Het is nu vr maart 29, 2024 4:41 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Orde van Bronzen Leeuw 
Auteur Bericht
-Spitfire-
Bericht 
Je had dat de foto's van mij en Wilco verschilde in details maar ze zijn allebei wel bruin. De foto die jij hebt laten zien was de medaille toch echt grijs. Wat mij nogal sterk lijkt dat een bronzen medaille grijs zou zijn.


wo jun 28, 2006 7:29 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Een Bronzen Leeuw is inderdaad echt Brons. In het bezoekerscentrum bij de erebegraafplaats op de Grebbeberg ligt een hele goede replica in de vitrine met de juiste kleur.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


wo jun 28, 2006 7:30 pm
Profiel WWW
-Spitfire-
Bericht 
Maar goed je moet het echt zelf weten. Het is jouw keuze en jouw geld.
Ik wacht op de foto's van de medaille die je koopt.


wo jun 28, 2006 9:15 pm
huizingap
Bericht 
We zullen zien, Ik denk dat ik hem over ongeveer 2/3 weekjes binnen heb. Het grijze wat over deze medaille is kom ik ook wel eens tegen op plaatjes van Duitse bronzen insignes. Vaak gebeurd dat als de achtergrond dan wit en de foto gescand is. Als ik ze dan thuis ontvang hebben ze dan toch een donkere bronzen kleur. Maar goed, we zullen zien :P

P.S. Ik dacht altijd dat die op de Grebbeberg een origineel was.


do jun 29, 2006 10:26 am
huizingap
Bericht 
Als het goed is, komt hij vandaag of morgen binnen. Ik ben erg benieuwd!


do jul 20, 2006 9:26 am
huizingap
Bericht Hier is hij dan!
Hey jongens,
Hier is hij dan. Heb hem net ontvangen en vind hem persoonlijk erg mooi. Hij zag toen ik de doos openmaakte niet zo zwart uit als op de foto. Aan de achterkant zag ik zelfs hier en daar een bronskleur doorschemeren. Dus ik heb een oude lap gepakt en daarop wat BreakFree ( schutters weten wat dat is) en de medaille helemaal mee ingewreven. Na even te hebben laten intrekken kwam dit als resultaat eruit. Een mooie bronskleur kwam door de zwarte aanslag doorschemeren. Verder schoonmaken durfte ik niet en heb hem weer ingewreven met vaseline om de werking van de breakfree te stoppen. Pas op met dat spul, want het is voor staal bedoeld en niet voor het veel zachtere brons.
Hier zijn de foto's van de medaille.

http://i33.photobucket.com/albums/d86/h ... leeuw4.jpg

http://i33.photobucket.com/albums/d86/h ... leeuw3.jpg

http://i33.photobucket.com/albums/d86/h ... leeuw2.jpg

http://i33.photobucket.com/albums/d86/h ... leeuw1.jpg

Ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Groetjes:Peter[/url]


vr jul 21, 2006 1:25 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
De kleur ziet er zo wel redelijk uit.
Ik blijf wel moeite hebben met de manier waarop de ring aan de medaille bevestigd is. Zo heb ik dit nog nergens bij een BL gezien. Dit is werkleijk on-nederlands. Vegelijk maar met de foto's op officiele Nederlandse websites. Daar zit de ring in een soort balletje zoals ook bij het vliegerkruis.
Ik hou dit toch op een Oost Europese replica, maar kan het niet met zekerheid zeggen.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


za jul 22, 2006 1:14 pm
Profiel WWW
huizingap
Bericht 
Hoi Wilco,
Ik heb de foto's van originele BL medailles die jullie zelf op deze tread hebben gezet eens goed bekenen en ik zie daar helemaal geen balletje o.i.d. er aan.

Kijk maar eens naar deze

http://www.ww2awards.com/picture.asp?ur ... fototekst=

of naar deze

http://www.bhummel.dds.nl/gif/bronzenleeuw.jpg

Dit is precies dezelfde verbinding aan het lintje en medaille als bij de mijne. Is er dan geen verzamelaar bekend op dit forum die deze onderscheiding zelf heeft en er misschien een beter licht op kan werpen?


za jul 22, 2006 4:12 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Je hebt helemaal gelijk.
Het balletje is overigens ben ik er nu achter geproduceerd bij de in Groot-Brittannie tijdens Wo2 geslagen onderscheidingen. Die van jou ziet er inderdaad op zich goed uit. Probleem blijft dat ik hem zo niet goed kan beoordelen. Laten we hem voorlopig maar het voordeel van de twijfel geven.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


za jul 22, 2006 5:34 pm
Profiel WWW
huizingap
Bericht 
Hoi Wilco,
Bedankt dat je zo te zien je verdiept hebt in deze moeilijk materie. Ik heb zelf een sterk gevoel dat hij echt is, maar goed ik ben een echte leek met Nederlandse medailles :roll:

Weet je ook wat een geschatte waarde van een Bronzen leeuw is?

Groetjes:Peter


za jul 22, 2006 10:49 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Nee, de Bronzen Leeuw is zo sporadisch in de handel en er zijn geen Nederlandse veilingcatalogi die een goede richtprijs geven. Wat dat betreft is het echt wat de "gek" ervoor over heeft. Over het algemeen gaan originelen in de handel (BK, BL, VK e.d) voor honderden Euro's weg.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


ma jul 24, 2006 12:38 pm
Profiel WWW
Roel R
Bericht 
Er staat er een te koop met doosje op Marktplaats. Ik geloof dat de verkoper er 125 euro voor wilt hebben.

Wat veel mensen overigens niet weten dat je praktisch iedere Nederlandse onderscheiding kunt kopen bij de Firma van Wielik. Zonder dat je hoeft aan te tonen dat je die medaille ook mag dragen.


ma jul 24, 2006 1:02 pm
Frank
Bericht 
(Offtopic)
Hetzelfde geld ook voor alle US onderscheidingen zowel modern als WO II bij een andere firma
(Offtopic)


ma jul 24, 2006 4:33 pm
huizingap
Bericht 
Maar ik weet dat bepaalde US decoraties zoals de Medal of Honour niet zomaar verkocht mogen worden en dat het onrechtmatig in bezit hebben hiervan zelfs een misdrijf is in de US.

Ik ben van mening dat een onderscheiding die zo hoog op de ranglijst staat, niet zomaar door de fabrikant kan worden verkocht. Ik ben van mening dat het net zoals officiele kopien van het Victoria Cross er dan op de achterkant een duidelijke markering moet staan. Maar goed, waarschijnlijk verdient de fabrikant er waarschijnlijk een leuke duit mee, en die zal dat vast niet zomaar veranderen.


ma jul 24, 2006 8:29 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 7 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group