Het is nu vr maart 29, 2024 12:19 am




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Lee enfield 
Auteur Bericht
sgt.fiselier
Bericht 
zover ik weet moet de kamer dicht gelast worden en de trekker vast das het enige wat mist


di nov 07, 2006 8:33 pm
racefiets
Bericht 
Lenny Schrik schreef:
BoB-clan,

Ik heb ooit in 1984 zeer jonge militairen (of misschien jeugd, gedost in dergelijke kleding) op het terrein van de Van Ripperda Kazerne in Haarlem zien 'spelen' met No. 4's. Er werd niet echt bij geëxerceerd wel voorgelicht door een toezichthouder (een sergeant, dacht ik...). Mij viel eveneens op, dat er bijna ruw mee werd omgesprongen. Bij deze geweren onbrak hier en daar een onderdeel. Van het ene het vizier, van het andere bijv. de slagpen of het magazijn, de draagriem enz. Ik merkte op, dat die van jou geen slagpen heeft (?), het sluitstuk ontbreekt namelijk. Het zou kunnen zijn, dat jou geweer hiervan afkomstig is. Deze geweren (Inglis, Fazakerly, Savage of Long Branch) zijn na de oorlog ook nog massaal gebruikt in het Nederlandse leger.

Len


Dit is in het nederlandse leger inderdaad het geval. Heb een aantal jaren gelden zeld een zo goed als nieuwe long branch in mijn handen gehad bij defensie welke geheel verziekt was met en lasapparaat. Deze geweren werden gebruikt bij zwembad oefeningen, stormbaan en andere ongein.


di nov 07, 2006 9:15 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group