Het is nu do jun 21, 2018 11:45 pm

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Inval bij verdachten bloedbad Oradour 
Auteur Bericht
Eisbein

Bericht Re: Inval bij verdachten bloedbad Oradour
BA-MA = Bundesarchiv-Militärarchiv Freiburg
BZGS = Bibliothek für Zeitgeschichte, Stuttgart
PA = Politisches Archiv des Auswärtigen Amtes. Bonn

Le Monde, 09-12-1952, 20-01-1953, 22-01-1953, 25/26-01-1953, 29-01-1953

Volledige verzameling procesberichten van Le Monde, januari tot maart 1953

Dr. jur. Hans Luther. Der französische Widerstand gegen deutsche Besatzungsmacht und seine Bekämpfung.
Institut für Besatzungsfragen, Tübbingen 1957.

Sadi Schneid. “SS-Beutedeutscher-Weg und Wandlung eines Elsässers. Askania Verlag, 1979.

Waffenstillstandsvertrag zwischen Deutschland und Frankreich vom 22-06-1940. BA-MA.

Kriegstagebuch des Hauptverbindungsstabes 588 Clermont-Ferrant. BZGS.

La Voix de la Resistance, Organe du Comité d’Action de la Résistance, augustus.

Amtsgericht Bielefeld 6 AR 853/51, Richterliche Vernehmung des Zeugen Reinhard Heider. BA-MA

Kriegstagebuch 1944, 4. Abschnitt, Der Westliche Kriegsschauplatz. 2e Teil. BZGS

SS-Pz. Div. “Das Reich”, Ia/259/44gKos, vom 5.6.1944, Anl. 6/339 zum KTB des Gen.Kdo.LVIII.Pz.Korps ; BA-MA, RH 24/58/5.

Kriegstagebuch Nr.1, Gen.Kdo.LVIII.Pz.Korps vom 6.6.1944, BA-MA, RH 24-58/5.

Dr. Med. August Roschmann, Friedberg bei Augsburg, Bericht über Tulle (8-11 Juni 1944) BA-MA

Eidesstattliche Erklärung des ehemalige Obersturmführers Gerlach vor dem Rechtsanwalt Dr. Meyerdress, Hamburg, 1953.

Pierre Pointevin “Dans l’enfer d’Oradour. Eigen uitgave. Limoges1944. BA-MA

“Dokumente zur Kriegsgeschichte – Feindliche Verbrechen in Frankreich – Oradour sur Glane”, uitgegeven door Ermittlungsstelle für feindliche Kriegsverbrechen, Französisches Verlag amt Rastatt 1946. BZGS.

Eidesstattliches Erklärung des Oberstleutnants i.R. (BW) Eberhard Matthes vom 16-11-1980. BA-MA.

Schrijven van de „Oberbefehlshaber der Armeegruppe G vom 17.06.1944 an den Kommandanten des Hauptverbindungsstabes Toulouse“. BA-MA.

Wo ist Kain? Enthüllungen und Dokumenten zum Komplex Tulle und Oradour.
Herbert Taege. Askania Verlag. 1981.

Wo ist Abel? Weitere Enthüllungen und Dokumenten zum Komplex Tulle und Oradour.
Herbert Taege. Askania Verlag. 1985.

Die Wehrmacht-Untersuchungsstelle. Unveröffenlichte Akten über alliierte Völkerrechts-Verletzungen im Zweiten Weltkrieg. Alfred M. de Zayas. Universitas-Verlag / Langen Müller. München 1980

Amtsgericht Bielefeld 6 AR 853/51, Richterliche Vernehmung des Zeugen Reinhard Heider. BA-MA

Secret Warfare. The Arms and Techniques of the Resistance. Pierre Lorain. Orbis Publishing-London 1984.

Clandestine Warfare. Weapons and Equipment of the SOE and OSS.
James Ladd & Keith Melton. Blandford Press-London 1988.

Special Operations: AAF AID European Resistance Movements 1943 - 1945. MA/AH Publishing. Eisenhower Hall. Manhattan, Kansas 66506, USA.

Georges Guingouin. Quatre ans de lutte sur le sol Limousin. Hachette, Paris.1974.

Jean Espinasse. Prêtre en Corrèze. Robert Laffaont, Opera Mundi, Paris, 1979.

Otto Weidinger. Tulle und Oradour. Die Wahrheit über zwei Vergeltungsaktionen der Waffen-SS.
Winkelried-Verlag, Dresden. 2006.

