Het is nu zo jun 24, 2018 2:52 pm

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Vorden herdenkt ook Duitsers 
Auteur Bericht
Forumlid v/h jaar '10
Harro

Bericht Re: Vorden herdenkt ook Duitsers
Ach ja, een clubje - niet meer dan een handvol - verdwaasden die tijdens hun ongetwijfeld goedbedoelde pogingen een "vuist" te vormen tegen fascisme blind zijn voor de misdaden van een al even kwalijke ideologie, het Stalinisme, en dus "fascisme" definiëren volgens de doctrines van het communisme en over hun communistische helden geen kwaad woord willen horen, laat staan willen geloven, aangezien al het kwaad in hun wereldvisie fascistisch is. Moeten we hier nu werkelijk zoveel aandacht aan besteden?

vr mei 03, 2013 6:03 pm
Profiel
Bob

Harro schreef:
Moeten we hier nu werkelijk zoveel aandacht aan besteden?

Geen idee, ik was al afgehaakt toen er 'bronnen' van de Televaag en wikipedia bijgehaald werden...

vr mei 03, 2013 6:14 pm
Profiel
fulval

De westerse geallieerden hebben op grote schaal gesprekken tussen krijgsgevangen Duitse militairen afgeluisterd en geprotocolleerd. Deze archieven werden toegankelijk. Er bleek duidelijk dat vrijwel alle Duitse soldaten kennis hadden van wat er met de joden gebeurde, het gedenken van deze lieden is een enorme dreun in het gezicht van slachtoffers en verzetsmensen.

Het argument van verzoening dat men in Vorden en omstreken hanteert is kul, er valt niets te verzoenen, de huidige generatie Duitsers is absoluut ok, de nazi generatie is bijna uitgestorven, wat daarvan nog leeft gaat vanzelf dood en wat betreft de neonazi’s........ ieder volk heeft zijn idioten.

Ook bij het Nationaal comité is van alles mis, enige jaren geleden schalde -bij het opnoemen van de eerste generatie organisaties- over de Dam: “De Lol KP”, mijn vrouw heeft me zelden zo zien steigeren! Wij hadden toen ’s middags in Vught deelgenomen aan de herdenking bij de asputten.

Daar ging het zoals elk jaar om deze oorlog en deze doden.

Toch heeft deze zaak ook een andere kant waar misschien wel iets heeft meegespeeld namelijk………….in ons land heerst vrijheid van meningsuiting en al is het dan niet fraai om in naam van die vrijheid anderen op de ziel te trappen, men heeft hiertoe het recht, men toont hierbij wel een gebrek aan historisch inzicht en een nog groter gebrek aan goede manieren. Wat betreft de heer Loonstein, zoals alle orthodoxe gelovigen uit alle religies probeert ook hij aan deze zuur bevochten vrijheid te tornen, dat zou hij niet moeten doen.

di jul 02, 2013 1:03 pm
Profiel
Ceesverharen

l.s.

tijdens het lezen van de discussie bekruipt mij het gevoel dat er vooral momenten gebruikt worden om je als organisatie te profileren. we spreken over het verbod om Duitse soldaten te eren die in opdracht van een misdadige regering wel of niet dingen gedaan hebben waar we niet achter staan. feit is wel dat je als militair zaken dient te doen die je hoogstwaarschijnlijk tegen staan.
denk echter ook aan alle Nederlanders die we eren die gevallen zijn in enige vorm van strijd, bedenk ook dat hier Nederlanders bij zitten die deze daden gedaan hebben in opdracht van een Duits regime. deze mensen zijn vaak vrijwillig in dienst van het Naziregime getreden. we eren alle Nederlanders dus ook deze groep. ik vraag me dan af wat erger is?

do jan 23, 2014 3:59 pm
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5