Het is nu do maart 28, 2024 9:10 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Ijzeren kruis 
Auteur Bericht
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Ter info Hanna Reitsch, het enige wat ik kan vinden over de toekenningsredenen voor de EK2 en EK1

In 1941, Hitler awarded her the Iron Cross, second class, for the almost fatally dangerous work she did in developing means for cutting the cables dangled by British barrage balloons.

The most dangerous machine she tested was the Messerschmitt 163, Germany's experimental rocket-powered interceptor. In a minute and a half after takeoff it climbed at a 65-degree angle to 30,000 feet. It traveled 500 mph -- the fastest any human had ever gone.

On her fifth flight, the takeoff dolly jammed. She crash- landed, split her face open, and still had the presence of mind to write out what'd happened before she passed out. She spent the next four months hovering between life and death; and, this time, Hitler gave her the Iron Cross, first class. When she recovered, she was horrified to find the Me-163 in full production.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


vr mei 11, 2007 11:31 am
Profiel WWW
Harro
Bericht 
Wilco_Vermeer schreef:
"als een Ridderorde" slaat op de wijze van uitreiken met diverse rangorden en halslint. De benoeming als Orde staat in de instellingsteksten.

Een halslint bij het IJzeren Kruis??? :?


vr mei 11, 2007 2:17 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Ja het Ridderkruis, kom op Harro doe toch is niet zo moeilijk man.
DE gehele Orde is de Orde van het IJzeren Kruis: den Orden des Eisernen Kreuzes zoals het in de instellingsbesluiten staat. En vanaf het Ritterkreuz in die Orde tot en met de hoogste in die Orde werd het aan het Halslint gehangen. :evil:

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


vr mei 11, 2007 2:30 pm
Profiel WWW
Harro
Bericht 
De verwarring ontstond doordat je schreef dat het niet zomaar een dapperheidsonderscheiding is. Dat waren de onderste twee in de orde (EK2 en EK1) natuurlijk wel - vandaar de enorme hoeveelheid die uitgereikt is. Das niet "moeilijk doen". Maar ik bemoei me er verder niet meer mee want straks ligt het weer aan mij natuurlijk. En ik ben al zo'n onvriendelijke man (schreef gisteren een oud-forumlid op een andere forum) :mrgreen:


vr mei 11, 2007 2:42 pm
schinkel1813
Bericht 
Harro schreef:
En ik ben al zo'n onvriendelijke man (schreef gisteren een oud-forumlid op een andere forum) :mrgreen:


Aha, dus jij bent die onvriendelijke man... :wink:


vr mei 11, 2007 3:26 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 20 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group