Het is nu vr apr 19, 2024 6:07 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Ridderkruis vraagje 
Auteur Bericht
John S.
Bericht 
Inderdaad, hij was een goede piloot, die met zijn toch ietwat trage Stuka heel wat successen geboekt heeft. Verder was het maar een rare vent.......


wo nov 09, 2005 3:29 pm
Sbf.Koch
Bericht 
Gustav schreef:
Rudel was een Stuka-Ass met ruim 500 uitgeschakelde Russische tanks op zijn conto.


Hij was een wát?? 8)

Rare vent, och... overtuigd Nazi, eigenwijs, ijdel en arrogant. Maar ook moedig, een patriot en een uitstekend vlieger.


do nov 10, 2005 6:47 am
Harro
Bericht 
Ass is Duits voor aas.


do nov 10, 2005 8:19 am
John S.
Bericht 
Herr Koch, lernen Sie bitte Deutsch.... :D


do nov 10, 2005 3:42 pm
Wiking Ruf
Bericht 
Rudel was toch ook één van de leidende kopstukken van de Odessa-organisatie met o.a. Skorzeny?

Odessa = Organisation der ehemaligen SS-Angehörigen

"The Organization of Former SS-Members" was an alleged Nazi-German fugitive network set up towards the end of World War II by a group of SS officers. With alleged ties to Argentina, Egypt, Germany, Italy, Switzerland, and the Vatican, ODESSA ostensibly operated out of Buenos Aires and helped Adolf Eichmann, Josef Mengele, Erich Priebke and many other war criminals find refuge in Latin America and the Middle East.

SS-Obersturmbannführer Otto Skorzeny and Sturmbannführer Alfred Naujocks were both believed to have been active in this organization, but these suppositions have never been proved. Similarly, General Reinhard Gehlen's entire intelligence organisation that was employed and protected by US intelligence within a few months of the end of the war (and which subsequently became an important part of NATO intelligence in eastern Europe), came under suspicion.


http://en.wikipedia.org/wiki/ODESSA


do nov 10, 2005 10:42 pm
John S.
Bericht 
Ja, inderdaad. Een smerig zaakje dat ODESSA. Heel wat misdadigers zijn (vaak met hulp van de kerk en USA) kunnen vluchten.


do nov 10, 2005 11:22 pm
panzerschreck
Bericht 
Rudel was niet alleen na de oorlog een nare vent zoals Gustav beweert,maar ook tijdens de oorlog.

In red storm in romania (history net)
wordt beschreven dat Rudel bijna de terugtrekkende roemenen tijdens de slag om stalingrad beschoten had, omdat hij witheet werd toen hij de roemeense collonnes zag die ijlings terugtrokken voor de russen, later in 44 tijdens invasie roemenie had hij ze weer bijna beschoten.

En als fanatiek nazi wou hij hitler redden uit berlijn,op het laatste moment.

Een fanatieke nazi dus die tijdens en na de oorlog een naar persoonlijkheid bleef


wo nov 16, 2005 6:42 pm
Erik_C
Bericht 
Jumpmaster schreef:
Ja, inderdaad. Een smerig zaakje dat ODESSA. Heel wat misdadigers zijn (vaak met hulp van de kerk en USA) kunnen vluchten.


Wat kan er nou eigenlijk met zekerheid gezegd worden over ODESSA. Wat is mythe? Wat is waarheid? Hulp van de USA, wat heb je daar voor bronnen over?


do nov 17, 2005 12:41 am
Sbf.Koch
Bericht 
Gustav schreef:
Ass is Duits voor aas.


Sjonge, dat wist ik dus echt niet... :shock:

Nu ja, weer wat geleerd (overigens is mijn Duits prima, maar ik ben blijkbaar dit woord nog nooit tegen gekomen :oops: )


do nov 17, 2005 2:11 pm
John S.
Bericht 
Eric_C schreef:


Citaat:
Wat kan er nou eigenlijk met zekerheid gezegd worden over ODESSA. Wat is mythe? Wat is waarheid? Hulp van de USA, wat heb je daar voor bronnen over?




Lees eens het boek: Het Barbie Dossier, Het vierde Rijk, van Magnus Linklater, Isabel Hilton en Neal Ascherson.


do nov 17, 2005 2:23 pm
George S. Patton
Bericht Re: Ridderkruis vraagje
steunwieler schreef:
Is het ridderkruis gelijk aan het Ijzeren kruis??
Want ik zocht het op http://www.ww2awards.com/ en ik vond Eikenbladeren met een ijzeren kruis...
Help me aub

Steuner
ga eens naar deze site http://users.pandora.be/eisernes_kreuz/

Daar kan je denk ik een heleboel info vinden :!:


zo dec 11, 2005 8:10 pm
John S.
Bericht 
Steuner: als meer wil weten over Ridderkruisdragers raad ik je het boek van Kraetschmer aan.


ma dec 19, 2005 9:34 am
Avatar gebruiker
Egbert

Geregistreerd:
za aug 13, 2005 6:35 pm
Berichten: 4081
Bericht 
www.das-ritterkreuz.de daar staat behoorlijk wat basis informatie over ontvangers! :wink:

_________________
Nothing is stronger than the heart of a volunteer.


ma dec 19, 2005 2:05 pm
Profiel
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11907
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Eigenlijk is het antwoord op zijn vraag heel simpel, zonder te verwijzen naar allerlei websites, dan heeft hij een direct antwoord op een overigens al weer wat oudere vraag.

Eisernes Kreuz heeft diverse graden van laag naar hoog:
Eisernes Kreuz 2e Klasse
Eisernes Kreuz 1e Klasse
Ritterkreuz
Ritterkreuz mit Eichenlaub
Ritterkreuz mit Eichenlaub und Schwertern
Ritterkreuz mit Eichenlaub, Schwertern und Brillianten
Ritterkreuz mit Goldenes Eichenlaub, Schwertern und Brillianten
Grosskreuz des Eisernen Kreuzes

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


ma dec 19, 2005 2:36 pm
Profiel WWW
Avatar gebruiker
Egbert

Geregistreerd:
za aug 13, 2005 6:35 pm
Berichten: 4081
Bericht 
Altijd al een foto van een RK-träger willen hebben? Halverwege dit PDF-bestandje staan er behoorlijk veel en je kunt je er genoeg bestellen... :mrgreen:

Edit: Bestelformulier allerlaatste pagina.

_________________
Nothing is stronger than the heart of a volunteer.


ma dec 19, 2005 10:01 pm
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 20 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group