Het is nu do maart 28, 2024 7:04 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 
winterschlacht im osten 1941/42 
Auteur Bericht
Dennis
Bericht winterschlacht im osten 1941/42
Ik heb een medaille gekregen van de winterschlacht im osten 1941/42.
Wie kan mij eventueel meer info hier over geven, ik heb zelf ook al via google gezocht en wel wat gevonden, maar hoop dat iemand mij nog meer kan vertellen hierover, wellicht uit eigen kenneis of uit boeken.
Het gaat zich om deze medaille, zie de link:
http://de.wikipedia.org/wiki/Medaille_W ... en_1941/42
Alvast bedankt.
Dennis


zo okt 08, 2006 4:56 pm
Rudi
Bericht 
Weet niet wat er precies van wilt weten, maar hier staat eigenlijk zo een beetje alles wel op. http://www.wehrmacht-awards.com/campaig ... rmedal.htm


zo okt 08, 2006 5:29 pm
Moderator
Avatar gebruiker
Auke

Geregistreerd:
zo nov 28, 2004 7:42 pm
Berichten: 3246
Bericht 
Verder werd de onderscheiding uitgekeerd door een bataljonscommandant of een hogere officier. De medaille werd aan een lint door het tweede knoopsgat gedragen, onder het EKII.


zo okt 08, 2006 6:03 pm
Profiel
schinkel1813
Bericht 
Deze onderscheiding was ook bekend als "Gefrierfleischorden". Over de band, rood-wit-zwart-wit-rood, werd spottend gezegt: " Schwarz der Tag, weiss der Schnee und an den Flanken die Rote Armee."

Hoewel dit geen zeldzame onderscheiding is vind ik het een zeer mooie ontworpen medaile, vooral als het exemplaar scherp geslagen is.


vr jun 22, 2007 2:56 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
De Ostfrontmedaille kon als lint gedragne worden zoals AUke aangeeft, maar ook als ribbonbar boven de linker borstzak. Het is een interessante medaille omdat hij goed te verzamelen is en nogal wat verschillende makersmerkjes kan hebben (of geen wat ook veel voorkomt). Deze merkjes kan je op de ring tussen het lint en de medaille vinden als deze er op staat.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


vr jun 22, 2007 4:16 pm
Profiel WWW
Rudi
Bericht 
wilco schreef:
Het is een interessante medaille omdat hij goed te verzamelen is en nogal wat verschillende makersmerkjes kan hebben (of geen wat ook veel voorkomt). Deze merkjes kan je op de ring tussen het lint en de medaille vinden als deze er op staat.


Dit klopt, ben sinds kort begonnen met het verzamelen van alle gemerkte medaille's.
Dit zijn er echter nog al veel, heb tot nu toe al een 29 verschillende producenten gevonden. Heb nu zelf 6 gemerkte medaille's, deze zijn wel allemaal in mint conditie.
De volledige beschrijving van deze medaille inclusief de tot nu toe bekende producenten, zal binnen nu en 2 weken op ww2awards online komen te staan.


schinkel1813 schreef:
Deze onderscheiding was ook bekend als "Gefrierfleischorden".
Klopt, deze lugubere bijnaam staat er ook in de beschrijving vermeld.


vr jun 22, 2007 11:06 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 12 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group