Het is nu di apr 23, 2024 8:21 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 
Adolf Hitler in Madame Tussauds Berlijn 
Auteur Bericht
blokstok

Geregistreerd:
zo mei 28, 2006 4:59 pm
Berichten: 59
Woonplaats: Leersum
Bericht Adolf Hitler in Madame Tussauds Berlijn
Adolf Hitler in Madame Tussauds Berlijn

Madame Tussauds in Berlijn krijgt een wassen beeld van dictator Adolf Hitler.
De oud-dictator zal niet aantrekkelijk en als held worden neergezet, maar als gebroken man in zijn bunker tijdens de verovering van Berlijn door de Sovjet-troepen in 1945.
Dit heeft een woordvoerder van het museum laten weten.
Het stadsbestuur van Berlijn heeft er vrede mee, zolang het maar waarheidsgetrouw wordt weergegeven.
"We hopen dat het figuur van Hitler in z'n juiste historische context geplaatst wordt, namelijk die van grootste misdadiger aller tijden", aldus een woordvoerder.
Madame Tussauds begrijpt alle kritiek, maar ziet een wassen beeld van Adolf Hitler louter als informatief.
"We tonen Hitler als een oude, gebroken man.
Er zal worden gewezen op de misdaden van het naziregime", aldus Madame Tussauds.
"Ook zullen de bezoekers zich niet mogen laten fotograferen aan de zijde van het Hitlerbeeld", voegt de woordvoerder toe.
Het wassen beeld van Hitler zal achter een tafel komen om het voor extreem-rechtselingen geen bedevaartsoord te maken.
De Berlijnse vestiging van Madame Tussauds opent haar deuren in juli.


telegraaf.nl

_________________
The eagle will always scream for our fallen brothers


za mei 31, 2008 5:01 pm
Profiel
tekno_zin
Bericht 
Van waar al die kritiek? Men kan nu na 63 jaar toch wel een 'klein' beetje begrip tonen voor zoiets? De woordvoerder van Madame Tussauds is toch duidelijk in zijn woorden? Hij verteld zelfs wat de bezoeker straks verwachten kan.
Citaat:
- De oud-dictator zal niet aantrekkelijk en als held worden neergezet, maar als gebroken man in zijn bunker tijdens de verovering van Berlijn door de Sovjettroepen in 1945 - We tonen Hitler als een oude, gebroken man - We hopen dat het figuur van Hitler in zijn juiste historische context geplaatst wordt, namelijk die van grootste misdadiger aller tijden


Waarom heeft nooit niemand kritiek gehad op andere wassen beelden die bij Madame Tussauds geplaatst zijn? Zeg nou eerlijk. Jij word toch ook niet gelukkig wanneer jij met jou gezin een bezoekje aan Madame Tussauds brengt en je staat dan in eens oog in oog met Mr. George W. Bush...
:shock:


wo jul 30, 2008 7:37 pm
Joey
Bericht 
tekno_zin schreef:

Waarom heeft nooit niemand kritiek gehad op andere wassen beelden die bij Madame Tussauds geplaatst zijn? Zeg nou eerlijk. Jij word toch ook niet gelukkig wanneer jij met jou gezin een bezoekje aan Madame Tussauds brengt en je staat dan in eens oog in oog met Mr. George W. Bush...
:shock:


Als ik opeens oog in oog sta met een levensechte Adolf Hitler ben ik toch echt meer geschokt dan wanneer ik George Bush voor me heb, en ik denk dat met mij vele anderen het daarmee eens zijn.


wo jul 30, 2008 11:01 pm
wesley
Bericht 
Ik wil ook best met Bush op de foto :!:


do jul 31, 2008 7:36 am
John S.
Bericht 
Ik vind de uitleg van de medewerker van Tussaud duidelijk en voldoende.
Dat er dan nog mensen zijn die menen de pop (want dat is het) te moeten gaan vernielen......tja....


do jul 31, 2008 10:07 am
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 5 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group