringen hecht men misschien meer waarde aan onbelangrijke-nietszeggende 'kado's'....

Ik zag ook dat hij Uruguay en Chili op zijn lijstje had... Zijn dat niet 'foute' landen? Zie dat hij zelfs daar is geweest om te vissen (Uruguay Marine)..
Roemenië...? Wanneer kado gekregen?

Hij is ook wel erg vaak Ingehuldigingd.... Waarom was dat allemaal?

Moet er hartelijk om lachen, ...Huisorde van Oranje .... Ik heb net ook de Huissorde gekregen van mijn eigen vrouw, wegens verdienste (voor het juist vullen van de vaatwasser) gezien haar afkomst kreeg ik die van Suriname en India er gelijk bij! :mrgreen:


za feb 26, 2005 10:41 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Awards is geen falistieke website maar een WO2 website en ded ridderorden gaat het voor wat betreft de personen om reidderorden die verkregen zijn in veband met Wo2. Dat is het doel van de website nl.
Het artikel op Go2War2 heb ik niet geschreven, dus daar kan ik niets over zeggen maar het gaat daat om biografieen die een beeld van de persoon schetsen.

De awardssite is een site die bij iedere persoon alleen aangeeft welke onderscheidingen er in, tijdens, vanwege enz activiteiten in Wo2 zijn verkregen. Dat is nl het doel van die website.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


zo feb 27, 2005 6:17 pm
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group