Het is nu di apr 23, 2024 7:07 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Lee enfield 
Auteur Bericht
Jappieyo
Bericht Lee enfield
Ik heb hier een lee enfield die ik pas in huis gehaald heb, maar ben er bijna zeker van dat deze niet echt is...kijk alles foto's maar eens en kijk eens naar de top van het geweer.....
Mischien dat iemand die wat meer ervaring heeft er iets over kan zeggen?
Ik hoor het graag.


http://img285.imageshack.us/img285/3144 ... ium0mo.jpg

http://img285.imageshack.us/img285/1377 ... ium8zx.jpg

http://img261.imageshack.us/img261/7581/s50212004wj.jpg

http://img272.imageshack.us/img272/2981/s50211700ja.jpg


di mei 30, 2006 10:48 pm
panzer85
Bericht 
Het lijkt wel een dummy, de slagpin, trekker en het vizier ontbreekt. Is het metaal geblauwd of in de verf gespoten?


di mei 30, 2006 11:06 pm
Jappieyo
Bericht 
Het metaal is blauw/grijsachtig...mat....niet gespoten of geverfd.

Hij weegt aardig wat, op de zijkant van de kamer staat no 4 MK1 Long Branch 1942....en verder staat er nog een nummer...meer niet, ook geen laspunten of zo...helemaal strak


di mei 30, 2006 11:48 pm
racefiets
Bericht 
Het is een gewone No4 mk1 of 1/2 of 2. Er ontbreken alleen nogal wat onderdelen. Grendel is niet compleet, visier ontbreekt en hij is dicht gelast. Ook erg jammer.


wo mei 31, 2006 7:38 am
Jappieyo
Bericht 
Ok, maar kijk maar de top...ik heb nog geen wapen gezien die zo dicht gelast is....lijkt wel alsof er gewoon een dop op gedraait is.....zo mooi glad is het....
Ik heb ook een mauser maar daar zie je dat er allerlei laspunten zijn en zo....

Ik ben helaas te on-ervaren om te weten of het een echte is maar wil het natuurlijk graag weten.....


wo mei 31, 2006 9:42 am
Cerberus
Bericht 
Citaat:
Ok, maar kijk maar de top...ik heb nog geen wapen gezien die zo dicht gelast is....lijkt wel alsof er gewoon een dop op gedraait is.....zo mooi glad is het....

Het is maar hoeveel tijd er ingestoken is om hem onklaar te maken, en hoe goed je kunt lassen. Een beetje lasser kan hem zo dicht krijgen zonder veel te hoeven slijpen. Is ook weer afhankelijk welke las methode je gebruikt.

Citaat:
Ik ben helaas te on-ervaren om te weten of het een echte is maar wil het natuurlijk graag weten.....

Ga er maar vanuit dat het een echte is dit wapen is totaal niet interesant om na te maken.


wo mei 31, 2006 10:06 am
Jappieyo
Bericht 
Maar waarom is de kamer dan niet dichtgelast?

Of hebben ze express de trekker verwijder en de slagpin/grendel zodat hij "onklaar"is....?


do jun 01, 2006 11:30 am
Cerberus
Bericht 
BoB,

Waarom de kamer niet is dichtgelast zou ik ook niet weten, ken de regels niet precies hoe een wapen onklaar gemaakt dient te worden. :wink:
Misschien omdat ze de kamer hebben open gelaten dat ze de slagpin hebben verwijderd. Misschien kun je er ook wel geen slagpin in krijgen? Dat ze ook de grendel hebben "behandeld"


do jun 01, 2006 11:38 am
tom wy
Bericht 
bob,
ikzelf weet er niet veel van maar ik zie verschil tussen metaalvan de kamer waar de kogels in komen geeft een schijn en de grendel een matte.
tom


wo jun 07, 2006 2:03 pm
Jappieyo
Bericht 
Het metaal is overal hetzelfde....overal mat, er zit geen verschil in....mischien lijkt dit wel op de foto's maar dit is niet zo.


wo jun 07, 2006 2:20 pm
tom wy
Bericht 
ha srry .
mvg
tom


wo jun 07, 2006 4:12 pm
Avatar gebruiker
Egbert

Geregistreerd:
za aug 13, 2005 6:35 pm
Berichten: 4081
Bericht 
Bij nader inzien hoort dit topic thuis in het sub-forum 'Identificatie', bij deze.

_________________
Nothing is stronger than the heart of a volunteer.


wo jun 07, 2006 4:19 pm
Profiel
Nico Roelofs
Bericht 
Als er Long Branch op staat wat bij jou het geval is, dan gaat het om een Canadese productie.


za jun 10, 2006 1:05 pm
Lenny Schrik
Bericht 
BoB-clan,

Ik heb ooit in 1984 zeer jonge militairen (of misschien jeugd, gedost in dergelijke kleding) op het terrein van de Van Ripperda Kazerne in Haarlem zien 'spelen' met No. 4's. Er werd niet echt bij geëxerceerd wel voorgelicht door een toezichthouder (een sergeant, dacht ik...). Mij viel eveneens op, dat er bijna ruw mee werd omgesprongen. Bij deze geweren onbrak hier en daar een onderdeel. Van het ene het vizier, van het andere bijv. de slagpen of het magazijn, de draagriem enz. Ik merkte op, dat die van jou geen slagpen heeft (?), het sluitstuk ontbreekt namelijk. Het zou kunnen zijn, dat jou geweer hiervan afkomstig is. Deze geweren (Inglis, Fazakerly, Savage of Long Branch) zijn na de oorlog ook nog massaal gebruikt in het Nederlandse leger.

Len


za jun 10, 2006 5:20 pm
sgt.fiselier
Bericht 
ik weet het eerlijk gezegt niet zeker. hij ziet er oud uit en het magazijn onder is verroest. maar de kamer/grendel. ja das de vraag, die ziet er erg nieuw uit moet ik zeggen. ik denk dat de kamer/grendel er uit is gehaalt en dat er een andere in is gekomen. eerlijk gezegt dit gaat boven me pet hoor


di nov 07, 2006 8:30 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group