Otto Weidinger. Kameraden bis zum Ende. Das SS-Panzergrenadier-Regiment 4 „Der Führer“.
Schütz-Verlag, Preussisch Oldendorf. 1978.

Albert Chaudier. “Limoges 1944 – 1947 capitale du maquis’. Editions Lavauzelle, Paris—Limoges, 1980.

Angelo Rossi: Physiologie du parti communiste français. Parijs 1958.

Angelo Rossi. Les Communiste français pendant la drôle de querre. Parijs 1955.

Hans-Christian Pilster. “Rusland-Sovjetunion”. Mittler, Herford 1981.

Rudolf Aschenauer. “Krieg ohne Grenzen“. Druffel-Verlag, Leoni am Starnbergersee, 1982.

Horst Busse—Peter Przybylski. Mörder von Oradour. Militairverlag der DDR, 1984.

Viktor Suworow. Stalins verhinderte Erstschlag. Pour le Merite. Selent, 2000.

Viktor Suworow. Der Eisbrecher. Hitler in Stalins Kakül. Pour le Merite. Selent, 1998.

Viktor Suworow / Dmitrij Chmelnizki. Überfall auf Europa. Plante Die Sovjetunion 1941 einen Angriffskrieg? Pour le Merite.

Günther K. Weisse. Geheime Nachrichtendienste und Funkaufklärung im Zweiten Weltkrieg. Ares Verlag. Graz, 2009.

H.W. Koch. „Aspects of the Third Reich”. MacMillan Publishers Ltd. London,1985.

Anthony Glees. The Secrets of the Service. British Intelligence and Communist Subversion 1939-1951.
Jonathan Cape Ltd, 32 Bedford Square, London WC1B 3EL. 1987.

Ortwin Buchbender, Reinhard Hauschild. Geheimsender gegen Frankreich: die Täuschungsoperation „Radio Humanite“ 1940.
Mittler, Herford 1984.

Ortwin Buchbender. Das tönende Erz. Deutsche Propaganda gegen die Rote Armee im Zweiten Weltkrieg. Stuttgart 1978.

Hermann Teske. Die Silbernen Spiegel. Heidelberg. 1959.

Gilles Perrault. Die Rote Kapelle. 1969

Leopold Trepper. Die Wahrheit. München. 1975.

Gert Sudholt. Das Geheimnis der Roten Kapelle. Das US-Dokument 0/7708. Verrat und Verräter gegen Deutschland.
Druffel Verlag. Leoni am Starnbergersee. 1978.

Victor Alexandrov. O.S.1. De geheime dienst van Stalin contra Hitler. “Wesfriesland” - Hoorn 1970

Une affaire d’honneur (Mers-el-Kebir 3 juillet 1940). Jules Roy—Librairie - Plon.

La Marine française et la Guerre 1939 – 1945. Phillipe Masson – Editions Tallander.

L’ Oeil de Vichy (The eye of Vichy) Video documentaire van Claude Chabol. BBC 1994. 105 min.

Lager des Schweigens. Video documentaire van Bernard Mangiante over Franse vluchtelingenkampen voor en tijdens WO2. WDR. 120 min.

Erschiesst sie wie die Hunde. Video documentaire over de beruchte showprocessen in Moskou tegen vermeende staatsvijanden. WDR. 91 min.

Eine Freundschaft mit Blut besiegelt. Video documentaire van Lutz Mahlerwein over het Hitler-Stalin-Pakt en de Duitse communisten. WDR. 88 min.

Oradour. Die bewältigung. Oost-Duitse video interview documentaire van Günther Schwarberg en Lea Rosh met de tot levenslang gevangenisstraf veroordeelde Heinz Barth over zijn aandeel in het drama. Kort daarna op vrije voeten gesteld. SWF1988. 67 min.

