Het is nu vr apr 19, 2024 5:36 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 
Microfoon, gevonden op Goldbeach 
Auteur Bericht
Pepijn
Bericht Microfoon, gevonden op Goldbeach
Hallo,

Onderstaand microfoon (zie foto) heb ik enkele jaren geleden gevonden in Normandie op Gold beach (op een kleine kilometer van de Britse Mulberry haven bij Arromanches).

Zoals ik ook op de foto (excuus voor de kwaliteit en het ontbreken van een referentie schaal..) heb aangegeven zijn er de volgende teksten op aangebracht "Microphone Hand N4" en "MP, 1941, BA/S". Het apparaat is ongeveer 17cm lang.

Ik heb weinig (nou ja, zeg maar geen) verstand (en geen literatuur om het op te zoeken ;-)) van dit soort WOII objecten en zou het zeer op prijs stellen als iemand hier wat meer informatie over dit apparaat kan geven (waar zat het "aan vast", wie gebruikten het ed).

Alvast bedankt!

Afbeelding

http://www.x21b.com/pics/Miscellaneous_ ... and-n4.jpg


[edit barry] Afbeelding aangepast aan maximaal toegestaan formaat. [/edit]


zo jan 23, 2005 10:02 pm
Rick
Bericht 
Deze zat standaard op Britse No. 18 en 48 sets dit waren radio's op compagnie's niveau bij de infanterie, tanks gebruikten de No. 19 of 22 sets.
Verder zal deze microfoon ook wel op andere sets hebben gezeten.

Rick


zo jan 23, 2005 11:06 pm
Pepijn
Bericht 
Bedankt voor je antwoord!

Maar nu heb ik nog een vraagje, ik neem aan dat "MP" staat voor MicroPhone, 1941 het productiejaar is en "BA/S" staat voor de productielocatie of een code is voor de productiebatch, klopt dit?

Pepijn


zo jan 23, 2005 11:19 pm
Rick
Bericht 
Dit denk ik wel, maar zeker weten doe ik het niet.

Rick


zo jan 23, 2005 11:28 pm
Pepijn
Bericht 
Ok, misschien weet iemand anders het :-) Ben (mits mogelijk, werd dit soort apparatuur duidelijk genoeg van productiecodes voorzien om het naar een fabriek / productiebatch terug te leiden?) toch wel nieuwsgierig naar de exacte herkomst van het ding.


zo jan 23, 2005 11:41 pm
Salieri
Bericht 
Ik vindt het sowieso al mooi dat je zo'n ding toch nog hebt kunnen vinden.

Meestal is echt alles opgeruimd, wees er maar zuinig op, want zoiets vindt je toch niet elke dag, een microfoon uit een echte veldslag:D

Proficiat!!


ma feb 07, 2005 9:30 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 6 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group