Het is nu di apr 23, 2024 5:54 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Kogelhulzen en andere 
Auteur Bericht
racefiets
Bericht 
Voor een P08 is het beter om subsonisch geladen munitie te pakken. Dan weet je zeken dat het veilig is voor je P08. Het feit dat er 9mm luger op staat wil helemaal niets zeggen behalve dat de je juiste patroon hebt. Niet per see de juiste lading.


ma apr 16, 2007 8:44 pm
ZEN.45
Bericht 
Sorry racefiets, maar hier moet ik je tegenspreken. De slechte reputatie op het gebied van betrouwbaarheid die de P08 vandaag heeft is juist in grote mate te wijten aan het gebruik van te zwakke munitie (dat en magazijnen met een zwakke veer).

Elke Luger-expert raad aan om ofwel militaire surplus-munitie te gebruiken, ofwel ervoor te zorgen dat bij gebruik van gewone commerciële munitie het wapen goed geölied en proper is.


ma apr 16, 2007 10:50 pm
racefiets
Bericht 
Ik kan je verschillende voorbeelden geven waarbij het gebruik van militaire surplus munitie schade aan het systeem heeft opgeleverd. Zowel een gebroken ejector pal (2x) als ook een kapot kniegewricht.
Op zich heb je gelijk dat te zwakke munitie problemen kan geven met patroonaanvoer of repeteren. Magtech is wel een optie. Niet te straf geladen maar geen problemen met aanvoer. Iets wat bij de subsonics van S&B wel een probleem kan zijn.

Als je zeker wilt zijn kan je een stukje tape achterop je wapen plakken daar waar het kniegewricht het wapen kan raken. Bij te sterke munitie is deze tape beschadigd, bij een bruikbare veilige lading niet.


di apr 17, 2007 9:26 am
gabos002
Bericht 
zeer bedankt voor de goede informatie JANSEN. Het is inderdaad de lettercode die ik op de site terugvind.
Dan is dit toch nog iets waard.
Wel op de vraag van boomschors: dit komt allemaal van een afbraak van koterij bij mijn grootouders. Mijn ogen gingen wijd open toen ik al dat materiaal zag.
Waarschijnlijk bijgehouden tijdens de oorlog.


vr apr 20, 2007 10:09 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 19 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group