Geachte lezers. De herrie in de jongensklas waarbij zelfs de voormalige klassenoudste met andermans schriften gooit als reactie op de opmerkingen van een pas ingestroomd klasgenoot over de inhoud van een schoolkrantje, is niet gebaseerd op logisch denken maar alles op emotie. Tijdens de lessen van de leraar over het lezen van en beoordelen van geschreven tekst moet beter opgelet worden. In mijn reactie op de suggestie van Heer Sauerkraut is duidelijk te lezen dat "eventjes de waargebeurde feiten neer te pennen" voor mij meerdere bruggen te ver is. Het drama is niet een simpele "Oorzaak en Gevolg" kwestie maar politiek zeer omvattend en daardoor heikel. Het gevaar van onvolledigheid en een lagune in de samenhang is dan te groot en zou in hoge mate een belediging van de slachtoffers kunnen inhouden. En dat willen WIJ toch niet. Voor de duidelijkheid, ik reageerde waarschuwend op een "Advertentie" en niet op een vraag of anderszins van een forumlid. Per ongeluk heb ik een lijst met de door mij gelezen en bestudeerde documentaire en relevante boeken en geschriften met betrekking op het onderwerp Tulle en Oradour sur Glane bovenaan gedropt. Het zij zo. Probeer daar enige van te lenen of te kopen, tenminste als uw maandelijkse boekbudget geen probleem geeft. Een bezoek aan Ba-Ma Freiburg zou ook zeer nuttige info opleveren.

Mvrgr. Eisbein

do dec 08, 2011 3:22 pm
Profiel
sauerkraut

Beste Eisbein, wanneer ik zie dat in bovenstaande opsomming van geschriften (waarvan mij de relevante
betekenis ontgaat) uitgeverijen als Pour le Merite en Druffel-Verlag ruim vertegenwoordigd zijn,
dan geeft me dat te denken. Vooral Druffel heeft een buitengewoon slechte naam, men geeft daar bij
voorkeur alleen boeken uit die van alles uit de periode 1933/1945 ontkennen. Ik ben er wel eens op
bezoek geweest. Ik kwam er kotsmisselijk vandaan. Ontkennen van de holocaust levert tegenwoordig
een strafbaar feit op, men heeft dat daar voor die tijd wel gedaan.
Jaren geleden kocht ik de bibliotheek van een overleden en zeer nazistisch gezinde NSB-arts en dat
waren voor een groot deel geschriften uitgegeven door de twee genoemde uitgeverijen.
Je zou fair van je zijn geweest om dat te vermelden bij jouw advies om deze boeken te lenen of te kopen.
Want jij weet natuurlijk drommels goed hoe de vork bij PLM en Druffel aan de steel zit.

Laatst bijgewerkt door sauerkraut op do dec 08, 2011 4:09 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

do dec 08, 2011 3:53 pm
Profiel
Forumlid v/h jaar '10
Harro

Tsja, wat een fantastische verzameling revisionistische pro-SS lectuur. Ik dank "Eisbein" voor het bevestigen van mijn vermoedens.

do dec 08, 2011 3:58 pm
Profiel
Moderator
Jean

Zoals eerder aangegeven is dit forum een uitgelezen plek om over wo2 gerelateerde zaken te discussiëren, binnen de grenzen van het fatsoen. Uw leraar gedrag zorgt niet alleen voor de nodige wrevel, al of niet bewust bedoeld :!:
Op het forum is de nodige kennis over veel zaken aanwezig maar deze wordt gebracht met de nodige tact en ervaring, probeer daar wat van te leren "Meester".

do dec 08, 2011 4:02 pm
Profiel
Forumlid v/h jaar '10
Harro

Druffel is overigens al eens ter sprake gekomen: viewtopic.php?f=2&t=6814&p=86755
Harro schreef:
[...] In Nederland vond hij voor zijn boek "Het Hitler-Hess bedrog" een gerespecteerde uitgeverij maar in Duitsland verschijnen zijn boeken enkel bij dubieuse uitgevers. : Aula-Verlag (Andreas Mölzer) en Druffel-Verlag (Gert Sudholt) staan beiden bekend als rechtsextreem. Gert Sudholt is een veroordeelde holocaustontkenner. Het aanbieden van boeken van Druffel is verboden op de Ebay.de. Ook duidelijk is zijn medewerking aan de in rechtsextreme kringen geprezen DVD van Dr. Olaf Rose "Geheimakte Heß". Allen presenteert zichzelf als historicus (wat hij niet is) en is als presentator de rode draad in deze productie. Rose is auteur van het rechtsextreme tijdschrift "opposition" en zit in de redactie van het tijdschrift "Deutsche Geschichte", beide publicaties van Verlagsgesellschaft Berg", eigendom van (daar is hij weer) Gert Sudholt. Interessant is ook Allan's samenwerking met Joseph Bellinger, auteur van "Himmlers Tod Freitod oder Mord?" (ook van Aula-Verlag). "Joseph Bellinger" één van de maar liefst vijfentwintig (!!!) pseudoniemen van de extreemrechtse Düsseldorfer Germar Rudolf (klik) is, vriend en co-auteur van de Belg Siegfried Verbeke en de Canadees Ernst Zündel. Beiden zitten gevangenisstraffen uit wegens ontkenning van de holocaust. Germar Rudolf is zelf in 1996 naar Spanje gevlucht om te ontkomen aan gevangenisstraf wegens holocaust ontkenning. Hij ziet zichzelf als politiek martelaar die vecht tegen onderdrukking door wat hij zelf de "Judenrepublik Deutschland" noemt.

do dec 08, 2011 4:08 pm
Profiel
Eisbein

Beste Nazi-literatuur kenners.

