Het is nu do maart 28, 2024 6:29 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 
Jubilee of Liberty Medal 
Auteur Bericht
Hans
Bericht Jubilee of Liberty Medal
Beste leden en bezoekers,

Onlangs een mailtje ontvangen van Yvonne die iets meer wil weten over de 'Jubilee of Liberty Medal' en de toekenning hiervan. Ik moet jullie eerlijk bekennen dat deze informatie voor mij vrij nieuw is en dat is ook de reden dat ik deze boodschap hier plaats. Ik hoop dat iemand meer informatie voor Yvonne heeft, zodat we haar vader alsnog de eer kunnen geven die hij, evenals de ander veteranen, verdient. De boodschap luidt als volgt :

Beste Hans,

Mijn vader, een 84-jarige Britse oorlogsmilitair uit WO2, landde op 6 juni 1944 in Normandië. Enkele jaren geleden vernam hij dat een bevriende veteraan uit zijn regiment die na de oorlog naar Australië was geëmigreerd vanuit Frankrijk een medaille had ontvangen, die alle soldaten die destijds in Normandië zijn geland zou worden uitgereikt.
Mijn vader heeft er nooit iets van gehoord en vraagt zich af hoe dit komt.

Op jullie site over Awards kon ik de medaille niet vinden. Hij heet "Jubilee of Liberty Medal" en is in 1994 in grote getale door de Fransen gemaakt en in Normandië uitgereikt. Omdat er zoveel veteranen niet in staat waren de reis daarheen te maken en zij ook niet alle veteranen hebben kunnen traceren zijn er nog duizenden naar Amerika gestuurd, waar ze heden ten dage nog steeds (ook posthuum) worden uitgereikt. Er bestaat zelfs een formulier dat je op kunt sturen.

Heb jij (of kun jij erachter komen) of er in Nederland, of desnoods Engeland, ook zoiets is, zodat mijn vader alsnog zijn medaille in ontvangst kan nemen ? Zelf zoek ik natuurlijk ook verder, maar alle informatie is welkom.

Groeten,
Yvonne Henderson.


zo jul 25, 2004 10:31 am
Hans
Bericht 
Ja, ik was ook al aan het zoeken Ben, en het meeste heeft betrekking op Amerikaanse veteranen. Heb in ieder geval alle informatie doorgemaild naar Yvonne en wacht haar reactie even af. In ieder geval, enorm bedankt Ben. :wink:


zo jul 25, 2004 12:36 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group