Het is nu di apr 16, 2024 12:52 pm




Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 
Duitse K98 Bajonet 
Auteur Bericht
dennisb
Bericht Duitse K98 Bajonet
hey, ik heb een Duitse K98 bajonet en op de ene zijde (voorzijde voor mij) staat 1536 en op de achterzijde staat cul of die l is een 1 en dan is het cu1 maar dat kan ik niet zo goed zien, weet iemand wat dit inhoudt ? en waar kan ik het jaartal vinden (wanneer die dus geproduceerd is)??

Alvast Bedankt!! :)


wo jul 12, 2006 9:34 pm
panzer85
Bericht 
cul is de productie code voor Ernst Pack & Söhne tussen 1940 en 1944.


wo jul 12, 2006 10:37 pm
dennisb
Bericht 
oh ok, en dat 1536 is dan het nummer, waar kan ik trouwens op het leertje het nummer vinden heb alleens gekeken maar niks gevonden.


wo jul 12, 2006 10:49 pm
panzer85
Bericht 
Op de leren drager staat normaal op de achterkant een 3 letter code en een jaartal. Maar dit is fabrikant verschillend. Het kan goed zijn dat door de ouderdom niks meer te vinden is.


do jul 13, 2006 7:42 pm
dennisb
Bericht 
hm, ok en wat is dat 1536 dan, als het een 3letter code is ? :roll:


do jul 13, 2006 7:51 pm
vic044
Bericht 
Hello Dennis
om even duidelijk samen te vatten
op een bajonet staan twee cijferreeksen
Op één kant staat de initialen van de maker en het jaartal in jouw geval cul

Op de ander kant staat een reeks bestaande uit 4 cijfers. Deze cijfers staan normaal ook op de schede (vooraan of achteraan hangt ervan af). Dit alleen als bajonet en schede zijn samen gebleven. Als deze nummers verschillen is het een samenvoeging van een bajonet en een verschillende schede.
Dit nummer (uit 4 cijfers) werd in het soldbuch opgeschreven dat die soldaat een bajonet had ontvangen met dat nummer.

Hopelijk is nu alles duidelijk voor jou.


zo aug 20, 2006 7:32 pm
Goemperd
Bericht 
De datum kan ook op de"zijkant" van de bajonet staan.(zie foto)

Afbeelding


zo aug 20, 2006 7:52 pm
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Forum gesloten Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 7 berichten ] 


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Alle rechten voorbehouden © STIWOT 2000-2012. Privacyverklaring, cookies en disclaimer.

Powered by phpBB © phpBB Group