Willen jullie in mijn lijst een boek duiden waarin datgene staat wat jullie beweren. Dat door deze uitgevers inderdaad dergelijk goedpraat boeken uitgegeven worden neem ik aan. Maar wat heeft mijn lijst te maken met de boeken genoemd in het laatste antwoord van Harro. Let wel, ik ben geen nazi of neonazi, heb daar in WO2 het nodige tegen gedaan, maar puur op een uitgeversnaam alles afwijzen gaat mij te ver. Ik lees alles, uit welke richting het ook komt. Dus noem één boek uit mijn lijst en de fouten daarin en ik zal subiet op het goede pad terugkeren.
Mvrgr. Eisbein

do dec 08, 2011 8:18 pm
Profiel
Forumlid v/h jaar '10
Harro

En nu verwacht je van ons dat wij jou bewijzen waarom bepaalde boeken die jij opvoert niet deugen. Waarom? Je hebt zelf helemaal niets bijgedragen: je komt hier verkondigen dat jij de waarheid kent en dat wij daar nog iets van kunnen leren, vervolgens weiger je om die "waarheid" met ons te delen maar eist dat we je als autoriteit op dit gebied erkennen omdat jij nu eenmaal al vijftien jaar onderzoek doet en onze reacties op voorhand al niet zouden deugen. In je woordkeuze laat je al doorschemeren dat je een pro-SS, anti-Frans standpunt inneemt. Als we je dan om bronnen vragen, en daarbij al aantekenen dat je toon pro-SS is, kom je met een stroom publicaties van neonazistische uitgevers en auteurs, de herinneringen van betrokken SS'ers en archiefstukken van de betrokken SS-eenheden, aangevuld met een dunne laag andere publicaties waarvan meestal onduidelijk is wat ze bijdragen aan dit onderwerp. Al met al bevestig je voortdurend wat ik vanaf het begin al stelde.

Dus nu dan maar het platgetreden argument opvoeren dat foute uitgevers en foute auteurs ook goede boeken kunnen publiceren. Pour le Merité, Druffel, Askania en Winkelried, daar bovenop nog Weidinger, Aschenauer, etc. En aan onze terechte reacties daarop koppelen dat wij je ongelijk over deze bronnen dan maar moeten aantonen. Mooi niet, kom eerst maar eens met jouw "feiten" over Oradour. Het is namelijk veel zinniger om specifiek jouw opvattingen te wegen en eventueel te weerleggen dan om via een grote omweg bronkritiek op jouw bronnen los te laten zonder dat wij weten wat jouw eigen conclusies zijn, anders dan dat je hebt aangegeven dat je de schuld bij de het "rode Franse" verzet legt.

do dec 08, 2011 8:43 pm
Profiel
sauerkraut

Harro schreef:
Mooi niet, kom eerst maar eens met jouw "feiten" over Oradour. Het is namelijk veel zinniger om specifiek jouw opvattingen te wegen en eventueel te weerleggen dan om via een grote omweg bronkritiek op jouw bronnen los te laten zonder dat wij weten wat jouw eigen conclusies zijn, anders dan dat je hebt aangegeven dat je de schuld bij de het "rode Franse" verzet legt.

Ik sluit me bij Harro's verzoek aan. En beste Eisbein, ik reageer niet op PB's waarin je met andere voorstellen komt.
Wanneer je iets te bewijzen hebt,doet het dan op dit forum zodat elke belangstellende daar kennis van kan
nemen en niet alleen mijn persoon.

Wat je mij te berichten zou hebben kun je ook op dit forum zetten.

do dec 08, 2011 10:13 pm
Profiel
Eisbein

Een hoop geschrijf om het leveren van een concreet bewijs dat bewijst dat de boeken in mijn lijst alles ontkennen wat ooit in werkelijkheid geschiedt is te ontwijken. Ik heb het vermoeden dat je geen een van deze boeken ooit ingekeken hebt. We hebben het niet over Oradour en Tulle maar over jouw uitspraak omtrent die uitgevers en schrijvers. Blijf dus in je antwoorden bij het item.

