Het is nu za sep 22, 2018 5:17 am

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Einde voor Liberty Park in Overloon dreigt 
Auteur Bericht
muncio

Bericht 
Wat een gezemel rondom dit park.
Mijn mening: Als je er niet onderling uit kan komen en je gaat ruzie maken of wat dan ook ga dan aub niet met WO II bezighouden waar generaties mondaal nog mee bezig zijn.
Dat hele conflict kan me niets schelen. Ik interesseer me voor de WO II en wil niet een achterliggende gedachte over het park hebben.
Die persoonlijke vetes van vrijwilligers vechten ze maar achter de schermen uit alleen het gaat dan blijkbaar ten koste van de bezoekers. Aangezien er dan dingen weg worden gehaald.
Klinkt misschien lullig maar bezig zijn met WO II verwacht ik een zakelijke instelling en ook zo met elkaar omgaan.
Nu is het mij te privaat.

Het Liberty Park in Overloon moet gewoon openblijven en men moet met een gezonde volwassen oplossing komen of tot mekaar, zodat wij er nog jaren van mogen genieten.

do jun 14, 2007 1:18 pm
Profiel WWW
Dogsen

Bericht 
Met welke reden is dit oude bericht naar voren gehaald??
Er is op dit moment toch niets nieuws te melden!!
Allemaal ouwe koek, het museum draait gewoon door toch.

do jun 14, 2007 10:13 pm
Profiel
Hoofdredactie
Kevin

Bericht 
Mensen willen zich informeren. Niks mis mee.

Schrijver van:
* Oorlogszone Zoo - de Berlijnse dierentuin en WO2
* De boodschapper uit de hel
* Een rechter in Auschwitz
* Het masker van de massamoordenaar

do jun 14, 2007 10:16 pm
Profiel WWW
Dennis N

Bericht 
Dogsen schreef:
Met welke reden is dit oude bericht naar voren gehaald??

Omdat dit het JUISTE topic is waar er over gediscusieerd kan worden! :wink:

do jun 14, 2007 10:21 pm
Profiel WWW
Frank M

Bericht 
Citaat:
Allemaal ouwe koek, het museum draait gewoon door toch.
Aangezien je je er zo druk om maakt dat Overloon zo 'negatief' belicht wordt, is het mischien aan jou de taak om een duidelijk en vooral ook eerlijk beeld neer te zetten van hoe het er bij Overloon aan toe gaat. Zoals Dennis al aangaf, is dit daar het topic toe. Dat mensen over dit onderwerp praten geeft wel aan dat er onduidelijkheid over de situatie bij Overloon is. 'Waar rook is, is vuur' zegt men dan.
Citaat:
Er is op dit moment toch niets nieuws te melden!!
Volgens een van onze leden wel: dat is nog op de vorige pagina gemeld.. Bij deze ligt dus de handschoen in de ring. Ik hoop dat je hem op pakt en ons duidelijkheid verschaft!

Avatar: mijn huis met op de voorgrond gevangenen uit kamp Erika.

vr jun 15, 2007 8:36 am
Profiel WWW
Joey

Bericht 
Hoe staat het er nou mee daar in Overloon? Alle voertuigen staan er nog? Ben van plan om er binnenkort eens heen te gaan, zou jammer zijn als er opeens 300 voertuigen minder zouden staan :P

Albert Blockwell, 7th Kings Own Scottish Borderers.

di jul 17, 2007 11:38 pm
Profiel WWW
tekno_zin

Bericht 
Joey schreef:
Ben van plan om er binnenkort eens heen te gaan, zou jammer zijn als er opeens 300 voertuigen minder zouden staan.

Jij kunt daar zonder slapenloze nachten naar toe.
Volgens mij hebben ze nu zelfs 2 á 3 restauratieprojecten uit de kelder getrokken en tijdelijk toegevoegd.

