Het is nu do maart 28, 2024 11:14 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Ridderkruis vraagje 
Auteur Bericht
steunwieler
Bericht Ridderkruis vraagje
Is het ridderkruis gelijk aan het Ijzeren kruis??
Want ik zocht het op http://www.ww2awards.com/ en ik vond Eikenbladeren met een ijzeren kruis...
Help me aub

Steuner


ma nov 07, 2005 10:38 pm
John S.
Bericht 
Ritterkreuz lijkt wel op het EK1 en EK2, maar is groter en wordt gedragen aan de nek. Is natuurlijk een hogere onderscheiding. Er kunnen nog Eikenbladeren en Zwaarden etc. bijkomen om de onderscheiding nog belangrijker te maken.


ma nov 07, 2005 10:52 pm
Harro
Bericht 
Bovendien moest je eerste het IJzeren Kruis 2e en 1e klasse verdienen voordat je in aanmerking kwam voor het Ridderkruis.


ma nov 07, 2005 11:02 pm
John S.
Bericht 
Juist



Mooie tip:


EG Kratschmer: Die Ritterkreuztraeger der Waffen-SS

Echt een topboek !!!


ma nov 07, 2005 11:04 pm
steunwieler
Bericht 
Dus eigenlijk kon je het Ridderkruis(wat een bonus is voor het Ijzeren Kruis) alleen verdienen als je het Ijzeren Kruis 2e én 1e klasse had, dan kon je het ridderkruis verdienen en wat dan??Eerst de Eikenbladeren en dan pas het Zwaard??
of omgekeerd??En wat is het verschil tussen de Eikenbladeren en het Zwaard??

Echt bedankt voor jullie snelle reacties!!

Steuner


ma nov 07, 2005 11:06 pm
Avatar gebruiker
Egbert

Geregistreerd:
za aug 13, 2005 6:35 pm
Berichten: 4081
Bericht 
Eerst ontving je het "Eichenlaub" dan de "Schwerten" en dan de "Brillianten!"

_________________
Nothing is stronger than the heart of a volunteer.


ma nov 07, 2005 11:14 pm
Profiel
Harro
Bericht 
Tip 2: Das Ritterkreuz


ma nov 07, 2005 11:17 pm
John S.
Bericht 
Inderdaad


ma nov 07, 2005 11:17 pm
Moderator
Avatar gebruiker
Auke

Geregistreerd:
zo nov 28, 2004 7:42 pm
Berichten: 3246
Bericht 
En Hans Ulrich Rudel was de enige die het 'Goldene Eichenlaub mit Schwertern und Brillanten zum Ritterkreuz des Eisernen Kreuzes' (Gouden Eikenloof met Zwaarden en Diamanten bij het Ridderkruis van het IJzeren Kruis) ontving.


di nov 08, 2005 9:08 am
Profiel
steunwieler
Bericht 
Had die Hans Ulrich Rudel dan geen Eikenbladen ook???

Bedankt trouwens voor de antwoorden, als ik nog vragen heb stel ik ze zeker :D

Steuner

EDIT:
Von den ca. 18 Millionen Soldaten der Wehrmacht erhielten 7313 das Ritterkreuz. In den höheren Stufen wurde das Eichenlaub zum Ritterkreuz 883 mal, das Eichenlaub mit Schwertern 159 mal und das Eichenlaub mit Schwertern und Brillanten 27 mal verliehen.

'Van de ongeveer 18 miljoen soldaten van de Wehrmacht(Duitsland had er toch maar 10 miljoen??(Waffen-SS+Wehrmacht)) kregen er 7313 het ridderkruis. In de hogere kringen(??) werden de Eikenbladeren aan het Ridderkruis 883 maal uitgedeeld, de Eikenbladeren met Zwaarden 159 maal en de Eikenbladeren met Zwaarden en Briljanten werden 27 maal uitgegeven"(losse vertaling...ben het wel niet zeker)

Wat was er dan zo speciaal aan die Medaile??
Was het Ridderkruis met Eikenbladeren, Zwaarden én Briljanten de hoogste medaille die er bestond??(voor de Duitsers)


wo nov 09, 2005 2:09 pm
Moderator
Avatar gebruiker
Auke

Geregistreerd:
zo nov 28, 2004 7:42 pm
Berichten: 3246
Bericht 
steunwieler schreef:
Had die Hans Ulrich Rudel dan geen Eikenbladen ook???

Die had hij wel. Eichenlaub = Eikenloof. Ik maakte een schrijffoutje. :wink:

steunwieler schreef:
Was het Ridderkruis met Eikenbladeren, Zwaarden én Briljanten de hoogste medaille die er bestond??(voor de Duitsers)

Zoals ik al zei was het Gouden Eikenloof met Zwaarden en Diamanten bij het Ridderkruis van het IJzeren Kruis de allerhoogste onderscheiding.


wo nov 09, 2005 2:18 pm
Profiel
steunwieler
Bericht 
Dank je iedereen...Ik denk dat ik het nu helemaal snap...

Btw, alleen Hans Ulrich Rudel kreeg die hoogste onderscheiding hé??
Was hij een Luftwaffe Ace??of vergis ik me??


wo nov 09, 2005 2:27 pm
Mario
Bericht 
Rudel was een Luftwaffe ace, maar geen jachtvlieger. Hij vloog met Stuka's.
Via google of andere zoekrobots vind je ongetwijfeld meer informatie.
Hij liet zich de aandacht voor zijn figuur overigens met veel plezier welgevallen.

Nog vergeten te vermelden dat hij ook een Russisch slagschip op zijn conto heeft, de Marat als ik me niet vergis. Enfin, een grote klepper, maar met een dienovereenkomstig ego en die niet te beroerd was om te verschijnen in propagandafilmpjes.


wo nov 09, 2005 2:29 pm
Harro
Bericht 
Rudel was een Stuka-Ass met ruim 500 uitgeschakelde Russische tanks op zijn conto. Die hoogste variant van het Ridderkruis was speciaal voor hem bedacht. Helaas was het na de oorlog een vervelende kerel die hardop zijn geloof in het nazisme en in Hitler bleef verkondigen.

steunwieler, ken je eigenlijk google?


wo nov 09, 2005 2:30 pm
Harro
Bericht 
Mario was mij voor 8)


wo nov 09, 2005 2:31 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 60 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group