Het is nu do maart 28, 2024 9:19 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 10 berichten ] 
Border Regt capbadge 
Auteur Bericht
Maj.Cain
Bericht Border Regt capbadge
Bij deze wil ik me graag meteen voorstellen, ik ben Rene 32 jaar oud en kom uit de omgeving van Amsterdam.
Mijn verzamelgebied is British 1st Airborne Division en dan voornamelijk tijdens de slag om Arnhem.
Thuis heb ik een klein museumpje ingericht met zowel de Britse als de Duitse zijde uitgebeeld.
Mijn nieuwste aanwinst is een Border Regt capbadge, of ie oorlogs is weet ik niet zeker omdat deze na de oorlog ook nog zijn gemaakt.
Ik heb trouwens al genoeg bekende namen gezien op dit forum, dus een aangename tijd zal ik hier zekers tegemoet gaan!
Afbeelding


zo jan 02, 2005 5:52 pm
Avatar gebruiker
Jeroen Niels

Geregistreerd:
do apr 01, 2004 6:58 pm
Berichten: 684
Woonplaats: Arnhem
Bericht 
Welkom op het forum Rene...
Goede keuze wat betreft je interessegebied :wink:

Jeroen Niels

_________________
Jeroen Niels
Projectleider STIWOT Reizen
STIWOT (Stichting Informatie Wereldoorlog Twee)


zo jan 02, 2005 5:56 pm
Profiel WWW
Philip,ABRG
Bericht 
Als je mij even een afbeelding stuur, dan stuur ik heb wel even naar alistair ons Schots ABRG lid, hij heeft heel veel van het border regiment, en zit ook in de reenacment, dus kan hij waarschijnlijk wel vertellen of het naoorlogs is of niet.


zo jan 02, 2005 6:04 pm
Rick
Bericht 
Even verplaatst naar indentificatie, omdat het hier gaat of de capbadge echt is of niet.



Rick


zo jan 02, 2005 6:32 pm
Maj.Cain
Bericht 
Bedankt voor de reacties, ik zat me rot te zoeken op het forum waar je het beste jezelf kon voorstellen, ik heb het maar zo gedaan met nieuw item.
Excuses voor het ongemak.


zo jan 02, 2005 6:35 pm
Barry

Geregistreerd:
zo maart 28, 2004 10:43 pm
Berichten: 5378
Bericht 
Maj.Cain schreef:
Bedankt voor de reacties, ik zat me rot te zoeken op het forum waar je het beste jezelf kon voorstellen, ik heb het maar zo gedaan met nieuw item.
Excuses voor het ongemak.

Euhjah, daar doen we hier eigenlijk niet zo aan. We hanteren hier een beetje het principe dat we iedereen wel aan de hand van zijn/haar postgedrag leren kennen :wink:. Welkom in ieder geval.

En voor identificatie van die Border capbadge, daar zal het ABRG je inderdaad wel mee kunnen helpen:
Philip,ABRG schreef:
Als je mij even een afbeelding stuur, dan stuur ik heb wel even naar alistair ons Schots ABRG lid, hij heeft heel veel van het border regiment, en zit ook in de reenacment, dus kan hij waarschijnlijk wel vertellen of het naoorlogs is of niet.


zo jan 02, 2005 6:39 pm
Profiel
Philip,ABRG
Bericht 
volgens Alistair is het in ieder geval geen namaak, hij is in ieder geval van voor 1952, want toen werd er een iets nadere type kroon aangebracht, dus het kan WOII zijn maar helaas ook een uitloop tot 1952.


zo jan 02, 2005 7:55 pm
Rick
Bericht 
De kroon is een zogenaamde 'kings crown' na 1952 (toen er een koningin) kwam er een zogenaamde 'queens crown' deze ziet er iets anders uit namelijk ipv. een 'bolling' over de gehele breedte van de kroon zijn het twee kleinere bollingen geworden die allebei tot halverwege de kroon gaan.
Hieronder een afbeelding van beide:
Afbeelding
Een voorbeeld van een Kings crown.

Afbeelding
En een Queens crown.

Badges die tijdens de oorlog gemaakt zijn hebben dus altijd een Kings crown.

Rick

Afbeeldingen van: http://home.iprimus.com.au/ijr/british_ ... page2.html


zo jan 02, 2005 8:08 pm
Maj.Cain
Bericht 
Bedankt Peter en Rick!!
Ik heb dus een Kings Crown en het kan dus goed een oorlogse zijn!!
Ik ben in ieder geval tevreden, bedankt nogmaals heren!!


zo jan 02, 2005 8:26 pm
dvdhoven
Bericht 
Kijk en zo leer je weer wat, bedankt Rick. :D


zo jan 02, 2005 8:27 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 10 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group