A Wise Man Does Not Fear, A Man Afraid Does Not Think...

wo jul 18, 2007 1:54 am
Profiel
GI joe

Bericht 
Ik kan het ongenoegen van dhr. de Groot goed voorstellen! Ik ben meermaals bij zijn collectie in Zwijndrecht wezen kijken en dat zag er altijd uit om door een ringetje te halen!! Alle voertuigen werden in perfecte staat gebracht en gehouden, zoals het mijns inziens hoort met dit unieke erfgoed! Nooit was er ook maar een collectiestuk dat er niet goed uitzag. Of alles nog werkte weet ik niet, maar het zou me helemaal niets verbazen als het materieel in veel gevallen nog uitstekend werkte. Geen spatje roest kon je op de voertuigen vinden. Many can back me up on this one!

Toen ik echter een aantal (4 a 5?) jaar geleden in Overloon kwam schrok ik me rot zoals het materieel daar buiten weg stond te rotten. Onbegrijpelijk! Ik ging uiteindelijk het museum uit met een rotgevoel en ben nooit meer teruggekomen.

Ik vond het een 'niet al te slimme' beslissing van dhr. de Groot om zijn voertuigen in bruikleen van het Liberty Park te geven. Ik zag het al aankomen dat zijn voertuigen bepaald niet in hun perfecte staat zouden blijven na de verhuizing. Kennelijk zag dhr. de Groot dat zelf later ook in.

zo aug 29, 2010 8:51 pm
Profiel
Dennis N

Bericht 
Volgens mij hoor je de klok wel luiden, maar weet je totaal niet waar de klepel hangt... Ga eerst maar eens kijken wat er allemaal niet veranderd is in het Liberty Park, dan oordeel je vast anders....

zo aug 29, 2010 8:56 pm
Profiel WWW
GI joe

Bericht 
Voordat je me verkeerd begrijpt: ik reageerde op het originele artikel uit 2007. Ik kan me goed indenken hoe dhr. de Groot zich daarover voelde en wellicht nog voelt omdat ik vele malen in Zwijndrecht ben geweest en eenmalig in Overloon.

Zoals ik zei heb ik zo'n 5 jaar geleden met eigen ogen gezien wat de toestand in Overloon was en die kon ik niet anders dan dramatisch noemen.

Ik hoop overigens dat je inderdaad gelijk hebt en dat het materieel tegenwoordig een stuk beter onderhouden wordt, dat zou betekenen dat er geleerd is en dat is alleen maar goed voor de collectie. Wellicht dat ik binnenkort weer eens ga kijken en hopelijk kan ik mijn oordeel dan bijstellen :)

zo aug 29, 2010 9:35 pm
Profiel
Dennis N

Bericht 
Zeker doen, is echt de moeite waard!

Als je overigens even gekeken had op Google had je al een aardige impressie kunnen krijgen van de nieuwe hal(len)!
http://www.google.nl/images?um=1&hl=nl& ... =&gs_rfai=

zo aug 29, 2010 9:39 pm
Profiel WWW
muncio

Bericht 
Ik ben er vorig jaar nog geweest en moet zeggen dat het goed onderhouden overkwam!?.
Of ik heb iets gemist en idd buiten staan wel een paar verroestte dingen. Maar al met al een groot overzicht van legervoertuigen etc...

ma aug 30, 2010 10:18 pm
Profiel WWW
Comu

Bericht 
Volgens mij zijn de verroeste spullen buiten van Liberty Park zelf en staan de spullen van de Groot allemaal binnen. Pas weer geweest. Ziet er mooi uit. Tentoonstelling 1000 bommen en granaten is ook de moeite waard.

wo sep 01, 2010 10:13 am
Profiel WWW
muncio

Bericht 
En wat ik wel leuk vond was de nagebootste ruimte in het vliegtuig en erbuiten.

do sep 02, 2010 1:57 pm
Profiel WWW
Comu

Bericht 
Van dat bombardement, bedoel je? Dat was inderdaad een knap staaltje werk om een indruk daarvan op te lopen. Zeker ook dat stuk in de schuilkelder op het einde.

do sep 02, 2010 5:19 pm
Profiel WWW
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende