Het is nu vr maart 29, 2024 7:42 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Onbekend Bord 
Auteur Bericht
Philip,ABRG
Bericht 
Jongens van harte bedankt, ook namens de vinder, ikzelf had het niet gevonden, maar het bedrijf wat daar bezig is met munitie opsporen de firma Saricon, ik heb wekelijks kontakt met de mannen, ik zal wel even vragen wat er met het bord gaat gebeuren, misschien iets voor het spoorwegmuseum? nogmaals dank, blijkt dat je bij Stiwot ook terecht kan voor niet militaire vragen


ma okt 18, 2004 9:49 pm
dvdhoven
Bericht 
Uit de reacties begrijp ik dat jullie het er mee eens zijn dat het bord op het plaatje hetzelfde is als het bord uit de post van Philip. Of zit ik nog steeds fout? Die post van Bart heeft me in verwarring gebracht en ik ben me nog steeds niet zeker.

Philip, ik heb ook zitten denken waar het naar toe zou kunnen.
Het Spoorwegmuseum ligt voor de hand, maar die denken tegenwoordig in thema's, events, actions and what so ever. Grote kans, dat als ze het aannemen, het in een depot verdwijnt.
Ik denk meer aan een museum spoorlijn. Dan is er een grote kans, dat het voor het publiek zichtbaar ergens wordt opgehangen.
Dan zijn er 3 die in aanmerking komen, de SGB in Goes, de VSM in Beekbergen en de SSN in Rotterdam.
Deze drie richten zich op hoofdspoorlijnen. De SGB is bezig met een soort revival project om de NS uit de jaren 20 en 30 levend te houden. Die lijken het meest in aanmerking te komen.

Uniek is het bord m.i. zeker, het bijschrift bij de foto vermeld, dat deze wijze van snelheidsaanduiding op het bord zelf weinig is voorgekomen. En hoeveel van deze borden zullen bewaard zijn gebleven? Weinig schat ik of helemaal niets. Meestal gingen ze bij vervanging direct naar de oud ijzerboer.


di okt 19, 2004 7:06 am
Avatar gebruiker
Wilco_Vermeer

Geregistreerd:
zo maart 14, 2004 3:03 pm
Berichten: 11903
Woonplaats: Bemmel
Bericht 
Dick, ik heb het vandaag nog eens nagekeken bij het spoor zelf en als Spoormedewerker kan ik 100% garantie geven dat het hetzelfde type bord is. Zelfs de maten kloppen. Er zijn inderdaad maar weinig van deze borden overgebleven.
Bij het Spoorwegmuseum kan je overigens ook afspreken wat je wil dat er mee gebeurd. Willen ze daar niet aan meewerken dan doe je het gewoon niet.
SSN lijkt me niet echt voor de hand liggen aangezien zij geen eigen spoortraject bezitten.

_________________
"Als de Weg wordt gevolgd, gebruikt men paarden om akkers te ploegen. Als de Weg niet wordt gevolgd, gebruikt men paarden om oorlog te voeren."
(Lao-Tse)


di okt 19, 2004 4:46 pm
Profiel WWW
dvdhoven
Bericht 
Wilco,

Bedankt. :)


di okt 19, 2004 6:31 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 34 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group