Het is nu vr apr 19, 2024 11:01 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 10 berichten ] 
Armee de la Liberation / Bevrijdingsleger ( belgië, Luik ) 
Auteur Bericht
wrekaneU111
Bericht Armee de la Liberation / Bevrijdingsleger ( belgië, Luik )
wilco jij had voor je site nog duidelijkere foto's nodig van deze medaille

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

als je meer wilt hebben geef je maar een gil, mischien heeft iemand ook wat achtergrond info over deze verzets HELDEN.


do jan 19, 2006 11:24 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11907
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Dit is perfect zo bedankt.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


vr jan 20, 2006 7:55 pm
Profiel WWW
wrekaneU111
Bericht 
Wilco ik zou graag je mening willen hebben over deze 1939 Spange

Afbeelding Dit is een orgineel aangeboden.

Deze is in mijn bezit maar vraag me af of ie orgineel is want het bevestigings systeem ziet er raar uit.
Afbeelding
Afbeelding


vr jan 27, 2006 1:13 pm
wrekaneU111
Bericht 
Heb er nog 2 voor je Wilco. IAB

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

heb graag je mening hier over. alvast bedankt en een prettig weekend voor iedereen op het forum


vr jan 27, 2006 2:15 pm
John S.
Bericht 
Misschien praat ik voor m'n beurt (sorry Wilco), maar ik heb de Abzeichen hierboven bekeken, de boeken van Lumsden En mijn eigen medailles erbij gepakt. Ik kom tot de conclusie dat ze helaas NEP zijn...........
Mocht je precies weten op basis waarvan, zou ik wel eea uit de boeken van Lumsden over kunnen tikken (lukt nou even ivm tijdsgebrek niet).


vr jan 27, 2006 2:24 pm
wrekaneU111
Bericht 
die Spange had ik mijn vermoeden van, die IAB wordt me aangeboden, die persoon krijgt ze van verzamelaars uit Duitsland


vr jan 27, 2006 2:27 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11907
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
De spange is een slechte fake, vergelijk maar hiermee http://www.wehrmacht-awards.com/iron_cr ... spange.htm

De IAB's adviseer ik je om op het Wehrmacht Awards forum te plaatsen. Ik ben er niet helemaal zeker van.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


vr jan 27, 2006 4:22 pm
Profiel WWW
wrekaneU111
Bericht 
heb ze daar gepost en dit is wat er dus ver binnen is gekomen

Both are original . The first being the object of much discussion as to maker and the second being a Zimmerman.

kan ik ze gaan aanschaffen, 3 in 1 week allen van de zelfde verkoper.( IAB ) :D


vr jan 27, 2006 8:15 pm
John S.
Bericht 
Even over de IAB:

Zoals je weet zijn er verschillende üitvoeringen"afhankelijk van de fabrikant. Ik denk dat ze beiden OF redelijk goede kopieën zijn (ik kan de details van de poten niet zien..). Als ze echt zijn denk ik dat ze gemaakt zijn van Kriegsmetal met een "white wash". De maat zou ongeveer 46 mm moeten zijn.
Kijk bijv ook even naar markeringen (als bijvoorbeeld W.H. van de producent Walter & Henlein, Gablonz). Maar, probleem is dat er ook uitvoeringen zijn zonder markeringen, maar toch echt.


Uitgaande van de spelden:
Beiden lijken een zogenaamde Sauval-speld te hebben en dat is vaak een teken van NEP-heid...al lijkt diegene die onderaan staat toch wat op het type dat gemaakt is door W.H., dus echt...(kijk even onder de bevestiging van de speld).

Maar van een foto is het altijd moeilijk om een beslissing te maken.

Lastig, volg de raad van Wilco op, misschien dat je dan zelf kunt beslissen..

Succes.


vr jan 27, 2006 8:21 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11907
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Ik had ook met name mijn twijfels bij de eerste. Als een handelaar een twijfelachtige verkoopt, check ik ook liever de ander na, hoewel ik me daar wel iets zekerder over voelde.
Jumpmaster, het probleem met de IAB is dat de kwaliteit van de diverse makers zo gigantisch verschilt dat je soms de neiging hebt een goede als replica te bestempelen. Helaas zijn er zo al vele goede IAB's als replica bestempeld.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


vr jan 27, 2006 9:36 pm
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 10 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group