Mvrgr. Eisbein

do dec 08, 2011 10:27 pm
Profiel
Barry

Eisbein schreef:
Blijf dus in je antwoorden bij het item.

En het item is nu juist Oradour, als we de topictitel tenminste mogen geloven. Ook ik sluit me aan bij het verzoek van Harro en verzoek om jouw feiten. Wanneer je deze niet wilt geven, prima maar dan ook geen gedraai meer.

do dec 08, 2011 10:31 pm
Profiel
Eisbein

Heer Sauerkraut

U vroeg mij iets persoonlijks op dit forum en ik wilde u tegemoet komen met een resumé omdat u mij niet, vanwege uw leeftijd en ervaring, als een heethoofd voorkwam. Het schrijfsel zou dan niet als definitief eindresultaat gezien worden maar als een vertrouwelijke interne mededeling tussen u en mij. Eerst later als alles geredigeerd, gecheckt, nagelezen, hersteld van kleine tekstfouten, enz. het levenslicht kan zien, dan kon het totale verhaal op het forum of als hoofdartikel geplaatst worden. Door het ondervonden onbegrip en verdachtmakingen rijzen er bij mij vraagtekens. In de PB kwam IK met een voorstel waar U naar vroeg.

Mvrgr. Eisbein

do dec 08, 2011 10:46 pm
Profiel
sauerkraut

Ik vroeg iets op het forum wat je zelf hebt uitgelokt, Harro vraagt dat, Barry idem dito. Dan neem ik geen genoegen met
gekonkelfoes via PB's.

do dec 08, 2011 11:04 pm
Profiel
Forumlid v/h jaar '10
Harro

Eisbein schreef:
Een hoop geschrijf om het leveren van een concreet bewijs dat bewijst dat de boeken in mijn lijst alles ontkennen wat ooit in werkelijkheid geschiedt is te ontwijken. Ik heb het vermoeden dat je geen een van deze boeken ooit ingekeken hebt. We hebben het niet over Oradour en Tulle maar over jouw uitspraak omtrent die uitgevers en schrijvers. Blijf dus in je antwoorden bij het item.

Mvrgr. Eisbein

Ik heb meerdere boeken zelfs in de kast staan en vraag mij van een aantal boeken zelfs af wat ze überhaupt op je "bronnenlijst" te zoeken hebben (o.a. Trepper en Perrault). Maar opnieuw stuur je weg van het onderwerp. JIJ stelt dat je de "ware feiten" over Oradour kent maar weigert stelselmatig deze "ware feiten" met ons te delen. Dat is vanaf jouw eerste bijdrage in dit topic de rode draad. Nu wil je ons in een positie dwingen waarin wij moeten aantonen dat jouw bronnen niet deugen zonder dat je de moeite doet zelf bij te dragen aan dit topic waar het in eerste instantie om begonnen was: wij konden iets leren van jouw kennis over Oradour. Deel die kennis dan met ons in plaats van een paar losse opmerkingen te poneren om de Fransen en vooral het Franse verzet zonder enige feitelijke onderbouwing in diskrediet te brengen. Ik vind het verder wel welletjes. Helemaal als je mij ook nog woorden in de mond gaat leggen om de situatie nog onmogelijker te maken: helemaal nergens stel ik dat de boeken die jij als bronnen opvoert "alles ontkennen wat ooit in werkelijkheid geschiedt is". Wel heb ik geschreven dat je de losse opmerkingen die jij tot nu toe plaatste een eenzijdige en gekleurde visie op het gebeurde doen vermoeden en dat jouw bronnenlijst die eenzijdige en gekleurde visie onderstrepen. Ik heb zelfs vroegtijdig aangegeven waarom jouw visie eenzijdig is, namelijk omdat jij ook geen toegang hebt tot de archieven die tot 2053 op slot zitten.

Feitelijk komt het hier op neer. Doordat je met dubieuze uitspraken en bronnen komt geloven wij niet dat jouw "ware feiten" objectief de werkelijke gebeurtenissen in Oradour weergeven. Vooralsnog heb je nagelaten die "ware feiten" überhaupt met ons te delen en met een arrogant "ik ben de expert jullie zijn de ongelovigen met wie ik mijn kennis niet wil delen" overtuig je niemand. En zolang je dus niet openstaat voor enige discussie over jouw "ware feiten" is elke verdere reactie zinloos.

do dec 08, 2011 11:26 pm
Profiel
Eisbein

Geachte heer Barry.

