Het is nu do maart 28, 2024 10:03 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 14 berichten ] 
aparte rode baret 
Auteur Bericht
Arie
Bericht aparte rode baret
Kan iemand vertellen wat dit voor rode baret is, ik heb gezocht op internet en weet wel dat die frans is, deze baret heb ik gekregen uit eerste hand van een man die hem een paar dagen naar de oorlog had gevonden. Hij heeft hem gevonden waar canadesen actief waren, het insigne is ook canadees maar de combinatie met een rode baret (en vooral deze) kan ik niet plaatsen.

Mvg. Arie

ps. hoe kan ik een foto toevoegen????


wo sep 22, 2004 8:17 pm
Bart Geraerts
Bericht 
door het plaatje online te zetten en dan het url tussen deze twee tags te zetten:

[img]hier-komt-de-url[/img]

Om het plaatje online te zetten bestaan er verschillende (gratis) mogelijkheden, kijk ook even naar het F.A.Q. gedeelte verder op dit forum!

MvG


wo sep 22, 2004 8:21 pm
Arie
Bericht 
Bart Geraerts schreef:
door het plaatje online te zetten en dan het url tussen deze twee tags te zetten:

[img]hier-komt-de-url[/img]

Om het plaatje online te zetten bestaan er verschillende (gratis) mogelijkheden, kijk ook even naar het F.A.Q. gedeelte verder op dit forum!

MvG


ik kan helkaas op de faq geen mogelijkheid vinden, weet namelijk niet hoe ik een foto op een site moet zetten, erg vervelend..


wo sep 22, 2004 8:33 pm
Tessa85
Bericht 
http://imageshack.us/index3.php

hier kun je je foto's uploaden en dan zie je vanzelf de foto tussen [img]hier-komt-de-url[/img] staan


wo sep 22, 2004 8:37 pm
Bart Geraerts
Bericht 
bedankt tessa! dat was de link die ik probeerde te vinden! ;)


wo sep 22, 2004 8:39 pm
Bestuur STIWOT
Avatar gebruiker
Jeroen

Geregistreerd:
za maart 13, 2004 10:20 pm
Berichten: 4956
Woonplaats: Helmond
Bericht 
* capslock + spelfout uit titel verwijderd.

_________________
"When you go home, tell them of us and say, for your tomorrow, we gave our today." - 2nd (British) Division War Memorial, Kohima.


wo sep 22, 2004 9:44 pm
Profiel WWW
Arie
Bericht 
kijk dank jullie wel, hier is die dan...

http://img7.exs.cx/img7/7857/rodebaret005.jpg

afbeelding vervangen door de url vanwege het formaat

ik weet hij is te groot maar weet dus echt niet hoe ik hem kleiner kan maken..lijkt net een forum TC zo maar sorry ben niet zo handig op software gebied...


do sep 23, 2004 7:35 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Waar is hij gevonden?
Zijn daar wellicht Franse para's in actie geweest bij het Canadese leger? (Zoals Franse SAS para's in Drenthe in 1945)

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


do sep 23, 2004 7:51 pm
Profiel WWW
Arie
Bericht 
Wilco_Vermeer schreef:
Waar is hij gevonden?
Zijn daar wellicht Franse para's in actie geweest bij het Canadese leger? (Zoals Franse SAS para's in Drenthe in 1945)


Het enige wat ik heb kunnen vinden is dat provost een soort militaire politie was en dat die ook soms rode baretten droegen als ik het goed heb gevonden ze waren ingedeeld bij het 1e Canadese leger, echt rode en niet de maroon baret van de para's maar ik kan niks vinden over het merk/fabriek waar hij is gemaakt etc. van de baret.

In de Baret staat "Veritable Basque"

Hij is gevonden tussen de plaatsen Veenendaal en Amersfoort.


do sep 23, 2004 8:04 pm
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Veritable Basque is een fabriek in het zuid-westen van Frankrijk, in Frans Baskenland voor zover ik begrepen heb.
Hadden de Franse para's ook de moroon kleur baretten? Het waren nl SAS para's en geen airbornes.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


do sep 23, 2004 8:12 pm
Profiel WWW
Rick
Bericht 
Zit er een zwart leren of stoffen bandje aan de onderkant van de baret?
Anders zou het misschien een overtrek voor een service cap zijn geweest deze werden gedragen door militaire politie en hadden verschillende kleuren overtrekken.
Alleen werd de cap badge niet op de overtrek gedragen.

Rick


do sep 23, 2004 8:17 pm
Arie
Bericht 
Nee er zit niet een leren en of stoffen bandje bij de rand van de baret wat je normaal wel zou hebben maar een overtrek van een servicecap gebruiken ze daar geen hele andere stof voor, dit is echt een baret stof...


ma sep 27, 2004 10:47 am
Philip,ABRG
Bericht 
Ik heb de foto, naar onze Canadese ABRG lid gestuurd en gevraagd of hij er iets over kan vinden, als er iets naar boven komt laat ik je dit weten.


ma sep 27, 2004 11:54 am
Arie
Bericht 
dankjewel, ben erg benieuwd... :D


ma sep 27, 2004 3:05 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 14 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group