Na het uitvoeren van mijn 1e lijn zorgen heb ik eindelijk tijd om uw suggestie te beantwoorden. Ik neem aan dat u hetgeen geschreven is hebt gelezen en ik op de vraag van dhr. Sauerkraut het volgende plaatste. ( Ik citeer)

Geachte Sauerkraut.
Mij let de wetenschap dat een uitgebreide opsomming van de ware feiten uitmondt in een oneindig lang welles nietes gekrakeel tussen mij en een reeks forumleden mede dankzij de jarenlange indoctrinatie door de rode partij in dit drama en het Franse schaamtegevoel. Zelf ben ik al ruim 15 jaar kritisch bezig en heb het nodige op papier gezet, nu al 40 blz. A4 en ik ben nog lang niet klaar want check en dubbelcheck . Het is eerder een hoofdartikel voor Stiwot dan een forum item. Omdat het zo'n belangrijk onderwerp is kan een scribent niet volstaan met een afgeraffeld stuk tekst. Daarbij komt nog het weinig onderkende feit dat een groot deel van de forumleden nooit in actieve dienst in oorlogstijd is geweest en nooit ondervonden heeft om door onherkenbare burgers vanuit niet verdachte plekken beschoten te worden. Nog erger is het dan als de neergeschoten militairen ook nog zinloos zwaar verminkt worden. Dan komt een onbestemd gevoel naar boven en de woede over zoveel laf en "onsportief"gedrag. En hier komt dan de toen gangbare wetgeving omtrent Oorlog en Volkenrecht om de hoek kijken met de daarin gegeven mogelijkheden. Het was niet specifiek verzetsgedrag van de daar aanwezige vooral communistische groepen, maar een bewust nastreven van bepaalde politieke doelen.
Heer Sauerkraut, als u iets dat op waarheid berust aan de mensheid wilt verklaren, dan gaat u daar geen embargo van 100 jaar op toepassen. Dat doen alleen mensen die iets te verbergen hebben. (Einde citaat)

Zoals elke goede lezer hieruit kan opmaken, is dat een direct antwoord mijnerzijds niet aan de orde is vanwege de genoemde gevoeligheden en het nog niet voltooide verhaal. Dus niet uit onwil of wat mij nog erger wordt verweten door een persoon wiens vriendjes misschien in diskrediet worden gebracht.

Vanaf de plaatsing van het bovenstaande waande ik mij verzeild gelijk in situaties als in de film “One flew over the cuckoo’s nest”. De ene belediging, kromme redenatie en afkeuring na de ander golfde over het Stiwot scherm. Als een groep nieuwshyena’s dachten ze alle regels van normaal omgangsfatsoen te negeren aangevoerd door een veelschrijver van teksten die op herhaling zijn. Zonder dat ik ook maar één regel van het verhaal had geplaatst wisten de hyena’s al wat er afkeurenswaardig aan was. Heel knap van deze helderziende autoriteiten.

Ik neem aan dat u na herlezing van mijn bovenstaand verklarend antwoord aan Heer Sauerkraut en mijn daarin aangegeven reden van uitstel van publicatie dit als antwoord op uw vraag kan aanvaarden.

Omdat ik mij zowel in de natuur als op het Stiwot forum liever niet meng in een groep hyena’s, de goede leden van Stiwot uitgesloten, verzoek ik u persoonlijk om mijn forumlidmaatschap van de server te laten verwijderen.

Zoals gebruikelijk met vriendelijke groet, Eisbein.

vr dec 09, 2011 4:25 pm
Profiel
Forumlid v/h jaar '10
Harro

Guttegut nu zijn wij opeens de boosdoeners. Weet je waar het probleem in zit? In deze passage in jouw eerste reactie in dit topic...
Eisbein schreef:
Als u niet bekend bent met de ware feiten omtrent het drama dat zich heeft afgespeeld in Oradour sur Glane en in Tulle dan kan mijn wel op feiten berustende kennis (zonder pro of contra voor enige van de betrokken partijen) u misschien overtuigen dat het Telegraaf bericht een mengelmoes is van onjuistheden.

Als je iets niet met ons wil delen: bied het dan überhaupt niet aan :roll:

vr dec 09, 2011 5:13 pm
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende